Nekromanti [Stål och Skugga] Go team!

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Lyssnar på konversationen med huvudet böjt och ansiktet dolt. När börsen har blivit kastad lutar jag mig mot Patheras och säger lågt.
"Katerina var en av många som min far lånade pengar av, men tillskilland från de andra var hon en av de få som fick tillbaka sina pengar. Vi borde kunna lösa det lungt och sansat."
Lutar mig tillbaka och ger en tackande nick åt Nikoletas springpojke.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Jag väntar tills gästerna gått innan jag svarar i ett känslokallt tonläge.
"Kanske. Men förstår hon inte så är det vi som kommer få ta smällen för det. Det kommer inte att räcka med att bara prata med henne. Vi måste skrämma henne. Det måste göras. Vi ger henne några blåmärken och hot om värre. Med ett igensvullet öga och en sprucken läpp borde folk förstå att de behöver beskydd. Hon kommer inte att tacka oss även om hon borde det. Andra hade förmodligen bränt ner hennes hus och våldtagit henne för att bevisa sin poäng."

"Är du för äckelmagad för att vara med så stanna utanför medan jag och Mikolos utför smutsgörat." Vänder mig mot den brännmärkte mannen "Jag tror inte att du har några problem med det."
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
"Inga problem alls, även om jag inte alls tror att det kommer bli nödvändigt... kanske inte ens blåmärkena."
"Du förutsätter alltid att jag är mycket otrevligare än vad jag egentligen är. Jag har bara hittat min plats här i världen och gör mitt jobb för att jag är bra på det, inte för att jag drar någon direkt njutning ur det." säger jag och ler mitt halva leende igen.

Jag försöker dra mig till minnes mannen som var här tidigare; om jag träffat honom tidigare, sett honom i något annat sammanhang tidigare o.s.v.; för att kunna försäkra mig om att han verkligen tillhör Nikoleta.

"När vi nu ska ner i hamnen igen och går rakt in i lejonets gapande käftar så är det väl bäst vi beväpnar oss något i alla fall. Om någon har något mer än kläderna på deras rygg det vill säga." Leendet igen.
"Och sen kan vi passera en av mina gamla kontakter och ordna lite opium med. Kan kanske få lite krita, annars får vi använda lite av mynten. I vilket fall som är det ett bra sätt att förvandla våra få mynt till något fler."
Jag tömmer den sista slatten ur stopet i ett svep, ställer det uppochned på bordet och reser mig.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Tittar med smalnade ögon på Patheras.
"Låt mig åtminstone försöka tala med henne. Jag vet att hon är tjurskallig men vi måste väll för glödheta öknar inte börja med att misshandla själen ur henne. Sen borde vi på vägen försöka ge pengarna till Sotiris mor."
Ställer mig upp och vänder mig mot Mikolos.
"Jag har min sabel och dolk, det räcker för mig, men lite billigt opium eller haschisch är alltid en god handelsvara."
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
"Sköt ni det. Handel har aldrig varit min sak. Självklart hoppas jag på att det inte ska behövas. Men det kan bli nödvändigt. Det är förmodligen vad Nikoleta förväntar sig att vi ska göra. Eller i alla fall vad hennes hantlangare förväntar sig." Jag reser mig upp ger en nickning och ett leende mot Elenia innan vi ger oss av.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
[OFF: Jag postar lite nya regler som ni bör ta del av i Offtråden.]

Då ni tagit ert farväl av Elenia och bytt till något mindre blodigt beger ni er mot hamnen, ständigt vaksamma. Middagshettan börjar ligga på nu, och den vidriga stanken av jäsande fiskrens från en såstillverkare* ger hela kvarteret ni rör er i en prägel av fattigdom. Få bor här om de kan bo någon annan stans. Dock är doften ett utmärkt skydd mot närgångna flanörer som annars skulle kunna störa den illegala handel som försigår på en av innergårdarna.

