Nekromanti [Stål och Skugga] Go team!

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

För min del är jag främst påväg till Lejonet. Jag har faktiskt inte övervägt det andra alternativet. Det blir helt enkelt så att jag börjar gå åt det hållet. Följer ni andra efter?
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Sotiris familj är jag inte intresserad av, frågan är om Lejonet är ett ställe vi kan hänga på för natten, stället vi ska till för att ge Nikoleta hennes pengar eller stället som Akakios hade kontakter på. I vilket fall som röstar jag för att vi lämnar pengarna först, sen tar Akakios kontakt och sist sover]
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[Off: Jag går själv till Sortiris familj om det blir så, men jag går med pengarna för begravningen i alla fall. Sen går jag väll till Lejonet för att möta upp med de andra. Försöker hålla mig dold och rör mig genom bakgator och gränder för att undvika upptäkt.]
[Off - kendofarfar: Vilka kontakter har jag nämnt att jag hade :gremconfused: Och i vilket sammanhang? Minns inte själv :gremwink:]

[Off - bobby: Hur mycket pengar har vi på oss? Har vi snålt, tillräckligt eller behagligt med pengar?]
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Ni har nog med pengar för några dagars mat och billigt vin, samt tillräckligt med droger för att kunna unna er någon större utgift var när ni sålt dem.]

Vägen går mot Lejonet, där ni tas emot av Elenia. Akakios, som gett sig av för att sälja lite droger, ankommer senare. Ni får er något svalt att dricka medan ni väntar på er kontakt, som en dräng skickas iväg för att hämta, och slår er ned på den skuggade terassen.

Samma man som tidigare anländer efter ett tag, ger er en granskande blick och slår sig ned.

"Så, ni utförde arbetet? I sådana fall är det en god idé att följa med till Nikoleta, så att ni kan lätta på er börda."
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

"Vår vän är ute på annat håll. Låt oss gå då. Du leder vägen."
Reser mig upp och tömmer resten av drickan.
"Det vore vanvördigt att låta damen vänta."
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Lange - Jag syftade på männen du kände som mest satt och rökte hela dagarna eftersom vi kan sälja till dem - som du uppenbarligen gör just nu :gremsmile:]

Jag skiter i resten av vinet och låter det stå, lika bra att låta bli så man inte hamnar i bråk i onödan.
Dessutom ska vi ju snacka med Nikoleta nu så det är nog bra om man både kan hålla sig i skinnet och vara uppmärksam.

Jag lägger lite mynt på bordet innan vi går och visar ut de andra med en svepande handgest.
"Efter er mina herrar"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Just som ni beger er ut genom dörren möter ni Akakios. Nikoletas män ger honom en misstänksam blick, men låter honom följa med. Era steg tar er mot nöjesdistrikten kring den stora kapplöpningsbanan, där ni förs in mot en taverna. När ni går ut ser ni en känd kusk för det gröna laget som med raska steg vandrar ut. Den storvuxne herren nickar mot dörren:

"Nikoleta finns där inne."
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Jag nickar åt herren.
"Man tackar."
Rättar till mina kläder och vänder mig mot mina kamrater med ett leende.
"Dåså bröder, Lejoninnan väntar."
Varpå jag sträcker på mig och stiger in...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Tavernans innergård är behagligt frodig, och en citraspelare sprider sin musik över scenen. När ni går in, åtföljda av de andra männen, får ni förströdda blickar från folket som sitter här och var. Vid ett av borden ser ni en drygt fyrtioårig kvinna med långt svart hår och guldsmyckade kläder -- Nikoleta. När hon ser upp mot er sänker ni huvudet i respekt.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Jag sträcker på mig i militärliknande manér även om jag håller ner blicken till att börja med. Det är ju så man ska stå presentera sig för en överordnad. Inväntar även jag att hon ska tala.
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Jag går lungt och sakta fram och ställer skrinet på bordet och tar mig sedan tillbaka brevid de två andra.
"Ah, så äntligen får vi träffa den beryktade Nikoleta. Ännu vakrare i verkligheten än i ryktena." säger jag och ler ett snett leende.
"Som du säkerligen vet har det ju hänt en del den senaste tiden och så fort så fort jag hörde om don Cirillos övertagande gav jag mig av för att svära min eviga trohet till er - den ende nu värdige härskaren. Tyvärr fick vi ju lite förhinder på vägen..."
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Tittar rakt fram i luften på militäriskt sätt.
"Hon kommer att betala, och betala i tid i fortsättningen. Vi (konstpaus) samtalade med henne och kom fram till att det nog var den bästa lösningen trotts allt."
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Nikoleta låter skrinet stå utan att se på dess innehåll.

"Jag tänker inte ödsla er tid med att förklara för er vad det innebär att arbeta för mig. Ni vet det redan, och har ni missuppfattat något så märker ni det, tro mig. Ni är långt ifrån de första som kommit krypande hit efter att Yiorgi dog. Ni förstår att jag förväntar mig tionde, och att er lojalitet är obrottslig -- om uttrycket tillåts."

En paus för att låta er nicka och betyga er lydnad -- det är inte mycket annat ni kan göra.

[OFF: Nu är det tid för lite sånt där flummigt "spelarinflytande"! Har ni något ni vill ordna på egen hand, eller ska jag förse med ett litet jobb direkt?]
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Jag har inget just nu och emottar gärna ett jobb först. Dels ut OFF-synvinkel för att lära känna uplägget lite bättre och dels ut IN-synvinkel för att det är tillbörligt att man gör lite ärenden åt sin överordnade i början]
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Hur mycket fick jag gjort innan jag knöt upp med de andra? Inget, hälften eller allt? Hur som kan jag tänka mig att göra ett jobb med en gång, har inget brodskande direkt :gremwink:]
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Jag kan tänka mig att slänga mig in i ett jobb direkt jag med.]
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

"Om vi ska gå direkt till affärerna, då. Under natten kommer ett inbrott att ske i en lagerlokal i hamnen -- Gavrilo kan ge er information om exakt var. Ni ska bevaka denna lokal och, när inbrottet skett, se till att vi får tag i det som stjäls. Därefter tar ni er hit. Vad ni gör med kropparna spelar ingen roll. Det kommer antagligen inte vara allt för många där, och eftersom ni ligger i bakhåll kommer det inte bli några bekymmer."
 
Top