Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Min första fråga till sällskapet Äro:
Har jag angivit rätt ordning där Anthrox började och Sidd var sist ut?
Jag drog med en fras i början (men inte alla) och det gjorde väl du med? Annars var det Octa, BB7, Majk, Jag, Impetigo och Sidd i ordningen va?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej, har suttit och knådat lite så slänger ur mig ett gäng inlägg nu så får vi se hur ni tycker det smakar. Kort runda och jag missar sista timmarna pga jobb så bare with me. Segern ska hem till byn!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Risken finns att vi blir rejält fintade nu. Alla förutsätter att ulvarna inte har listat ut temat medans jag själv tyvärr är ganska säker att det redan har gjorts.
Om ulvarna har listat ut temat kan vi inte längre lita på kupan, men jag tror inte att de har det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Först och främst mina tankar om er alla en o en.

@Sidd:
Fladdrig men måste väl typ vara grön. Kom med rätt bokstav och är förmodligen grön. Eller måste vara grön. Ifall ulvarna hade listat ut temat borde de bara grönat varandra. Då hade vinsten i princip redan varit hemma. Ser pga detta Sidd som grönast på banan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Anthrox:
Anthrox är extremt svårläst. Spelar frejdigt och vågar ta för sig vilket är kul. Det som grönar denne blir den totala avsaknaden av nervositet vilket en ulv som kör sitt första spel borde ha.
Dock mycket konstig mat och dryck inte heller jag förstår mig på, samt uttryck som sticker ut med bland annat ett ord på engelska. Vi kommer fortsatt tillbaka till den totala avsaknaden av nervositet. Gillar som sagt inte riktigt orden eller maten (rödast på plan där). Samtidigt hade det bara varit så galet av Anthrox att outa dessa lurendrejeri som ulv i första posten. Kan nästan tänka mig att ge vinsten om så är fallet.
Så rent krasst säger logiken gällande mat och ord att Anthrox kan vara ulv medan spelstilen säger att det bör vara helt omöjligt.
Ifall Anthrox senare kan ge en bra förklaring till sitt käk blir det ännu grönare.
Tycker bland annat därför att vi nog bör outa vissa saker denna runda.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Impetigo:
Vet att jag kanske är lite cynisk och letar efter allt som inte grönar dig men alla gräv är bra förutom de dåliga. Eller nåt sånt.

Spelade väldigt aktivt och kom med bra förslag gällande bikupan. Samtidigt tror jag vi hade löst bikupan knuten ändå och att en smart Impetigo hade förstått det och ville vara först på bollen med hur vi kan göra för att gröna sig själv.
Är rädd att Vimes och Impetigo har någon form av masterplan där Impetigo ska bära hem detta. Gick på Vimes som la sig utan en fight. Tycker som sagt, det är konstigt att Vimes gav sig så lätt. Vad han hade att vinna på det förstår jag inte. Är även rädd att ulvarna har knäckt temat sen länge så att Impetigo gav rätt bokstav till Sidd nu i bikuppan är inte omöjligt.

Denna runda vill Impe rösta ut någon utan mer outnignar vilket jag inte ser poängen med. Nu tycker Impetigo också att jag farit med "tveksamma resonemang" i R1. Visst att jag inte deltog så mycket men vet inte vilka resonemang du menar.

Impetigo har inte heller riktigt blivit grönad av sina fraser. Främst då outningen av dessa var relativt sent. Sen får jag inte fram nånting av minsta värde av att googla frasen framgångsvillig. Tror vi att Basse har hittat på ett helt nytt begrepp som aldrig tidigare använts?

Kanske bara jag men Impetigo har även spelat mer aktivt än vanligt vilket kanske kan vara ett ulv tel. Brukar vara lite mer cool och tillbakalutad för att när det gäller snärta till rejält. Det hör även ihop med att Impetigo har varit ovanligt bra på att plocka enkla poäng av folk också. Pressade bland annat Majk när denne “missat” ett identiskt ord med Biobonker. Var också väldigt snabb med att undra varför jag va så långsam på att svara när jag läste tråden. Känns lite het, stressad och slår in lite väl öppna dörrar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Majk:
Likt Anthrax otroligt svårläst. Börjar med att inte tycka att vi ska använda bikupan för att sedan ändra dig. Sedan är en intressant post där du nämner att “Majk, Sidd och Anthrox har outat snacks, alla på samma tema”. Kanske fastnar vid begrepp men du skriver samma tema och inte det rätta temat. Från en ulvs synvinkel hade det varit en mer logisk synvinkel att analysera det ifrån om ni förstår vad jag menar.

