Varulv [Snapphanarna] Runda 2.1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Den 29 juni 1676

View attachment 11651



Observera att korpraler i samma huvudrunda som det redan röstats "NEJ" en gång (1.1, 1.2, 1.3) EJ får tillgång till nya förmågor, detta ges endast i varje ny huvudversion av runda (2, 3, 4, 5)!

Tack vare korpral Sidds rättrådiga val av gruppmedlemmar, (eller Snappaharnas ovilja att röra om i grytan?), når ni säkert fram till fronten! UPPDRAGET HAR LYCKATS!
Ni är delaktiga i en rad skärmytslingar men beordras sedan skicka soldater till byn Loshult för ett viktigt uppdrag, krigskassan måste vaktas! Ni måste nu utse en trupp på fyra soldater som ska ge sig av från fronten i förväg för att hinna före eventuella danska banditer! Fortfarande har ni TRE av NIO medlemmar i er trupp som i själva verket är förklädda Snapphanar!

Korpal @Basenanji får inte gehör för sitt förslag och surar i tältet en stund innan han åter är på benen och redo att jaga SNAPPHANAR!!!



I Runda 2.1 är @BiobunkerVII korpral!

Rundan börjar med att Korpral ska nominera fyra soldater att vakta krigskassan. När korpral lagt fram sitt förslag på formen:

FÖRSLAG: [spelare 1], [spelare 2], [spelare 3], [spelare 4]

...röstar ni på följande form:

RÖST: JA - Vilket innebär att ni stödjer Impetigos förslag.
RÖST: NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er Impetigos förslag.

Rundan pågår till torsdag kväll kl 22:00 och fram till dess kan ni rösta hur många gånger som helst MEN Korpralen kan när som helst välja att avsluta rundan om alla deltagare har lagt minst en röst. Det går INTE att rösta blankt!

Korpralen får endast lägga fram ett förslag en gång, lagt förslag ligger.


Korpral Basenanji har även han ett par äss i rockärmen!

1. Smygkikare! @Basenanji har ovanan att för sitt eget höga nöjes skulle smyga runt i bara mässingen och spionera på sina kamrater när de är i lägret, det ger honom insikt i soldaternas vanor och betéende. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat, @Basenanji får veta dennes fraktionstillhörighet.

2. Ett brev från kungen. Kungen har skickat brev med obegripliga order som kan användas för att skapa förvirring i befälsordningen. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat som får hålla i brevet. Den som håller i brevet kan efter en genomförd lyckad omröstning om trupp att skicka på uppdrag ogiltiggöra beslutet och tvinga fram korpralsbyte. Om detta sker den fjärde omröstningen i samma uppdragsrunda misslyckas uppdraget automatiskt.
(EJ ÄNNU ANVÄND)


Turordningen med vilken korpralskapet kommer att rotera är som följer:

korpral2.1.png

Inget citerande av PM, inget snack utanför tråden om spelledaren inte ger er förmågan att göra det.

PM är standardiserade och ser (med reservation för slarvfel när jag skickat iväg) ut såhär:


Gröna

Du är en soldat i Kronobergs regemente trogen Sverige. Ditt mål är att lyckas med tre uppdrag

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.


Röda

Du är en Snapphane förklädd till svensk soldat i Kronobergs regemente. Ditt mål är att få tre uppdrag att misslyckas.

Snapphanar får inte kommunicera utanför tråden förutom när spelledaren anger detta samt vilka villkor det får göras under.

Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.

De tre snapphanarna är:

1

2

3

Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.



OM det visar sig att spelet drar iväg väldigt i tid kommer jag att ingripa och minska antalet omröstningar per uppdragsrunda som får göras från fyra till tre. Detta påverkar balansen något men om vi tillsammans tar ansvar för att inte dra ut spelet i onödan så slipper vi det <3

Varsågoda att börja runda 2.1!
@Sidd
@Basenanji
@BiobunkerVII
@Genesis
@Andersson
@Martin3
@Vimes
@Octagonal
@Impetigo

FÖRTYDLIGANDE: KORPRAL AVSLUTAR RUNDAN GENOM PM TILL MIG NÄR/ OM DENNE VILL!
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,555
Ordning i ledet era glosögda bonnläppar ni marscherar ju sämre än nypippade sädesärlor!
Jajemen nu är det en ny korpral på plats!

