Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Vadå högst på misstankelistan? Jag är fan inte högst på misstankelistan! Jag tänker inte yppa något innan Majk och Octa är med på samma bana. Vi gör det samtidigt eller inte alls. Jeezus vad ni fiskar efter temat.

Jo, det gör något om jag säger något ensamt nu. För om ulvarna inte har listat ut temat än så kan de mycket väl vara på god väg att göra det inom kort och då blir det en slantsingling i R3, eftersom ni alla tre som blir kvar (Impe, Octa & Majk) är alla tre röda i olika grader.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jag har redan sagt att jag är med på planen, om även @Impetigo tycker att det är en bra idé. Dig och Impetigo är de enda jag lyssnar på just nu. Octa försöker dribbla bort sig själv ur fokuset enligt mig.

Mina fraser? Inte fan vet jag varför Basenanji valde att de skulle se ut som de gjorde. Jag fick, som precis alla andra, tre slumpmässiga från hans lista. Jag har påtalat det flera gånger att fraserna egentligen är helt värdelösa, för det enda tillfället då de betyder något är om två personer säger att de har samma.
Att 2 har samma skrev väl Basse att det kunde vara möjligt: 20 fanns: varje bybo lottades 3 av dessa 20: rent teoretiskt skulle vi kunnat få 3 samma allihopa🤪
Jag hinner tyvärr inte läsa allt som skrivits.

@Basenanji käns som en ganska rejäl bynerf att korta ned denna rundan eller? Med sömn, jobb och efterjobbetaktoviteter blir rundan ca två timmar lång, svårt att hinna resonera och i princip omöjligt att använda våra byverktyg…

Byns styrka har hela tiden varit vårt tema. Det starkaste tänkbara vapnet som kan döda bådeen och två ulvar så länge vi inte aktivt sabbar det.

Alla utom bb7 och möjligtvis jag har aktivt sabbat vårt vapen och fortsätter att sabba det oavsett hur många gånger de uppmanas att sluta.

Jag är för att outa under organiserade former, med tiden kommer byn bara ge fler och bättre ledtrådar, det är bara att acceptera som ett faktum.

Jag föreslår att @Anthrox @Octagonal och @Majk svarar på min föreslagna kontrollfråga feån slutet av r1 exakt klockan 19.00.00 och att de reovisar svaret (ett positivt heltal mellan 1 och 1000) i form av en mening för varje siffra som med ord beskriver vilken siffran är, poängen är att det inte ska gå att snabbt copy-pasta.

Exempel: svaret är 678: Sex kan det bli barn av. Sju var dvärgarna i sagan. Åtta påminner om kung Octar i Svavelvintet.

Jag ska försöka läsa i kapp senare under dagen men det är tveksamt om jag hinner läsa allt eller skriva så mycket.

Röst: @Anthrox

Pga fraserna som är helt fel, det enda de liknar är ”agil content creation” och den var det Vimes som droppade. Jag tror att Vimes hittat på fraserna baserat på sin tänkta förkunskap om Framgångståget.
Exakt var droppade Vimes det?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Octa har i mina ögon inte gjort något för att gröna sig själv. @Sidd uttryckte tvivel kring mitt käk i slutet på R1 och då hoppar opportunisten Octa på tåget i R2 för att misstänkliggöra mig. Jag vet att mitt käk är svårtolkat, det var ju liksom meningen att det skulle vara det eftersom jag hela tiden planerade att droppa det direkt! Men om ni tänker efter lite så tror jag nog ändå att ni kan se kopplingen jag gjort där.

Octa pushar hårdast av alla för att vi ska outa temat, troligtvis för få så många ledtrådar som möjligt och bli säker på att han som ulv löst det korrekt. Jag tror att ulvarna började få ett hum om vad temat var någon gång efter att Vimes redan var rökt, och att Octa sedan dess spelat på just det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Att 2 har samma skrev väl Basse att det kunde vara möjligt: 20 fanns: varje bybo lottades 3 av dessa 20: rent teoretiskt skulle vi kunnat få 3 samma allihopa🤪
Ja, det jag menar är att alla fraser som INTE två spelare har är värdelösa, för de säger inget. De fraser som två spelare har indikerar på att en spelar är grön, vilket i vårt fall bara gett oss BB7 som bybo.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Ok, ju snarare desto bättre. 19.00 var mitt första förslag men om ni kan tidigare vore det bra.

Förslagsvis lämnar @Majk @Octagonal och @Anthrox egna förslag vid tillfälle på tider som funkar för dem.
Jag har som sagt lite bristande tid, eftersom jag utgick från att rundan skulle vara dubbelt så lång. Men jag siktar på att vara ledig och tillgänglig vid 19.00 om det funkar för Majk och Octa, så postar vi alla samtidigt 19.00.00.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Och för säkerhets skull, om någon missat så utgår vi från följande tabell:
A1
B2
C3
D4
E5
F6
G7
H8
I9
J10
K11
L12
M13
N14
O15
P16
Q17
R18
S19
T20
U21
V22
W23
X24
Y25
Z26
Å27
Ä28
Ö29

Summerar bokstäverna i temat och postar alla samtidigt med en mening som använder slutsiffran på ett sätt som omöjliggör ctrl + c/v i snabb takt.
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Det funkar för mig vid 19. Fick fullt upp med jobbet men återkommer med reflektioner och kommentarer senare.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Summerar bokstäverna i temat och postar alla samtidigt med en mening som använder slutsiffran på ett sätt som omöjliggör ctrl + c/v i snabb takt.
En mening för varje siffra. Jag skrev ett exempel tidigare med exempeltalet 678: typ ”sex blir det barn av. Sju var dvärharna i sgaan. Åtta låter som kung Octar. ”
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
LYSTRING!

Tiden går fort när man har roligt, men så här jäkla framgångsfort går inte 48h. Jag är ledsen över mina frånvarande matteskillz och korrigerar så rundan slutar TORSDAG 20/4 kl. 20.00!
 
Last edited:

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Läst igenom nu och planen låter bra. Det jag alltid har velat är att kunna gröna en spelare till, i det här fallet främst @Anthrox genom en bra motivering till sin mat. Nu idag har jag ställt massa rimliga frågor som jag inte fått svar på. Detta till flera spelare men främst till Anthrox som dribblar och slingar sig. Trodde du va en snällis och ville bevisa det för mig själv vilket ledde till motsatsen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tycker vi kör på 14:00, alternativt att vi droppar olika siffror om vi inte tror vi löser detta samtidigt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Eller 13:30 Anthrox jag ser att du är här så löser vi detta nu. Majk kan vi ge en annnan kontrollfråga eller till o med äran att säga temat självt ifall vi inte har nån tillit där. Låter bra?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Super-rödande av @Anthrox o back ur nu. Jag gör så att jag droppar sista siffran nu innan 14:00. Sen får du själv lösa resten. ;)
 
Top