"Tången" är en gammal bekant, och ger er en nick när ni närmar er honom. Han har avancerat från att spräcka skallar till att handla med allt som han inte borde handla med, och det är därför ni är här idag.

*[OFF: Alla äter jäst fisksås till allt. Det är som ketchup.]
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
"God middag Tången, affärerna bra idag?"
"Jag tror du har träffat båda mina vänner här tidigare, Akakios och Patheras."
(Ger alla tid att nicka åt varandra)
"Vi har en mindre summa mynt att spendera, så då kom jag att tänka på dig och dina varor. Själv hade jag mest tänkt mig opium, men det verkar som Akakios här vill ha lite hashisch också. Antar att du har både och i dina gömmor?"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
"Alltid finns det något för mina vänner" raspar Tången fram. Med de pengar ni fått och lite köpslående vänner emellan kan ni få tag på en hyfsad mängd opium och haschisch -- definitivt nog för att tjäna er en hacka på någon krigsveteran som fortfarande ser tanasher bakom varje gathörn.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Min ögon smalnar en aning när han börjar tala illa om krigsveteraner men jag håller min tunga.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
[OFF: Sorry mitt fel där. Tar tillbaka mitt föregående uttalandet]

Håller mig tyst men ger ett snett leende åt Tången. Jag gillar män som jobbat sig uppåt.
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
"Jaha, bröder, då var det avklarat. Då har vi bara en sista skitgöra för dan kvar, förhoppningsvis." Ler lite snett åt mina kamrater.
"Jag vet ett ställe några kvarter från östra stadsporten där de gamla gamarna brukar sitta och suga på eldandarna, och de tycks alltid ha för lite röka. Borde kunna kränga det mesta för ett halvschysst överpris om man halar lite."
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
"Jag anser att vi har viktigare saker att ta itu med. Vi behöver samtala med Katerina. Ska vi göra det nu eller ska vi göra det i natt. Det bör i alla fall vara fixat innan morgondagen." Tystnar en stund. "Hur vi nu väljer eller tvingas att lösa det. Det är ert val. Handel tråkar ut mig och det är heller aldrig någonting jag varit bra på."
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
"I vilket fall som helst är det inte värt att uppehålal sig för länge i hamnkvarteren för vår del, inte som landet ligger nu i alla fall. Vi tar oss till Katerina snabbt och klarar av affärerna där så att vi kan ta oss in på egna territorier för lite handel sen - och eventuellt en natts avslappning."
Det syns på min min att jag ser fram emot det redan nu.

"Ville inte ni att vi skulle slösa en del av mynten på Sotiris familj förresten? Tycker ni inte vi har gjort nog för dem, nu när deras son kommer dö i sina försök att hämnas sin far?"
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
[OFF: Inväntar svar från de andra. Än så länge har vi hastat från plats till plats alldeles för mycket så det gör mig inget om det blir en liten diskussion här. En liten iaf.]
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
"De ska ha pengar nog att åtminstone ge honom en värdig begravning. Det är vi skyldiga honom. Vad vi sen är skyldiga familjen går att diskutera om."

Sätter mig ner och kupar händerna framför ansiktet. "Det vore skönt med en natts riktig sömn för en gångs skull."
 

Lange

Veteran
Joined
5 Jun 2004
Messages
88
Location
St Hult
Står tyst med korslagda armar och ser mig om kring.
"En begravning är vi som sagt skyldiga. Sova kan vi göra i kväll, nu har vi mer att få gjort."
Väntar några andetag och fortsätter;
"Ska vi?" och indikerar med en nickning att jag vill bege mig av.
 

Kendofarfar

Veteran
Joined
23 Oct 2007
Messages
73
Location
Malmö, Skåne
"Katerina först då så vi kommer från hamnen sen.Via Sotiris familj och upp till dina kontakter, Akakios. Sen får vi väl hoppas på att vi får någonstans att sova säkert."
Jag skakar hand med Tången och beger mig av.
 
Top