Nekromanti [Stål och Skugga] Go team!

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Jag startar en ny deltråd här, för den gamla börjar bli så bred att den fuckar upp forumslayouten.]

Katerinas hus är en vitkalkad tvåvåningsbyggnad, med mottagning på nedervåningen och bostadsutrymme ovanför. Det är troligt att hon vilar sig under den värsta middagshettan, liksom de flesta gör (men det ger ju också er möjlighet att röra er utan att stöta på fel personer), så dörren in är reglad.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Jag kör det i plattformat, men hur som bäst att göra så här.]

Ser mig omkring.
"Jaha ska vi försöka bryta oss in eller knacka på dörren? Om det finns en ingång utan regel men låst kan jag dyrka upp det, men vi vill ju inte ta oss in utan hennes vetskap utan snarare tvärt om. Visserligen kan det ju skrämma upp henne lite att vi bara plötligt är inne." Ler lite åt tanken att stå vid hennes säng och skrika "Vakna!"...
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Knackar rejält på dörren och avvaktar.
"Det är inte omöjligt att hon betalar någon annan för sitt beskydd. Jag tror inte att jag behöver säga vem. Är det så blir det hela så mycket mer avancerat."
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Kör också platt. För övrigt blir detta nog sista inlägget för denna veckan för min del, åker på Vinterknekt om en knapp timme.]

"Fan, du skulle väntat med att knacka tills vi hade kollat upp omgivningarna..."
"Jag tar ett varv." säger jag mellan tänderna och börjar ta ett varv runt huset för att hitta eventuella flyktvägar, andra ingångar, folk som bevakas oss, andra vägar in etc.
Hittar jag någon väg slutför jag varvet, meddelar det och tar mis snabbt tillbaka för att bevaka den.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

När ni knackar börjar en hund skälla högljutt. Huset i övrigt går det inte att "ta ett varv" runt -- det ligger vägg i vägg med två andra.
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Då drar jag runt kvarteret istället för att kolla efter eventuella innergårdar eller bakvägar.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Jag knackar på dörren, hårdare än Patheras.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Vaksamhet + Sinne: :t6b-1: :t6b-3: :t6r-4: :t6r-5: :t6r-5: :t6r-6: :t6r-6: :t6r-6:. Shit damn!]

Trots husets väggar och hundens skall hör du tydligt hur någon rör sig snabbt där inne, och öppnar vad som förefaller vara en lucka i golvet. Därefter tycks personen i fråga stoppa på sig en kniv -- vad som säger dig det vet du inte riktigt -- och röra sig mot dörren. En lucka i den öppnas.

"Vad vill ni? Det är för varmt för affärer, så ni får återkomma senare."
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Vaksamhet + Sinne: :t6r-1: :t6r-1: :t6r-3: :t6b-4: :t6b-5:]

När du tagit dig runt kvarteret hittar du en inte allt för hög mur, vilken du kanske skulle kunna klättra över för att ta dig till innergården.

[OFF: På grund av ditt träben kommer du i normala fall slå fyra tärningar för att ta dig över, och om du misslyckas helt kommer du att föra oväsen så att folk vet att något pågår. Du kan spendera Självförtroende för att lägga till tärningar -- och om du lyckas med slaget återfår du dem (på grund av din nackdel)]
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Vem fick det überslaget? Jag eller Patheras? Om det är jag så indikerar jag diskret till Patheras att individen har en kniv.]

Akakios är placerad något snett bakom Patheras för att låta honom sköta snacket tills vidare.
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Hur svårt är slaget? Och jag får väl självfötroende om jag lyckas med slaget vare sig jag lägger till täningar eller ej?]

Jag överväger en kort sekund huruvida det är värt att stå vakt här utanför, eftersom de också måste ta denna vägen ut, eller att hoppa över och riskera att föra oväsen men eventuellt kunna ta personen i ryggen.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Det krävs två tärningar för att ta sig över. Du får tillbaka självförtroende i vart fall, men jag poängterade bara att det kanske inte var någon stor förlust att spendera en poäng här.]
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Vänder irriterat huvudet halvvägs bakåt mot Akakios och sedan tillbaka igen. Börjar med att försöka komma in den snälla vägen
"Öppna dörren så vi kan talas vid. Vi kommer inte att skada någon vi vill bara lösa ett problem som du har med Nikoleta. Du kan lägga undan kniven, ingen kommer att skadas."
Ger ifrån mig ett litet leende.
"Se så öppna dörren nu. Jag känner mig så bortkommen när jag står här ute."

Funderar på hur tjock dörren är. Går den att sparka in?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Det här är definitivt en "handling som innebär större risk", så fyra framgångar på Övertyga + Sinne krävs för att få henne att öppna dörren.]
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

Jag lutar mig fram lite.
"God eftermiddag Katerina. Minns ni mig, Akakios? Om jag inte missminner mig så lånade min far lite pengar av er för länge sedan och ni fick tillbaka allt inklusive räntan. Min far hade sina svagheter men jag ärvde hans styrkor. Ni kan lita på mig när jag säger att vi (med en viss betoning på "vi" sneglar på Patheras) vill er inget ont."
Ger henne ett ärligt och vänligt leende.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: Jag kan ge +1 för er tidigare kontakt, så det blir sex tärningar. :t6b-2: :t6b-2: :t6b-3: :t6b-3: :t6r-4: :t6r-5:]

Luckan skjuts igen, och ni hör springande steg inifrån, tydligen på väg mot bakdörren.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

"Det var ju den själve fan..."

[Off: Kunde jag dyrka upp dörren eller var den reglad för om jag kan gör jag det. Hur som ber jag Patheras att springa runt bakom så väntar jag vid framdörren.]
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

"Det finns inte tid till det. Nu är pratandet över. Vi slår in dörren."
Jag backar bakåt och signalerar åt Akakios att göra likadant sedan kastar jag mig (Förhoppningsvis får jag hjälp av Akakios.) mot dörren för att försöka bräcka upp den. Kanske får detta upprepas ett par gånger innan dörren går upp.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

"...vilken jävla dag..."
Backar bak sida vid sida med Patheras.
"På tre? Ett, Två o' Tre!"
Tar i för allt jag är värd, nu ska dörren ner.
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
Re: [Stål och Skugga] Smutsiga jobb

[OFF: OK; misstänkte nästan att det var därför du betonade det.]

Efter min korta stunds funderande bestämmer jag mig för att ta mig över, om inte annat är det ju mer avskiljt där inne.

[OFF: Använder inget självförtroende, bara kör i vind. "Avskiljt" känns inte alls rätt in min mun för tillfället för övrigt]
 
Top