Varulv [Snapphanarna] Runda 2.1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Mitt i natten nu kör vi!!

Hur jag ser på våra medlemmar i kompaniet:

Det aningen mer gröna gänget:

Impetigo: Enligt Bio grön vilket är bra. Annars vettetusan. Har haft väldigt svårt att placera Impetigo i alla spel och likaså även denna gång. Rent statistiskt större chans att denna är grön vilket är vad jag går på.

Genesis: Varit konstruktiv och nämnt mycket jag tror kan hjälpa byn gällande spelet generellt med uträkningar och saker att komma ihåg.

Martin: Likt Genesis fast med lite andra inputs och olika taktiska drag. Talar för grön. Vågar dock inte lita på Martin efter MU men läser fortfarande denna som grön. Kanske grundlurad igen...

Gula gänget:

Bio: Skrivit en del och kännts grön men är fortfarande nojig. Blir nojig. Väljer Andersson vilket är konstigt. Suttit lite bekvämt i båten tillsamans med Impetigo efter att dessa kopplats samman. Lite att vi vill ju alla (nästan alla) ta med dessa i uppdrag för att vi har en kedja så då behöver dessa inte bråka för mycket. Alla vill ju på uppdrag fast bara för att så är fallet betyder det inte att vi inte borde gräva. Samma kritik gäller Impetigo.
Bio har ju varit aktiv men lite så här lagom go att ha o göra med på ett sätt som jag inte vågar lita på.

Vimes: Blir grönad av Basse. Borde vara mer grönande än rödande men jag vet inte. Skulle ju inte vara jättesmart att sia sin polare då båda hamnar i rampljuset men vem vet. Tror definitivt att dessa hade tyckt det varit kul att spela på detta vis och försöka ta en storslagen vinst. Har kommit med en del bra inputs. Blir väldigt svårplacerad.

Röda gänget

Andersson: Inte skrivit överdrivet mycket. Vill höra mer om vad Andersson anser om spelet i stort och olika spelare. Inget jag hakar upp mig på men vill ha meeeer. Känner inte att jag kan lita på Andersson i det här läget.

Basse har kaosat till det ganska rejält. Hade inte fattat riktigt rimliga val och att glömma kungabrevet. Nja, det har ju tjatats om i tråden så antingen väldigt slarvigt spel eller den dansk spion bland oss.

Sidd: Jag förstår inte riktigt varför så många läser Sidd som grön. Denne var med i första uppdraget vilket lyckades men annars finns väl ingenting att gå på. Att Sidd har spelat grönt i övrigt köper jag inte. Tomma inlägg med mycket fluff fluff vilket alltid är skoj men har väl annars inte bidragit alls eller har jag fel? Som jag sa tidigare, en del inlägg men ingen riktig substans.
Sidd brukar nästan alltid haka upp sig på andra spelares drag och detta har inte alls hänt heller hittills. Bara låtsatsbråk om varför inte jag som är så snäll för följa med på uppdrag.
Läs om mina poster tack:
Jag lyfte det tidigare och fattar verkligen inte vittsen med att vänta en runda för Snapphanarna med att stoppa ett uppdrag. Vad vore smartare av Snapphanarna med att sabba uppdrag 2? Jag nominerade och genomförde det första uppdraget: Alla ni andra måste inse att det betyder mer än bara att rycka på axlarna åt. Vi är ett steg närmare vinsten! Att snapphanarna skulle rycka på axlarna åt att släppa R1 signalerar mest snapphane-brus.
I R2 och tycker mig vara drivande i Basse-drevet och typ nailat denne med Kungabrevet: du har ju nu också Basse som röd när denne verkar körd så du borde vara nöjd med att Sidd lyckats cirkla in Basse.
Jag har vidare lyft strategiska saker som att vi alla behöver bevaka vem som kommer få nästa rundas förmågor och har resonerat runt de olika special-förmågornas användning.
Visst jag använder fluff fluff men är ändå tydlig med hur jag tänker: substans👍.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Okej, så nu har jag funderat lite. Framförallt på Martin. Jag tycker att hans insisterande på "kappvändargate" är lite väl mycket att göra en grej av ingenting. Han säger att det faktum att folk går från "vi ska ha fyra rundor" till att rösta igenom andra rundan tyder på att snapphanarna är förtjusta i den andra laguppställningen.

Kombinera detta med att Martin själv gör en kappvändning, från "Vi kan inte få någon info ur röstningen i första draget" till "titta här vilket mönster jag hittade i röstningen i det första draget!".

Bevis tre: Om Martin nu gärna ville rösta igenom R1.0:s förslag så snabbt som möjligt, vad säger då detta förslag? Jo, där finner vi Basse, pølsekungen själv.