Först och främst @Basenanji vem har kungabrevet! Om du inre svarar blir det ju lite av spiken i din snapphaniga kista…..
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Jag tänker så här:
Jag är övertygad om att Snapphanarna ej vill att båda första uppdragen ska lyckas då de tycker det är för jobbig uppförsbacke då.
Jag lutar just nu åt att tro att @Impetigo och @BiobunkerVII är gröna.
Jag vill kolla av @Vimes status genom att få med denne på uppdrag.
Från min synvinkel där jag vet att jag är grön så har jag därav en chans att få till 4 gröna nu om dessa nomineras och uppdraget lyckas.
Vimes låt bli kistan med krigskassan!

Misslyckas uppdraget så är alltså Vimes röd (iom att jag vet att jag själv är grön) vilket då även innebär att Basse är röd.
Två flugor i en smäll!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,741
Location
Göteborg
Vem gav du brevet från Kungen?
Först och främst @Basenanji vem har kungabrevet!
Det står i startinlägget:

2. Ett brev från kungen. Kungen har skickat brev med obegripliga order som kan användas för att skapa förvirring i befälsordningen. @Basenanji måste omedelbart välja en soldat som får hålla i brevet. Den som håller i brevet kan efter en genomförd lyckad omröstning om trupp att skicka på uppdrag ogiltiggöra beslutet och tvinga fram korpralsbyte. Om detta sker den fjärde omröstningen i samma uppdragsrunda misslyckas uppdraget automatiskt. (EJ ÄNNU ANVÄND)
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Genesis jag sitter på telefonen och har lite problem att citera mellan trådar så det kommer inte bli citat men jag får nog på det stora hela pudla lite. Du skriver om att du inte ser en poäng med att bara rösta igenom första rundans omröstningar utan att få ut mer information, sen är det Vimes som nämner att vi bör maxa runda 1 vilket jag tolkar som att gå till omröstning 4 (eller iaf runda 3 om man vill vara säker). Du varken bekräftar eller dementerar den inställningen och det gjorde nog att jag drog ihop era inlägg. Du skriver saker som: ”så länge vi inte röstar ner 4 omröstningar” vilket jag nog tolkade som att du ville rösta 4 gånger men du har inte sagt det rakt ut. Däremot förstår jag inte varför ni byter i omröstning 2. Flera stycken säger ja med saker som: ”jag tror mer på den här” men vi har ju ingen info och folk mest ”killgissar” men helt plötsligt ”killgissar” alla åt samma håll, i ett läge där det skulle vara väldigt lätt för en snapphane att neka och killgissa åt något annat håll om det inte vore en snapphane. Det och i princip endast det gör mig fast övertygad om att snapphanarna gillade den konstellationen bättre vilket gör att jag tror stenhårt att Sidd är snapphane och att någon av de nya ja-sägarna är en kumpan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,741
Location
Göteborg
Och vem menar du med det här inlägget att Basse ”omedelbart” har valt att ge brevet @Genesis ?

Att den är ”EJ ÄNNU ANVÄND” betyder väl som vi alla sett inte än använts av den hemlige brevbäraren.
Har @Basenanji den själv eller har du fått den Genesis?
Jag tolkade "Ej ännu använd" som att Basse inte har gett bort det ännu (trots att det stod "omedelbart"). Tror inte att han kan ge bort det i hemlighet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Ni lär ju inte tro mig, emn jag missade totalt att det fanns ett brev att dela ut...suck. Det verkar ha slumpats nu om jag förstår Rasmus rätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag vill veta hur @Impetigo tänkte när han gav mig mäsken. Och varför valde du Biobunker? (ursäkta om jag tjatar)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,555
Ok Basenanji är nu att räknas som nackad snapphane. Detta säger oss dessvärre inget om @Vimes färg, möjligen att han blivit något grönare av att KaosBasse måste fattat att han skulle bli påkommen och då kan han ju alltid brunsmeta Vimes…
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,555
Min tanke var att föreslå följande:
Biobunker
Impetigo
Andersson
Genesis/Sidd/Vimes och förmå Basse att använda mäsken på Andersson. Nu har ju Basse dragit på sig skyddsvästen och full blown Lamotte, så det får jag nog tänka bort. Det skulle ge en osäkerhetsfaktor och om den personen är scum måsta han offra sig för att sabba uppdraget.

Alla kan inte vara röda, är ganska säker på Martin så då årerstår en….hmmm
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,555
Äh va fan, måste slagga!

Jag behöver tre raska gossar som följer mig jävla omgående på ett uppdrag av särdeles vikt.

Impetigo
Andersson
Genesis
BiobunkerVII


Det är mitt förslag.
 
Top