Varulv [Snapphanarna] Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Okej, jag kanske övertolkade "om Bio/Impetigo är skumma", men jag väntar fortfarande på att Basse ska erkänna att BB inte på något sätt blivit grönad av tacokvällen.
Jag har inte din superdator-hjärna, jag går på känsla, förnuft och fördomar! 50% Jane Austen och 50% Sigmund Freud och 10% Jokern.

Såklart att inte Bio/Impetigo helt grönar varandra, jag är ju faktiskt redo att testa den tesen, men faktiskt: de flesta av oss håller bägge för gröna.

Så rent pragmatiskt är mitt lag en vinnargrupp. Nu får vi se vilka Bio föreslår.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Såklart att inte Bio/Impetigo helt grönar varandra, jag är ju faktiskt redo att testa den tesen, men faktiskt: de flesta av oss håller bägge för gröna.
Kan du förklara vad du menar med ”grönar varandra”?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Basse ber om input, alla svarar: ”Sia bb!” och sen kastar han bort siandet på Vimes.
Varför ska jag göra som alla säger? Hur kan du vara så säker på att jag "kastade bort" ett siande? Vad anser du om Vimes, tycker du att han spelat grönt? Vad I så fall gör honom grön?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Kan du förklara vad du menar med ”grönar varandra”?
Jag utgår från att Impetigos tacokväll grönar Bio. Och att alla scenarios där någon är röd trots allt är alltför långsökta.

Fast nu när jag tittar efter börjar jag undra varför @Impetigo gav mig mäsken? Hur tänkte du där Impetigo?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Jag utgår från att Impetigos tacokväll grönar Bio.
Okej, så det kan ju betyda två saker. Antingen tänker du att om Impetigo är grön så är den personen han väljer ut att följa med till kärleksnästet också grön. Det skulle ge Impetigo någon sorts specialförmåga där han vet mer än oss andra. Så är ju såklart inte fallet. Om Impetigo är grön har han ingen aning om vem han väljer.

Eller så tänker du att om Impetigo är röd så hade han antagligen valt ut en grön person att följa med honom till kärleksnästet, och BB har då ljugit bara för att sabba spelet.

Bägge dessa scenarion är ju såklart galna.

Hänger du med? Tacokvällen grönar inte Bio. Du kan tycka att han är grön för hur han spelar, men om du bygger ditt case på tacos så har du fel. Till och med BB själv har ju sagt att han inte grönas av det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Tills jag sagt stopp är det ok att köra på när det är korpral-stopp. Om vi når deadline så är det tvärstopp alltid :)
 
Top