Varulv [Snapphanarna] Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Eller BB. Så du byggde ingen kedja, som Vimes föreslog.
Vimes pratar om hur Bio och Impetigo sitter ihop. Tja, kanske hade varit bättre att sia Bio (jag var sugen, men tyckte att det kändes överflödigt eftersom Bio och Impetigo grönar varandra)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Vimes pratar om hur Bio och Impetigo sitter ihop. Tja, kanske hade varit bättre att sia Bio (jag var sugen, men tyckte att det kändes överflödigt eftersom Bio och Impetigo grönar varandra)
Hur grönar Impetigo BB?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bio är grön så är Impe grön", medan det omvända inte gäller. Så Bio kan ju omöjligen räknas som grönare än Impe.
Det är det vi testar med mitt assmarta förslag! Om Bio ÄR skum lär han sabotera nu! Bättre att ta reda på det så snart som möjligt.

Men det är kanske en sjukt dålig plan och då får ni rösta nej helt enkelt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Det är det vi testar med mitt assmarta förslag! Om Bio ÄR skum lär han sabotera nu! Bättre att ta reda på det så snart som möjligt.
Om det saboteras nu så vet DU, förutsatt att du är grön, att ANTINGEN Sidd eller BB är skumma. Sidd är ju ingalunda grönad. Och vi andra, som inte har en aning om huruvida du är grön eller röd, vet ännu mindre.

Och jag tycker inte att vi ska använda uppdragen för att "testa" vem som är röd, utan vi ska skicka den grupp som vi tror har störst chans att klara uppdraget.

Min motivation till att rösta nej är att du inte skickar Impetigo, som är det grönaste vi har just nu (inte garanterat grön, men det bästa vi har; hade varit ännu grönare om du siat BB).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Dock tycker jag, kanske underligt nog, att BB grönas lite här ändå. Han föreslog, innan någon annan sagt det, att Basse skulle sia honom. Det hade varit väldigt vågat om BB är röd och Basse grön. Så BB är antagligen grön om Basse är det. Basse ger mig inga gröna vibbar, men det gör han ju sällan! :D
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade övervägt ett ja om Bio och Impe varit med. Skulle vara rimligare att ta med dessa och Vimes än Sidd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ska iväg på fotbollsmatch så försvinner iväg ett par timmar om ni undrar varför jag försvinner nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Just nu är ställningen negativ!

Vimes, Genesis och Octagonal röstar NEJ

Vad säger ni övriga?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Det här blev svårt. Jag hade hellre sett att man jobbat vidare på den grupp som var förra gången +1 till. Alternativt ImpiBioGenesis +1.

Vimes är antingen grön eller så är både han och Basse röda. Bio har vi inte clearat än. Sidd får jag ingen direkt känsla för och inte heller Basse. Så att det här upplägget känns lite som ett hasardspel i min bok.

Jag lutar nog mot nej, men hade velat höra hur korpral Biobunker skulle resonera om han får befälet
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hur grönar Impetigo BB?
Läs detta:

 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Kul att jag är grönad. Men jag hade hellre sett att du siat Imp eller Bio.
Jag hoppas alla ni förstår att det kan vara så att BasseBus kanske slösar sin Siarförmåga på att Sia en grön Vimes.
Vimes kanske är grön men vi vet absolut inget om Basses status.
Ok?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Läs detta:

I det inlägget argumenterar jag ju för att det är rödande för BB, inte grönande. Inte alla håller med om den argumentationen, men absolut ingen (utom du) har sagt att tacokvällen på något sätt har grönat BB.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
SVAR: NEJ

Basse dribblar bort sig från ett bra förstatänk som jag redan stöttat.
Jag tycker vi ska pröva de tre första och Vimes som Basse nu påstår sig siat grön.
Mitt förslag som jag hoppas BB7 slänger fram är:
@Impetigo
@BiobunkerVII
@Sidd
@Vimes

Vi behöver pröva detta gäng.
Störst chans att det håller då:
1.BB7 har grönat Impe
2. Basse har grönat Vimes
3.Impe, BB7 och Sidd genomförde 1:a uppdraget.

Om det spricker så kanske BB7 och Impe lurat oss ELLLER Basse och Vimes.
Dock inte båda paren för det finns bara 3 snapphanar.
Jag tror Basse försöker gröna sig i Vimes ögon genom att deklarera Vimes som grön.

Skönt att BB7 står på tur som Korpral.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Jag hoppas alla ni förstår att det kan vara så att BasseBus kanske slösar sin Siarförmåga på att Sia en grön Vimes.
Vimes kanske är grön men vi vet absolut inget om Basses status.
Ok?
Jepp. Och såklart är det möjligt att Vimes och Basse båda är röda som Danebrogen. Jag tycker att det är rödande att Basse siar Vimes, speciellt som han motiverar det genom att hänvisa till en post där Vimes säger att Basse borde sia BB eller Impe. Men jag kan också tänka mig att detta är något Basse kan göra. Han gillar att gå på känsla och han blir alltid nervig av Vimes, så det är i linje med hans spelstil att sia Vimes för att liksom lugna ned sig själv och bli av med den variablen. Tyvärr så tror jag att även om det är bra för Basses eget analysverk så hjälper det oss andra betydligt mindre.

Jag tycker alltid att Basse är väldigt svårläst.
 
Top