Varulv [Snapphanarna] Runda 2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Om det spricker så kanske BB7 och Impe lurat oss ELLLER Basse och Vimes.
Dock inte båda paren för det finns bara 3 snapphanar.
Betänk dock att Basse kan vara ulv utan att Vimes är det, och BB kan vara ulv utan att Impe är det, men inte åt andra hållet. Så Basse+BB är en fullt möjlig kombo. Är BB ulv så tror jag att Basse också är det. Annars skulle BB inte ha vågat ropa till honom om att bli siad.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag kommer ju garanterat ta med mig och Impetigo i mitt förslag då det är de enda två jag vet att är gröna.
Basse går fetbort, han är just nu den rödaste av alla i min bok.
Vimes åker bort av att han grönats av ☝
Martin är från ljusrosa till entrecôte-röd
Tvek på Genesis
Övriga: Jag vetefan
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag kommer ju garanterat ta med mig och Impetigo i mitt förslag då det är de enda två jag vet att är gröna.
Basse går fetbort, han är just nu den rödaste av alla i min bok.
Vimes åker bort av att han grönats av ☝
Martin är från ljusrosa till entrecôte-röd
Tvek på Genesis
Övriga: Jag vetefan
Du har ju en chans att typ gröna mig och Vimes och klarställa att vi klarar ut det här om du tar med oss 2 och det går igenom.
Andra förslag är väl bara tagna ut luften-chansningar.
Att du överhuvudtaget tvekar ör ju bara det scumt.
Ingen (förutom Basse och du) har vågat motsatt sig detta så det borde alltså röstas igenom.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Tack för svaret Bio. Det väger över för min del. Jag tycker det verkar rimligt att ha med dig och Impi på uppdrag en gång till. Nog även Sidd även om jag är mer osäker på honom.

RÖST: NEJ
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Du har ju en chans att typ gröna mig och Vimes och klarställa att vi klarar ut det här om du tar med oss 2 och det går igenom.
Andra förslag är väl bara tagna ut luften-chansningar.
Att du överhuvudtaget tvekar ör ju bara det scumt.
Ingen (förutom Basse och du) har vågat motsatt sig detta så det borde alltså röstas igenom.
nja jag har chans att få reda på att en av er är scum, eventuellt båda. Ja du rövade oss inte i uppdrag 1, men hade du gjort det hade ju jag vetat att du var röd så klart bättre läge att hjälpa förtruppen för att sen potentiellt sno krigskassan likt sura sugisar från några kidz på Karlaplan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag hållet för övrigt med @Genesis om att det verkar vara en dum idé att gröna folk genom uppdrag, danskjävlarna behöver ju inte sabba alla uppdrag för att vinna.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Oj, nu tog det fart rejält.
Skönt med ett avklarat uppdrag även om det var väntat.

Jag tycker fortfarande att något med Sidds röstningsomgång var off. Jag vill därför inte ha med Sidd.

Basse, du gör ett väldigt märkligt val av Vimes. Det är förvisso inte ovanligt att du kaosar men att först be om tankar och sen dra ett snabbval känns märkligt och lite snapphanigt.

Genesis har jag svårt att bestämma mig om. Han lägger fram bra idéer men han spelar det här spelet så olikt mig. Det borde inte vara dåligt men kappvändamdet går inte att bortse ifrån.

Röst: Nej
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nu läste jag reglerna igen och det slog mig att vi inte förlorar spelet om vi fallerar 4 omröstningar. Det är iaf skönt. I vanliga spelet är spelet slut och spionerna vinner. Här förlorar vi ”bara” ett uppdrag.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Har Basse gett sitt konungliga brev till någon?
Jag tycker du ska ge det till Impetigo (big surprise….)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo ge mig en röd-grön-lista
Svårt att läsa i kapp när det går så snabbt… men en sak som sticker ut: @Basenanji siar @Vimes

Jag tycker det är helkass. Så kass att jag är mycket tveksam till att Basse skulle agera så som grön

Jag tror grönande av bb och i förlängningen av mig skulle vara för tungt att bära för snapphanarna och att Basse desperat nu försöker hävda att det fanns nån rimlighet i att i stället sia Vimes.

Det antyder i så fall att Sidd är grön, annars hade ulvbasse inte känt flåset i nacken men om han grönat bb och mig och gett sig ut med grön sidd hade det stuckit för mycket i ögonen påomvärlden bär han sabbade.

Plan b hade varit att skicka geönade bb, Impetigo och Sidd plusen annan snapphane än Basse själv men det skulle ju vara ännu mer övertydligt.

Så klarrödast på banan är Basse.

Grönast är bb och Sidd.

Sen tycker jag bog att basses alibisiande av Vimes grönar vimes en del, jag tror inte att Basse vill peka ut en snapphanekompis i detta pressade läget.

Röset hamnar nånstans mellan vimes och basse på listan.

Mitt förslag som jag känner oerhört atarkt för nu är: Bb, Inpetigo, Sidd och Vimes.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Hmmm. Bra svar Impetigo. Jag kommer nog lägga fram det då. Även om Sidd ger mig smygrosa kittlingar
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Har vi förlorat spriten?
Denhar väl Basse kvar. Läge att använda den denna runda (och tror vi att Basse är röd ska vi andra vara klara med hur vi tycker att han ska använda den). Jag är också nyfiken på vem som fick kungabrevet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag kommer ju garanterat ta med mig och Impetigo i mitt förslag då det är de enda två jag vet att är gröna.
Basse går fetbort, han är just nu den rödaste av alla i min bok.
Vimes åker bort av att han grönats av ☝
Martin är från ljusrosa till entrecôte-röd
Tvek på Genesis
Övriga: Jag vetefan
Jag är inte röd! Jag är hederlig svensk som avskyr danskarna och värnar om vår kassa!

Ni fultolkar mig!

Kolla:

Jag föreslår mig själv eftersom jag vet att jag är grön. Jag föreslår Vimes eftersom jag siat honom grön. Jag föreslår Bio för att han är hyggligt grön. (Jag hade kunnat ta Impe i stället, men tycker att det kvittar vem man tar, är en grön är båda gröna). Jag föreslår Sidd som alla andra tycker är gröna.

Erkänn att det hör bara handlar om att jag har tidigare meriter som ulv. Ni har inget på mig som är rödande.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag föreslår Bio för att han är hyggligt grön. (Jag hade kunnat ta Impe i stället, men tycker att det kvittar vem man tar, är en grön är båda gröna). Jag föreslår Sidd som alla andra tycker är gröna.
Det logiska och rimliga vire förstås i så fall att välja mig OCH bb snarare än Imp/bb och Sidd. Eller hur?
 
Top