Varulv [Snapphanarna] Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Om Imp är röd måste Bio också vara det.
Om Imp är grön vet vi inget om Bio.
Om Bio är röd vet vi inget om Imp.
Om Bio är grön är Imp också grön.

Jag tror Basse kan sia Imp också, men någon med lite mer logik/matematik innanför pannbenet kanske kan tänka färdigt åt mig. Alldeles oavsett får vi en fin kedja med Bio, Imp och Basse om Basse siar någon av dem.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tror inte vi ska vänta för länge med att lägga förslag. Martin var inne på att snapphanarna kanske får prata med varandra innnan ett förslag är lagt vilket jag tycker låter helt rimligt. Vi bör därför inte dra ut på den delen i onödan utan låta näste bli korpral ifall vi röstar nej. Vi måste alltså inte gå igenom alla alternativ nu. Det intressanta i Resistance är i mångt och mycket vilka korpralen väljer ut. Vill därför att Basse ska göra ett tydligt val och använda sin förmåga. Sen kan vi diskutera varför du valt de du valt snarare än att alla ska säga sina val nu.

Kanske helt fel ute men vill som sagt inte riskera att snapphanarna får prata nu så tycker du ska lägga ett fast förslag.
Sen finns förstås möjligheten att Martin är en av föräldrarna och att dessa först får prata NÄR ett förslag har lagts vilket hade varit listigt men det första alternativet känns iallafall för tillfället mer sannolikt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Vilka har vi färg på menar du?
Jag tänkte så här förstår du väl:
Vi vet ju förstås inget säkert.
Men nu lyckades ju R1 så då ökar väl chansen liiiiiiiite att de 3 deltagarna är gröna.
Om nu de tre +1 grönad av Basses strålandefusksiarförmåga genomför ett lyckat företag till så bör väl ändå det ses som redigt grönande.
Sen så har jag inte riktigt fattat varför snapphanarna med flit skulle vänta med R1 å sabba ett uppdrag? Varför skulle det alltid vara så att buset skulle bjuda på ett klarat uppdrag liksom?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,683
Location
Oktoberlandet
Make sense att sia Bio som ni redan nämnt. Samtidigt är jag inte heller säker på Sidd som jag får lite röda vibbar av. Lågflyger samtidigt som det kommer ganska tomma inlägg. Vågar inte dra ut svängarna som det brukas och är nu orimligt optimistisk med att när vi har gått hem detta uppdrag kommer ha 5 gröna, vilket ju skulle betyda att vi redan vunnit spelet. Tror du på det själv eller är det bara rökridåer…
Ja.
Tackar för den posten.
Du står nu på min rödlista.
Klarar dessa 3+Basses grönade spelare nästa uppdrag så ser det strålande ut👍

Ett stort aber är ju förstås att självaste Basse är Snapphane och låssasSiar en kompis och drar oss vid näsan.

Om Basse deklarerar en grön spelare till oss och uppdrag 2 misslyckas tror jag Basse är Snapphane.

Om Basse Siar en Röd så har vi ju självklart problem att hitta en till fjärde deltagare.

Jag vill ha svar på Basses siande nu.

Fattar faktiskt inte varför det drar ut på tiden.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Som han säger, är BB grön så måste Impetigo också vara det. Fast ja, det kräver ju att vi litar på Basse. Men det gör ju Impe väldigt grön i alla fall. Enda sättet för Impe att vara röd, om Basse siar BB och grönar, är att Impe, BB och Basse alla tre är röda.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
En del av mig oroar sig dock för att både BB och Basse är röda och de just har fått jackpot. Att det ska vara så svårt, det här spelet! :gremgrin:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Sen så har jag inte riktigt fattat varför snapphanarna med flit skulle vänta med R1 å sabba ett uppdrag? Varför skulle det alltid vara så att buset skulle bjuda på ett klarat uppdrag liksom?
Just för att folk ska tycka att de är grönade. Som Martin skrev, ett väldigt vanligt mönster är att en röd åker med i första uppdraget och grönar sig. Sedan åker samma trio i R2 plus en till, uppdraget misslyckas och alla tror att det är nykomlingen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Om det går (vet inte hur mekaniken funkar här) så tycker jag att Basse ska sia BB, och om han är grön ge kungabrevet till Impe, som i detta fall är mest grönad i spelet. Naturligtvis kan Basse ge det till BB om han ser att denne är grön, men Impe blir mer grönad för oss alla andra. Så bättre att ge till Impe som nästan garanterat är grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och jag har vägt för- mot nackdelar men jag vill ändå påstå att det ska till lite snabba ryck här.

Jag tänker att ulvarna helst inte vill ta ställning, utan se vartåt det lutar så de kan smälta in.

Jag ger därtill följande i uppdrag att utföra uppdraget:

Basenanji
Vimes
Sidd
Biobunker


Motivering:

om Bio är grön är Impe grön, right?! Jag är supersvensk, Vimes är siad grön, Sidd spelar byboigt och har genomfört uppdrag som slutat väl. Det här laget ger oss en säker seger och annars så får vi den info som behövs inför kommande omgångar!

Varsågoda att rösta! (Aber schnell, bitte)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag tror Basse kan sia Imp också, men någon med lite mer logik/matematik innanför pannbenet kanske kan tänka färdigt åt mig. Alldeles oavsett får vi en fin kedja med Bio, Imp och Basse om Basse siar någon av dem
Om ni undrar hur jag tänkt. Tycker att detta resonemang är bra!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Kul att jag är grönad. Men jag hade hellre sett att du siat Imp eller Bio.
 
Top