Varulv [Snapphanarna] Runda 2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Den 29 juni 1676

karta r2.png



Observera att korpraler i samma huvudrunda som det redan röstats "NEJ" en gång (1.1, 1.2, 1.3) EJ får tillgång till nya förmågor, detta ges endast i varje ny huvudversion av runda (2, 3, 4, 5)!

Tack vare korpral Sidds rättrådiga val av gruppmedlemmar, (eller Snappaharnas ovilja att röra om i grytan?), når ni säkert fram till fronten! UPPDRAGET HAR LYCKATS!
Ni är delaktiga i en rad skärmytslingar men beordras sedan skicka soldater till byn Loshult för ett viktigt uppdrag, krigskassan måste vaktas! Ni måste nu utse en trupp på fyra soldater som ska ge sig av från fronten i förväg för att hinna före eventuella danska banditer! Fortfarande har ni TRE av NIO medlemmar i er trupp som i själva verket är förklädda Snapphanar!




I Runda 2 är @Basenanji korpral!

Rundan börjar med att Korpral ska nominera fyra soldater att vakta keigskassan. När korpral lagt fram sitt förslag på formen:

FÖRSLAG: [spelare 1], [spelare 2], [spelare 3]

...röstar ni på följande form:

RÖST: JA - Vilket innebär att ni stödjer Impetigos förslag.
RÖST: NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er Impetigos förslag.

Rundan pågår till torsdag kväll kl 22:00 och fram till dess kan ni rösta hur många gånger som helst MEN Korpralen kan när som helst välja att avsluta rundan om alla deltagare har lagt minst en röst. Det går INTE att rösta blankt!

Korpralen får endast lägga fram ett förslag en gång, lagt förslag ligger.


Korpral Basenanji har även han ett par äss i rockärmen!

1. Smygkikare! @Basenanji har ovanan att för sitt eget höga nöjes skulle smyga runt i bara mässingen och spionera på sina kamrater när de är i lägret, det ger honom insikt i soldaternas vanor och betéende. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat, @Basenanji får veta dennes fraktionstillhörighet.

2. Ett brev från kungen. Kungen har skickat brev med obegripliga order som kan användas för att skapa förvirring i befälsordningen. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat som får hålla i brevet. Den som håller i brevet kan efter en genomförd lyckad omröstning om trupp att skicka på uppdrag ogiltiggöra beslutet och tvinga fram korpralsbyte. Om detta sker den fjärde omröstningen i samma uppdragsrunda misslyckas uppdraget automatiskt.


Turordningen med vilken korpralskapet kommer att rotera är som följer:

korpral r2.png

Inget citerande av PM, inget snack utanför tråden om spelledaren inte ger er förmågan att göra det.

PM är standardiserade och ser (med reservation för slarvfel när jag skickat iväg) ut såhär:


Gröna

Du är en soldat i Kronobergs regemente trogen Sverige. Ditt mål är att lyckas med tre uppdrag

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.


Röda

Du är en Snapphane förklädd till svensk soldat i Kronobergs regemente. Ditt mål är att få tre uppdrag att misslyckas.

Snapphanar får inte kommunicera utanför tråden förutom när spelledaren anger detta samt vilka villkor det får göras under.

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

De tre snapphanarna är:

1

2

3

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.



OM det visar sig att spelet drar iväg väldigt i tid kommer jag att ingripa och minska antalet omröstningar per uppdragsrunda som får göras från fyra till tre. Detta påverkar balansen något men om vi tillsammans tar ansvar för att inte dra ut spelet i onödan så slipper vi det <3

Varsågoda att börja runda 1.1!
@Sidd
@Basenanji
@BiobunkerVII
@Genesis
@Andersson
@Martin3
@Vimes
@Octagonal
@Impetigo

FÖRTYDLIGANDE: KORPRAL AVSLUTAR RUNDAN GENOM PM TILL MIG NÄR/ OM DENNE VILL!
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
HA!
Basse Banan bör ju onedelbums med sin tubkikare smygtitta på mig när jag går på dass. När jag grönas så grönas också Impetigo.
Alla som är emot är danskjävlar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
JAAA!