Har outat sina fraser men skrivit med stor bokstav på ett ställe vilket sticker ut. Såg rimligtvis inte ut så från Basses håll eller?
Med det sagt var en av mina fraser felstavad (formatering och stavfelsgrejer händer) men rättade det själv för att inte skapa onödigt brus så kan ju vara något sånt. Gott käk medtaget vilket är grönade. Outades tidigt vilket också borde vara grönande.
Annars haft lite små funderingar och instick. Inte lätt det här aså men är långt ifrån grön.
På gränsen att jag slänger in en röst här.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi bör outa!! Får vi fram tre personer som är gröna är spelet vunnet.
Jag vet att jag är god (innerst inne vet ni andra det också). Jag förutsätter även att Sidd är god. Kvar har vi Impetigo, Majk och Anthrax. Kan Anthrox ge en bra förklaring till sin mat och därmed bli grönad har vi en plan. Förstår om inte alla gillar den men ifrån min synvinkel skulle det vara väldans givande ifall Anthrax säger hur det ligger till. Vi kan göra så att jag droppar temat samtidigt som Anthrax ger en utförlig förklaring av hans tankar under helgen när det var så svårt att välja mat o dryck. Finns det en smart koppling där e vi typ hemma. Vi kan välja en tid då detta ska ske. Jag droppar temat och Anthrox ger sin förklaring minuten efter.

Detta bör även andra spelare gilla för samma logik gäller ALLA. Du vet att du själv är grön, Sidd är grön, kan vi även gröna Anthrox så har du extremt bra koll på läget inför ett end game.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
@Anthrox:
Anthrox är extremt svårläst. Spelar frejdigt och vågar ta för sig vilket är kul. Det som grönar denne blir den totala avsaknaden av nervositet vilket en ulv som kör sitt första spel borde ha.
Dock mycket konstig mat och dryck inte heller jag förstår mig på, samt uttryck som sticker ut med bland annat ett ord på engelska. Vi kommer fortsatt tillbaka till den totala avsaknaden av nervositet. Gillar som sagt inte riktigt orden eller maten (rödast på plan där). Samtidigt hade det bara varit så galet av Anthrox att outa dessa lurendrejeri som ulv i första posten. Kan nästan tänka mig att ge vinsten om så är fallet.
Så rent krasst säger logiken gällande mat och ord att Anthrox kan vara ulv medan spelstilen säger att det bör vara helt omöjligt.
Ifall Anthrox senare kan ge en bra förklaring till sitt käk blir det ännu grönare.
Tycker bland annat därför att vi nog bör outa vissa saker denna runda.
Jag ger mer än gärna en förklaring på hur jag tänkt EFTER att vi fått sista kupan, vet vilka som är i den och har grönat alla bybor. Tänker inte ge ulven en ledtråd om temat i så här skarpt läge.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Slänger in en röst på @Impetigo, se min motivering ovan i inlägg 47 men är inte säker på nån förutom Sidd. Vi har minst två försök på oss och vet redan väldigt mycket så ska mycket till för att vi inte ska ta hem detta.

Röst: @Impetigo

Relativt kort runda så tror det är bra om folk gör sina ställningstaganden i tid.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Anthrox vad säger du om mitt outningsförslag?

Nu tror jag ulvarna har knäckt temat men du tror inte det eller? Från din synvinkel har vi/dom goda vunnit om vi kan hitta något sätt att gröna varandra.
Att vi ska sitta passivt ser jag faktiskt inte vitsen med alls.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Vi bör outa!! Får vi fram tre personer som är gröna är spelet vunnet.
Jag vet att jag är god (innerst inne vet ni andra det också). Jag förutsätter även att Sidd är god. Kvar har vi Impetigo, Majk och Anthrax. Kan Anthrox ge en bra förklaring till sin mat och därmed bli grönad har vi en plan. Förstår om inte alla gillar den men ifrån min synvinkel skulle det vara väldans givande ifall Anthrax säger hur det ligger till. Vi kan göra så att jag droppar temat samtidigt som Anthrax ger en utförlig förklaring av hans tankar under helgen när det var så svårt att välja mat o dryck. Finns det en smart koppling där e vi typ hemma. Vi kan välja en tid då detta ska ske. Jag droppar temat och Anthrox ger sin förklaring minuten efter.