Detta är i min bok rejält rödande för Martin, och lite även för Andersson, som också gärna ville rösta igenom första förslaget så snabbt som möjligt. Det tyder också på att troppen vi skickade var grön, för annars skulle snapphanarna inte anstränga sig så mycket för att misskreditera dem.

Av ovanstående anledningar blir min röst alltså:

RÖST: NEJ

Och mitt eget förslag, om jag blir korpral, kommer att vara att skicka samma som förra gången plus mig själv: Sidd, Biobunker, Impetigo och Genesis, alltså.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Senaste Nyth i Aftonen-Phosten

Kungabrevet har slumpats till Vimes. Ville han vara så godh att konfirmera detta vore jag mkt tacksam.

För fosterland Sväärje,
B
För det första så har jag ingen aning om Vimes status och litar förstås inte ett dugg på denne!

Men det här draget av Basse är ju genialiskt.
Snajdigt där Basse med att dra med Vimes i skiten.

Det här med helt plötsligt lottade händelser var ju nåt nytt å om nu inte Rasmus verifierar detta så kommer jag anse detta som en lögn.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ska detta ändras, @RasmusL ?
Eller kanske inte. Brevet är ju oanvänt förstås. Jag tänkte snett.

Jag håller Basse för mest snoppig. Detta för valet att sia mig och inte Bio. Är Basse snoppulv bör både Bio och Imp vara hederlige svenske män.

Hade Basse och Bio varit snoppkompisar verkar det vara en försutten chans för dem båda att inte "sia" Bio.

Det är helt visst i linje med Bassestandard™ att skita i logiken och gå på känsla och i det här fallet sia Vimes istället för Bio. Men det är märkligt att Basse först efterfrågar input på hur han ska sia, och efter övervägande skrik och resonemang om att sia Bio ändå välja att sia mig. Jag hade varit mer benägen att hålla Basse för blågul om han inte hade frågat utan bara dragit iväg ett Vimes-siande direkt på ren feeling. Som det är nu är det lätt att tolka händelseförloppet som att snoppbasse kommer på att det är skitdumt att gröna både Bio och Imp på ett bräde (hade Basse siat Bio som grön hade Bio och Imp varit gröna i alla scenarion förutom det där de bildar en snopptriangel med Basse).

Kungabrevsfadäsen är däremot mindre rödande. I PM:et jag fick från Rasmus för ca en timme sedan hittar jag brevet, vilket verkar lira med att det faktiskt är bortglömt och utslumpat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Om inte @RasmusL konfirmerar denna lottning så litar jag ännu mindre på Vimes om han plötsligt fick brevet via agent i sekreta avdelningen.

Sidd fortsätter jiddra om att få färg på Vimes och att Vimes skulle få färg på Sidd genom uppdrag. Men det är ju snicksnack.
Om vi i Sidds tänkta 4-manna-tropp har en ulv kan det vara Sidd, Vimes eller Bioskurken. Det enda vi vet är att Impetigo inte kan vara den enda skurken i gänget.
Om vi har 2 ulvar i gruppen kan det vara Sidd+Vimes, Sidd+Bb, Vimes+BB eller Bb+Impetigo.
Vi kommer alltså inte alls kunna få Vimes färg genom att han får följa med och vakta kungens guld. SkurkVimes skulle kunna sabba uppdraget och sen startar en skitstorm där alla pekar finger mot varandra.
Jag har skrivit att det är utifrån min egen sida där jag vet att jag är grön som jag nu ser ett fönster att kolla Vimes status.
Förstår att ni andra tycker det är för tveksamt då ni inte vet min status.
Men BB7: vad har du för mer konkret än att uppdrag 1 lyckades👍
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Okej, så nu har jag funderat lite. Framförallt på Martin. Jag tycker att hans insisterande på "kappvändargate" är lite väl mycket att göra en grej av ingenting. Han säger att det faktum att folk går från "vi ska ha fyra rundor" till att rösta igenom andra rundan tyder på att snapphanarna är förtjusta i den andra laguppställningen.
Äh, förklarade inte riktigt klart mina tankar där. Jag tycker mig inte se någon sådan "kappvändning". Inte från mig själv och inte från Vimes eller någon annan. Och jag tror inte riktigt heller på att Martin själv tror på det, utan att han försöker blåsa upp det för att så tvivel om troppen som vi skickade.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
och innan någon börjar gasta, Ja oavsett vem som är skurk blir det samma skitstorm. Men för skurkSidd så vore det ju ypperligt att lägga upp det som att allt hänger på Vimes. Sidd sabbar uppdraget och Vimes petas, i nästa uppdrag är Sidd fortsatt med - med inte mindre än 2 nykomlingar (för visst var det 5-manna uppdrag då?) att kasta skit på när han sabbar det uppdraget också.
Varför skulle det vara självklart att jag är grönad efter ett uppdrag som misslyckas?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ni lär ju inte tro mig, emn jag missade totalt att det fanns ett brev att dela ut...suck. Det verkar ha slumpats nu om jag förstår Rasmus rätt.
Det här skrevs alltså 21:46 igår. Jag fick PM av Rasmus 06:47 idag...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Varför skulle det vara självklart att jag är grönad efter ett uppdrag som misslyckas?
Ja nu var det ju inte det jag menade, men du försöker ju plantera tanken att du är grön och uppdraget skulle testa Vimes färg. Om det tar höjd i gruppen åker ju Vimes ut efter ett misslyckat uppdrag och du är kvar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Then ombntalte 1:e Slaaskunterbasse Vijmes meedh quickhet oc mannelig stemma thenna af Afgående Corpral Basenanji delivererade tidning hermeedh Bekrefta.
Kan du förklara så det inte blir några missförstånd här nu: har du fått Kungabrevet @Vimes ?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Var jag korpral hade jag skickat:
  • Vimes
  • BioBonker
  • Impetigo
  • Genesis
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag har skrivit att det är utifrån min egen sida där jag vet att jag är grön som jag nu ser ett fönster att kolla Vimes status.
Förstår att ni andra tycker det är för tveksamt då ni inte vet min status.
Men BB7: vad har du för mer konkret än att uppdrag 1 lyckades👍
Du biter dig fast vid att grönas genom uppdrag, lite likt Pölse-Basse som envetet hävdade att jag grönats av Taco-kvällen. Det här har bl.a Genesis påpekat
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Eller kanske inte. Brevet är ju oanvänt förstås. Jag tänkte snett.