Fan va gött! Och vilken suverän förmåga dessutom!

Jag vill ha lite diskussion först men tänker mig att det är grönande att rösta snabbt! Jag vill inte se hur folk surar omkring och försöker vara smarta här.

Jag vill helst vinna snabbt och enkelt och ser Bio och Impe som gröna. Lägger gärna till Sidd och mig själv, men kvickt nu: ser ni några bättre alternativ?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nu har jag läst ikapp igen! Är försiktigt optimistisk till att uppdraget lyckades vilket jag inte riktigt räknade med innan.

Både Martin och Genesis har skrivit långt och ambitiöst med många synpunkter. Har inte spelat med Genesis innan så vet inte om denne brukar spela så här men det känns som att Martin brukar sitta lite stillare i båten eller har jag fel? Lite ängsligare än vad det brukar vara men jag vet inte. I mästerulv och generellt lågflyger du mer så är kanske detta ett försök att distansera sig och bryta mönster. Paranoian är total!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade förstås själv velat vara med i förslaget men förstår att det inte lär hända. Är positiv till spelarna som föreslås men tror inte vi behöver ha för bråttom nu heller.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse har du använt din förmåga än? Vill du själv rösta för ditt eget förslag innan du vet tillhörigheten på dom du ska ut på färd med?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
JAAA!

Fan va gött! Och vilken suverän förmåga dessutom!

Jag vill ha lite diskussion först men tänker mig att det är grönande att rösta snabbt! Jag vill inte se hur folk surar omkring och försöker vara smarta här.

Jag vill helst vinna snabbt och enkelt och ser Bio och Impe som gröna. Lägger gärna till Sidd och mig själv, men kvickt nu: ser ni några bättre alternativ?
Kör på dessa 4 förstås!

Sen så vet vi ju allihopa att du kommer Sia Vimes men det är ju sen gammalt.

Håller den planen så har vi färg på 5 st👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Satfläsk! Second thoughts! Ska jag sia Vimsan eller Genesis? Eller Martin? Eller Bio? Eller Octagonal/Andersson för att de är så lågmälda?

Jag vill ju nita en ulv!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag vill ha lite diskussion först men tänker mig att det är grönande att rösta snabbt! Jag vill inte se hur folk surar omkring och försöker vara smarta här.
?

Så... Det är bra att inte försöka vinna?

Bara snoppulvar har ju facit och kan kosta på sig snabba röster och ovel.

Jag fattar verkligen inte hur du tänker.

Surande är ju det bästa, det skapar friktion och diskussion och ger oss det här extra fläsket som både du och jag gillar att tugga i vanliga fall.

Hur menar du?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Eller nä. Sia Bio. Då får vi mer info om Imp.
☝

Det här är den enda användningen som kan närma sig att gröna nån, i praktiken 2. Alternativen är mer av samma diskussioner som efter Taco-natten
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse varför valde du att välja kompanjoner innan du siat? Taktiskt eller blev det bara så vilket också är fullt rimligt. Du bör hursomhelst definitivt sia någon av de som du ska på uppdrag med och få en grön för att jag ska rösta ja. Nu är det dessa vi måste fatta ett beslut omkring och det kommer förmodligen vara ungefär samma namn som fortsätter cirkulera vid senare omröstningar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Make sense att sia Bio som ni redan nämnt. Samtidigt är jag inte heller säker på Sidd som jag får lite röda vibbar av. Lågflyger samtidigt som det kommer ganska tomma inlägg. Vågar inte dra ut svängarna som det brukas och är nu orimligt optimistisk med att när vi har gått hem detta uppdrag kommer ha 5 gröna, vilket ju skulle betyda att vi redan vunnit spelet. Tror du på det själv eller är det bara rökridåer…
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Du bör hursomhelst definitivt sia någon av de som du ska på uppdrag med och få en grön för att jag ska rösta ja. Nu är det dessa vi måste fatta ett beslut omkring och det kommer förmodligen vara ungefär samma namn som fortsätter cirkulera vid senare omröstningar.
Håller helt med. Logiskt är väl då att sia Bio för att samtidigt gröna honom och Impi?
 
Top