Varulv [Snapphanarna] Runda 2.1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vill försvåra för danskarna att snacka ihop sig i smyg. Att gräva i det ämnet kan ju omöjligt vara så jäkla rödande. Är definitivt öppen för andra alternativ till tider när snapphanarna får prata om du tror något annat men att sätta en rödstämpel på det är ju inte superstarkt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Gillar inte omotiverade listor och pekningar åt vare sig det ena eller andra hållet. Kan tyvärr inte låta bli att bli lite extra känslig när det riktas mot mig själv 😱

Nu har både Basse och Impetigo rödlistat mig utan motivering. Finns säkerligen fler som har liknande funderingar då ingen ser mig som grön eller har utryckt det hittills i spelet. Vill ni utveckla hur ni tänker eller går ni på den klassiska magkänslan??
Jag har dig varken som särskilt röd eller särskilt grön just nu. I vanligt varulvsspel hade jag sett dig som lite lågflygande, vilket är rödande, men det är inte lika rödande här. En annan viktig skillnad är att i vanligt varulvsspel så är det mycket mer värt att sniffa fram en ulv än att sniffa fram en bybo. Här är det tvärtom: Vad vi vill göra är att hitta folk som är gröna så vi kan skicka dem på uppdrag. Så för mig är fokus mer på att hitta vem som är grön och inte vem som är röd. Och du är inte med på min kortlista över gröna.

Dessutom är du sist i turordningen att bli korpral, så jag behöver inte heller ha en åsikt om dig när det gäller saker som troppar och specialkort. Om inget grönar dig särskilt så kommer jag nog helt enkelt lite att ignorera dig (inget personligt!) och fokusera på våra grönkandidater. Så för att bidra: Hjälp oss att hitta vem vi kan lita på, och rösta för Swärjes väl!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Om inget grönar dig särskilt så kommer jag nog helt enkelt lite att ignorera dig (inget personligt!)
För att förtydliga: Jag ignorerar inte de analyser och bidrag du kommer med, utan bara huruvida du är grön eller röd, som jag inte ser som viktigt att gräva i just nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Snyggt arrat @RasmusL

Seglar upp en intressant duell mellan @Genesis och @Vimes nu runt Krigskassans öde. Ska de två räddhågset tassa runt som strykarkatter eller blir det lite av ett rykande tungviktarmöte?
Laddar poppcornmaskinen för en härlig holmgång eller blir det kramkalas.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Snyggt arrat @RasmusL

Seglar upp en intressant duell mellan @Genesis och @Vimes nu runt Krigskassans öde. Ska de två räddhågset tassa runt som strykarkatter eller blir det lite av ett rykande tungviktarmöte?
Laddar poppcornmaskinen för en härlig holmgång eller blir det kramkalas.
Vad menar du? Jag fattar ingenting.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… att sätta en rödstämpel på det är ju inte superstarkt.
Nä, det fanns nogmer i mitt resonemang härom kvällen (i går?) men jag fick ju också backa lite när Bb ändå påpekade att det var svagt.

Som Genesis skriver är det mer intressant vilka som hamnar på grönlistan än på rödlistan, kanske orättvist och slarvigt att du hamnar på rött men det viktigaste är nog att jag tycker det finnaomständigheter aom till viss del grönar Vimes och Sidd medan du, Andersson och Martin mer måste besömas utifrån era inlägg (magkänsla 😱) och magkänslan har gjort mig mer misstänksam mot dig änmot martin och andersson.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
jädrar i min lilla låda vad ni skriver!

kommer det här vara fortsatt tempo vet jag inte hur jag ska kunna hänga med. I 14 rundor till… 😅

Okej, så nu har jag funderat lite. Framförallt på Martin. Jag tycker att hans insisterande på "kappvändargate" är lite väl mycket att göra en grej av ingenting. Han säger att det faktum att folk går från "vi ska ha fyra rundor" till att rösta igenom andra rundan tyder på att snapphanarna är förtjusta i den andra laguppställningen.