Jag håller Basse för mest snoppig. Detta för valet att sia mig och inte Bio. Är Basse snoppulv bör både Bio och Imp vara hederlige svenske män.

Hade Basse och Bio varit snoppkompisar verkar det vara en försutten chans för dem båda att inte "sia" Bio.

Det är helt visst i linje med Bassestandard™ att skita i logiken och gå på känsla och i det här fallet sia Vimes istället för Bio. Men det är märkligt att Basse först efterfrågar input på hur han ska sia, och efter övervägande skrik och resonemang om att sia Bio ändå välja att sia mig. Jag hade varit mer benägen att hålla Basse för blågul om han inte hade frågat utan bara dragit iväg ett Vimes-siande direkt på ren feeling. Som det är nu är det lätt att tolka händelseförloppet som att snoppbasse kommer på att det är skitdumt att gröna både Bio och Imp på ett bräde (hade Basse siat Bio som grön hade Bio och Imp varit gröna i alla scenarion förutom det där de bildar en snopptriangel med Basse).

Kungabrevsfadäsen är däremot mindre rödande. I PM:et jag fick från Rasmus för ca en timme sedan hittar jag brevet, vilket verkar lira med att det faktiskt är bortglömt och utslumpat.
Det var ju en märklig händelseutvecklig med brevet.
I min hjärna spökar dock en påhittad historia mellan er två här men jag kan förstås ha fel: det är ju roligt i alla fall.

Din tes om varför Basse Siade just dig Vimes tror jag på: jag skrev även det tidigare att jag var övertygad om att Basse skulle sia dig. Jag tror Basse läste den och valde att gå på det för att försöka smöra in sig på dig: så det grönar dig lite Vimes.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
RÖST:

Jag tycker att Sidd eller Vimes vore bättre än Andersson (det känns som ”tillbaka till ritbordet” att ta med Andersson och jag har inte ens särskilt gröna vibbar därifrån.

Dock tycker jag att Genesis spelat konstant grönande och bör få följa med på tur. Röstar vi igenom detta förslaget får ju Genesis också förmågorna nästa runda, vore oskänt omförmågorna hamnade hos snapphanarna igen och Genesis hamnar som sagt högt på min grönlista.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi borde väl förresten se till att nedrusta Vimes, dvs använda kungabrevet på ett bra förslag denna eller nästa runda och sen lägga samma förslag igen och rösta igenom det igen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Dock tycker jag att Genesis spelat konstant grönande och bör få följa med på tur. Röstar vi igenom detta förslaget får ju Genesis också förmågorna nästa runda, vore oskänt omförmågorna hamnade hos snapphanarna igen och Genesis hamnar som sagt högt på min grönlista.
Fast efter mig är det Andersson, som du är beredd att skicka på uppdrag? Är det verkligen farligare att ge en snapphane förmågor än att skicka hen på uppdrag?
 
Top