DoD Stretch Goals

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Whohoo! 6 fantasyljoner, 1 äventyr till och vi har fått ytterligare milstenar.

Vilket av de nya SG vill du ha? Tokigt pepp på äventyr av Natt och Dag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Specialdesignen på tärnignarna förvirrar mig en smula. Drakslag är när man slår en 1:a, korrekt? Likväl ser draksymbolen på tärningarna väldigt mycket ut som en tjuga...

Det är förvisso en snygg design: jag har alltid tyckt att om man ska ha en specialsymbol på en tärning så bör den symbolen i stor utsträckning matcha siffran den ersätter. Det är därför jag avskyr de flesta specialtärningar, då de ofta har specialsymbolen på det högsta värdet (Då detta ofta är bäst), men symbolen oftast påminner mer om en 1:a än något annat.

Men jag känner en förvirring angående termer i det här fallet =)

(Skulle funka awesome till DnD, däremot ;) )
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Specialdesignen på tärnignarna förvirrar mig en smula. Drakslag är när man slår en 1:a, korrekt? Likväl ser draksymbolen på tärningarna väldigt mycket ut som en tjuga...
Det är väl demonsymbolen som ser ut som 20? Draken ser ut som en etta (med vingar).
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
781
Finns det någon aktiv svensk rollspelsprofil som inte är involverad i kickstartern (utom Riotmind så klart?
Känns som att varenda namn man känner till ska vara med på ett hörn.

Edit: Axel Widén är ju inte med kom jag på. Vilket ju är konstigt. Han har ju skrivit för Ligan tidigare och har vana av svensk klassisk fantasy.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Sakta men säkert har vi nått 6,5 fantasyljoner och därmed ett äventyr signerat Natt och Dag - sweet!

Men det börjar dra ihop sig, 5 dagar kvar, 2 stretch goals och ~500,000 innan vi får se nya mål. Tror ni vi hinner dit, vilka nya stretch goals kan vi få, vilka nya stretch goals vill vi ha och hur full blir pengabingen innan kickstartern klirrat klart?
*på journalfilmssvenska* Åååh! Det är så spännande!

(Pepp? - Jepp!)
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Finns det någon aktiv svensk rollspelsprofil som inte är involverad i kickstartern?
Det finns massor som inte är inblandade så vitt jag vet. Stockholm kartell. Björn Flintberg. Anders Blixt. Anders Gillbring. Daniel Lehto. Bara för att nämna några.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,295
Specialdesignen på tärnignarna förvirrar mig en smula. Drakslag är när man slår en 1:a, korrekt? Likväl ser draksymbolen på tärningarna väldigt mycket ut som en tjuga...
Håller tummarna för att vi slipper specialsymbolerna! Tycker nästan alltid att det är störigt, förutom i vissa T6 baserade spel.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
7 millar! Sista SG upplåst och vi kan spela solo. Vi får väl vänta en stund på nya SG. För vi får väl fler?

Nå, knappt 2 dygn kvar, kicktraq.com säger att vi landar på 7,6 miljoner, rimligen ytterligare två stretch goals. Jag röstar för fler äventyr!
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Jag gissar annars på att det inte blir några fler. Men jag blir glad om jag har fel!
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
ja fler äventyr och kanske lite mer egerkrans artwork hade ju varit nice också
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,494
Location
En mälarö
Man vill ju alltid ha mer men om det inte blir fler SGs så är jag mycket nöjd med mängden godis som det är. Det blir en rejält fullmatad box. En oerhörd massa bang för varje buck. Men visst, om ligan envisas så kan man aldrig få för många äventyr.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,902
Jag håller med @Rymdhamster om att 20 liknar en drake och 1 liknar en demon, vilket är lite förvirrande. Snyggt annars dock! 🙂
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Jag är sjukt nyfiken på de här solospelsläget och se vad de gör av det. Har inte prövat det konceptet med just rollspel förut, men det har ju hänt nån gång ibland att det kliat lite i rollspelsnerverna utan att jag för den delens skull haft orken att dra ihop några att spela med.

Jag håller med @Rymdhamster om att 20 liknar en drake och 1 liknar en demon, vilket är lite förvirrande. Snyggt annars dock! 🙂
De kommer dock vara awesome för att spela Dungeons and Dragons ;)
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Kul med ett äventyr till, det är aldrig fel. Titeln lät lovande med. Innan jag såg det nya äventyret hoppades jag på ett häfte liknande det i svärdets sång med generatorer för äventyr, byar och så vidare. Även kanske för snabbskapande av nya rollpersoner.
 
Top