Kombinera detta med att Martin själv gör en kappvändning, från "Vi kan inte få någon info ur röstningen i första draget" till "titta här vilket mönster jag hittade i röstningen i det första draget!".

Bevis tre: Om Martin nu gärna ville rösta igenom R1.0:s förslag så snabbt som möjligt, vad säger då detta förslag? Jo, där finner vi Basse, pølsekungen själv.

Detta är i min bok rejält rödande för Martin, och lite även för Andersson, som också gärna ville rösta igenom första förslaget så snabbt som möjligt. Det tyder också på att troppen vi skickade var grön, för annars skulle snapphanarna inte anstränga sig så mycket för att misskreditera dem.

Av ovanstående anledningar blir min röst alltså:

RÖST: NEJ

Och mitt eget förslag, om jag blir korpral, kommer att vara att skicka samma som förra gången plus mig själv: Sidd, Biobunker, Impetigo och Genesis, alltså.
Det här är väl ändå att göra en höna av enfjäder?
Jag blev som sagt förvånad över att kunna få ut information redan i runda 1, dessutom blir den nästan mer intressant ju mer du försvarar den.

Du finner alltså inget konstigt med att vi går från ett rungande nej (tror 6/9) till ett extremt starkt ja (9/9) med förändring av en person? Jag finner det oerhört märkligt. Jag var konsekvent från början och sa att jag tänker släppa igenom tills vi har ett första resultat, jag följer sen upp med att göra just det. Du och Vimes vill sen ha mer information runda 1 men båda svänger sen till Ja, så fort Sidd kommit ini laget.
Jag håller inte Basse för speciellt grön men definitivt grönare än Sidd. Någon eller några ville ha med Sidd istället för Basse och jag kan inte hitta någon information varför som är starkare än argumentet, de vet något som vi andra inte vet.
Du har däremot höjt både mig och Basse som de rödaste i gänget och fortsätter pressa det mantrat för att göra det till sanning. Du var en av dom som vände kappan när Sidd kom in men du gör allt för att flytta fokuset från det och till andra.

Dessutom verkar du försöka vrida det till att jag och Andersson ville ha igenom omröstning 1 men vi båda är tydliga med att vi båda vill ha igenom omröstning 1 för att snappbasse var med där men vi båda röstade ju ja i båda omröstningarna medan du var en som ändrade din röst. Jag är troligtvis lite färgad av den här omröstnings-gaten men du lägger handlingar på mig som jag inte står för. I första rundan var imp, bb basse en lika bra kombo informationsmässigt som imp, bb, sidd men ändå ville alla ha nr 2 istället för nr 1 och jag köper inte att argumentet för samtliga är: nu har vi gjort en omröstning, let’s move om.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag ska försöka rösta men det här var något jag behövde få ur mig…
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag litar mer på Vimes än Genesis.

Jag kan inte godkänna den här omröstningen,nästa korpral blir Genesis vilket inte heller är bra, jag ser inte att jag kommer godkänna nästa omröstning heller.

Röst: nej
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
jag ser inte att jag kommer godkänna nästa omröstning heller.

Röst: nej
Vimes som snapphane har en potentiell atombomb om vi låter rundan fortsätta till fjärde omröstningen. Han kan då på bekostnad av att bränna sig själv förstöra omröstningen och plocka poäng åt snapphanarna. Har de redan en snapphane med i truppen då lär de ta poäng även runda 3 och om vi inte plockar ut rätt person i runda 4 så tar de poäng även då och vinner.

Vad säger du @Vimes ? Vore väl bäst för byn om ditt brev revs i stycken?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Då får vi hoppas att en n
Jag litar mer på Vimes än Genesis.

Jag kan inte godkänna den här omröstningen,nästa korpral blir Genesis vilket inte heller är bra, jag ser inte att jag kommer godkänna nästa omröstning heller.

Röst: nej
Då får vi hoppas att en majoritet godkänner det utan dig.

Mvh
Korpralen
 
Top