Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Basenanji tittar ut över Framgångstågets lokaler där Månstråla flinar bredvid Luxxas som glufsar i sig av den medhavda maten. "Öh, vad är det för tema egentligen?" undrar Basse innan han går till pingisbordet där en vild turnering får Vimes att svettas och sträcka ut ordentligt. Trots sina ansträngningar blir han tarvligt utspelad av yngre och kvickare förmågor. "Nej hörni det där är väl inte okej, det där är väl ett upplägg? Hörni, vänta lite..." men PANG SMASH så är Vimes utsmashad. Den gamle stofilen hann inte med i svängarna. Månstråla och Luxxas ser oväntat ledsna ut. "Han har något ändå, han Vimes..." viskar Månstråla och Luxxas nickar. Framgångstågarna jublar över segern, tills de upptäcker att Biobunker VII inte är kvar på festen. Basenanji ser besvärad ut men konstaterar att Biobunker behöver vila upp sig ett tag efter en oväntat tuff diskussion om de/dem.

Vi tackar ulven Vimes och bybon Biobunker för spel! De får dela med sig av en språkregel eller ett klatschigt värdeord till avsked, men inte mer än så.

EDIT: Rundan avslutas torsdag 20.00! Observera tiden!


Kvar i spel har vi

@Anthrox
@Impetigo
@Majk
@Octagonal
@Sidd

Utröstad:
Vimes: Gammal Stofil

Nattmördad:
Biobunker VII
 
Last edited:

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Såsom kniv och bär

(Förlåt! Nu ska jag sluta skriva!)
Men vänta nu! ”Bär” är ju ett verb!!

Byn vinner by default 🥇 ska vi spela färdigt för skojs skull?

Jag och @Sidd sitter förresten i bikupan! Nån som har förslag på kontrollfrågor vi kan svara på?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Tackar @Vimes för roligt spel å snack om Faith No More i Bikupan.

Jag tycker @BiobunkerVII grönade sig till slut.
Jag tänkte ett tag denne var den sista ulven tills outningen av fraser.
Men men jag gillar partyfestandet din snyltis BB7👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Adjektiven lätt oss lär hurudana tingen är
Du menar svekfulla? Jag blev så ledsen av dinabwavikna ögon 😲 i slutet av r1. Trodde att det var underförstått att vi skulle snajpa in lite pansar… det där jesussnacket var mest spel för gallerierna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Men vänta nu! ”Bär” är ju ett verb!!

Byn vinner by default 🥇 ska vi spela färdigt för skojs skull?

Jag och @Sidd sitter förresten i bikupan! Nån som har förslag på kontrollfrågor vi kan svara på?
Fasiken vad jag har svårt att ragga på annat än ulvaben då.
Vi kör samma igen👍

skoja bara ta det lugnt nu allihopa.

Synd att jag hamna här igen tror jag.
Hade nog varit intressantare med båda nya deltagare i Bikupan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Du har väl inte pratat med Vimes i bikupan, @Sidd ? 😫
Vimes klippte ju snacket direkt i Bikupan men efter 10ord-lekens leken så chillade Vimes senare på kvällen efter dennes uppgivna bibis-mem å vi började snacka musik.
Han hade ju ett eget spel förra året med referenser till Faith No More där jag hängde på hans textsnack och själv gjorde referenser till just FNM.
Därav mina FNM-klipp till Vimes🎶
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Därav mina FNM-klipp till Vimes🎶
Ah, det förklarar varför du och den outade
Ulven tycktes ha ert eget språk i r1 både i PM och i den offentliga tråden.

Jaja, det är nog riskfritt. @Vimes är juinte den luriga typen som skulle försöka dra ut information i ett samtal om FNM
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Optimalt dåligt med mig och Sidd i bikupan… vi hade ju hellre fått färg på nån av de tre övriga herrarna.

Jag tänker att vi röstar ut en person helt sonika denna runda och sparar de hårda frågorna (typ ”säg temat annars smashar vi ut dig!!”) till en eventuell r3.

Röst: @Octagonal

Grönas av i princip ingenting. Haft en del tveksamma resonemang i r1. Ingen hade samma fraser (trots 88% sannolikhet för detta).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Sidd, jag försöker komma på ett sätt jag kan förklara hur jag tänker med snacksen, utan att det avslöjar temat, men som Impe och BB7 skrev i slutet på R1 ska vi ju inte avslöja något. Vi vinner rent matematiskt om inte ulven listar ut vad temat är.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
@Sidd, jag försöker komma på ett sätt jag kan förklara hur jag tänker med snacksen, utan att det avslöjar temat, men som Impe och BB7 skrev i slutet på R1 ska vi ju inte avslöja något. Vi vinner rent matematiskt om inte ulven listar ut vad temat är.
Jag kopplar ditt käk mer till typ “Israel Kamakawiwoʻole”…
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Optimalt dåligt med mig och Sidd i bikupan… vi hade ju hellre fått färg på nån av de tre övriga herrarna.

Jag tänker att vi röstar ut en person helt sonika denna runda och sparar de hårda frågorna (typ ”säg temat annars smashar vi ut dig!!”) till en eventuell r3.

Röst: @Octagonal

Grönas av i princip ingenting. Haft en del tveksamma resonemang i r1. Ingen hade samma fraser (trots 88% sannolikhet för detta).
Yes inte helt orimligt faktiskt men kommer försöka ändra din/er åsikt kring mig mer denna runda.

Impetigo är dock lite rädd att du lägger lite för mycket på att ulvarna inte har listat ut temat så vet egentligen inte hur mycket det betyder men ifall ni tycker det behövs kan jag droppa lite smulor ni får bita i.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
@Majk

Dina fraser som du outade och Impetigo och BB7 var på hugget och bla uppmärksammade att du hade samma “Framgångsorienterad” som även fast du tidigare sagt att du INTE hade samma som BB7.

Jag såg en annan grej: Du skrev att du hade “Hitta Nya Vägar”.
Det sticker ut från alla våra andra fraser.
Ingen annan har Versaler i varje påföljande ord i en fras med flera ord.

Skrev verkligen Basse varje ord med Versal som första bokstav i denna fras?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Alla röster i R1
PersonRöstDag, tid
SiddOctagonalDag 1, 11:25
VimesOctagonalDag 1, 11:33
ImpetigoOctagonalDag 1, 12:51

Klockan är 21:30 och det tjabbas i bikuppan. Fortsättningen av R1 efter den stora ändringen där Vimes och Sidd skyller på varandra sker nedan.

PersonRöstDag, tid
VimesSiddDag 1, 21:32
BiobunkerSiddDag 1, 21:33
ImpetigoVimesDag 1, 21:35
AnthroxVimesDag 1, 21:37
BiobunkerVimesDag 1, 21:41
MajkVimesDag 1, 21:45
SiddVimesDag 1, 22:01
OctagonalVimesDag 1, 22:32

Tror att jag har fått med allt. Sen är frågan hur/om det går att analysera detta men försöka borde vi.
 
Top