Detta bör även andra spelare gilla för samma logik gäller ALLA. Du vet att du själv är grön, Sidd är grön, kan vi även gröna Anthrox så har du extremt bra koll på läget inför ett end game.
Vi kanske bör outa, men inte nu. Korten på bordet i nästa runda, I'd say. Om ulvarna inte har listat ut temat så behöver vi inte ens outa något, för då kommer sista ulven att antingen hamna i kupan (och falla), eller vara utanför kupan med två grönade bybor.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
@Anthrox vad säger du om mitt outningsförslag?

Nu tror jag ulvarna har knäckt temat men du tror inte det eller? Från din synvinkel har vi/dom goda vunnit om vi kan hitta något sätt att gröna varandra.
Att vi ska sitta passivt ser jag faktiskt inte vitsen med alls.
Nej, jag tror inte det och jag tolkar alla signaler/fiskningar om att outa som röda just nu, eftersom vi vinner R3 på kupan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nej, jag tror inte det och jag tolkar alla signaler/fiskningar om att outa som röda just nu, eftersom vi vinner R3 på kupan.
Fast det är det här som är så väldigt konstigt. Du behöver en grönad person till för att vinna. Tror du nu att ulvarna inte har knäckt temat behöver du ju bara veta att jag kan temat för att vinna. Logiken med att vara tyst går inte ihop. Tycker det framkommer ganska tydligt att typ alla ser ut o veta temat redan men vi hade kunnat "tvinga" folk till kontrollfrågor.

Du (Anthrox) beskriver så utförligt du kan hur du tänkte med maten.

Jag kan säga hur många vokaler det är i ordet medans Majk får säga hur många konsonanter det är eller nåt liknande. Du ska skicka in ditt utförliga svar minuten efter/samma minut men senare än jag och Majk slängt in vår fakta om temat.

Vi vet redan att Sidd och Impetigo har koll på temat. Då ser vi hur det ligger till. Den som inte följer planen eller klarar av sitt uppdrag blir nackad. Klarar alla sig vet vi att ulvarna har knäckt koden.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nej, jag tror inte det och jag tolkar alla signaler/fiskningar om att outa som röda just nu, eftersom vi vinner R3 på kupan.
Du är ju den som inte klarat av att bevisa att du kan temat men har spelat grönt i övrigt. Vill därför veta om du kan temat och gärna få med Majk på tåget där jag nästan är säker men inte helt.
Börjar nästan tro att du inte har koll på temat själv när du är så tveksam om jag ska vara ärlig 👹 ;)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
En annan sak: jag räknade med att den här rundan skulle vara 48 timmar, så jag har förlagt en massa saker till att hinnas med idag istället för imorgon, för att vara tillgänglig under en större del av slutspurten av R2. Men nu ändrades ju det i sista stund, så jag kommer inte att kunna vara tillgänglig lika mycket senare under dagen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Du är ju den som inte klarat av att bevisa att du kan temat men har spelat grönt i övrigt. Vill därför veta om du kan temat och gärna få med Majk på tåget där jag nästan är säker men inte helt.
Börjar nästan tro att du inte har koll på temat själv när du är så tveksam om jag ska vara ärlig 👹 ;)
Du har inte bevisat någonting och @Majk har gjort avsevärt många fler röda saker än någon annan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Du har inte bevisat någonting och @Majk har gjort avsevärt många fler röda saker än någon annan.
Berättar gärna hur många vokaler eller så det är i ordet men samtidigt vill jag att du och Majk gör något liknande.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Berättar gärna hur många vokaler eller så det är i ordet men samtidigt vill jag att du och Majk gör något liknande.
Ja. Men inte i denna rundan, utan i nästa. Eftersom vi då vet till 100 % ifall ulven knäckt temat.
 
Top