Efter att ha sett igenom Six Feet Under så gick jag över till att kolla på Breaking Bad. Jag avslutade just Breaking Bad och började på Game of Thrones.
Sen tänkte jag lite på vad jag gillar med de serierna. Six Feet Under är starkt karaktärsdrivet, det kollade jag liksom på för att den hade så bra och trovärdiga karaktärer som serien var strukturerad runt, och jag kände med dem.
Breaking Bad har också välgjorda, medryckande karaktärer, men där var det främst att varje avsnitt slutade i en så sjukt spännande cliffhanger som fick mig att plöja avsnitt efter avsnitt, storyn liksom.
Game of Thrones målar upp en tilltalande värld mer än något annat, som jag vill försjunka i.
Så, vi har snackat mycket om GNS tre agendor genom åren, men kanske kan man snacka om de fyra saker som gör alla spel intressanta, oavsett agenda? Att man kan se fram emot att få gestalta sin balla rollperson, att få uppleva den balla storyn, att få utforska den balla settingen... och att få spela det balla spelet enligt dess regler.
Lite tankar bara, (om rollspel och "storytelling") vet inte om de är bra för något.