Varulv [Snapphanarna] Runda 2.1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,658
Location
Oktoberlandet
Skandal! Den ståtlige Korpralen Sidd verkar dumpad av uppstickaren BB7.
Så tar du med 2 nya oprövade osnutna spolingar till rekryter.
@Genesis jobbar ju bra för byn men Andersson litar jag inte dugg på vad gäller krigskassans säkerhet.
Här har den lyckade första trion chansen att stämma av status på Vimes: å det sumpar du bort.
@Vimes Vad tycker du om det här?
Du sitter ju lite i samma båt som jag och skulle troligtvis få färg på mig om vi 2 skulle med på uppdraget.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Bioskurk, hahahaha den var lite rolig.

Jomen så här är det
Basse är rödare än alla pölser i Danmark
Sidd, vetefan men inte får jag gröna vibbar, ”få grönar vi fyra” jiddret och lite sådär kantigt konfrontativt känns inte som By-Sidd
Vimes - Jag är rädd för en dubbelbluff, Basse siar honom grön och kastar sig själv framför bussen, team Tuborg offrar en snopphane.
Geneseis är jag osäker på men får mindre röda vibbar än gröna när jag läser om alla rundor.
Martin luktar fuktig päls, nej tack
Octo kvar, inte mkt att anmärka på där men mer grön känsla på Andersson.

Det bästa vore ju om @Basenanji tvingar i Andersson mäsken.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Och skytteslusken Sidd bör omgående sluta kalla sig korpral annars ska du få smaka på spöt din kanalje!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,176
Location
Uppsala (Umeå)
Jag stödjer det här. Jag har propagerat för att testa Imp/Bio/Genesis-trion ett tag. Imp-Bio känns hyfsat gröna genom siandet runda 1 (även om inget är garanterat, jag vet det) och Genesis har konsekvent agerat bra och konstruktivt för den svenska saken.

RÖST: JA
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Mitt i natten nu kör vi!!

Hur jag ser på våra medlemmar i kompaniet:

Det aningen mer gröna gänget:

Impetigo: Enligt Bio grön vilket är bra. Annars vettetusan. Har haft väldigt svårt att placera Impetigo i alla spel och likaså även denna gång. Rent statistiskt större chans att denna är grön vilket är vad jag går på.

Genesis: Varit konstruktiv och nämnt mycket jag tror kan hjälpa byn gällande spelet generellt med uträkningar och saker att komma ihåg.

Martin: Likt Genesis fast med lite andra inputs och olika taktiska drag. Talar för grön. Vågar dock inte lita på Martin efter MU men läser fortfarande denna som grön. Kanske grundlurad igen...

Gula gänget:

Bio: Skrivit en del och kännts grön men är fortfarande nojig. Blir nojig. Väljer Andersson vilket är konstigt. Suttit lite bekvämt i båten tillsamans med Impetigo efter att dessa kopplats samman. Lite att vi vill ju alla (nästan alla) ta med dessa i uppdrag för att vi har en kedja så då behöver dessa inte bråka för mycket. Alla vill ju på uppdrag fast bara för att så är fallet betyder det inte att vi inte borde gräva. Samma kritik gäller Impetigo.
Bio har ju varit aktiv men lite så här lagom go att ha o göra med på ett sätt som jag inte vågar lita på.

Vimes: Blir grönad av Basse. Borde vara mer grönande än rödande men jag vet inte. Skulle ju inte vara jättesmart att sia sin polare då båda hamnar i rampljuset men vem vet. Tror definitivt att dessa hade tyckt det varit kul att spela på detta vis och försöka ta en storslagen vinst. Har kommit med en del bra inputs. Blir väldigt svårplacerad.

Röda gänget

Andersson: Inte skrivit överdrivet mycket. Vill höra mer om vad Andersson anser om spelet i stort och olika spelare. Inget jag hakar upp mig på men vill ha meeeer. Känner inte att jag kan lita på Andersson i det här läget.

Basse har kaosat till det ganska rejält. Hade inte fattat riktigt rimliga val och att glömma kungabrevet. Nja, det har ju tjatats om i tråden så antingen väldigt slarvigt spel eller den dansk spion bland oss.

Sidd: Jag förstår inte riktigt varför så många läser Sidd som grön. Denne var med i första uppdraget vilket lyckades men annars finns väl ingenting att gå på. Att Sidd har spelat grönt i övrigt köper jag inte. Tomma inlägg med mycket fluff fluff vilket alltid är skoj men har väl annars inte bidragit alls eller har jag fel? Som jag sa tidigare, en del inlägg men ingen riktig substans.
Sidd brukar nästan alltid haka upp sig på andra spelares drag och detta har inte alls hänt heller hittills. Bara låtsatsbråk om varför inte jag som är så snäll för följa med på uppdrag.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Angående mäsken går den ju att använda på iallafall tre sätt där jag tror det kan vara bra att tänka till där alla har sina fördelar.

Antingen går man ut och säger vem du ska kolla vilket i princip tvingar spelaren i fråga att rösta grönt eller offra sig själv vilket framförallt i senare rundor kan vara mer värt då det blir mer bråttom för Snapphanarna att hinna sabotera tillräckligt med uppdrag.

Sen går det förstås att inte säga vem du ska kolla i hopp om att försöka sätta dit någon.

Sista är ju att kombinera dessa. Att säga vem du ska kolla för att försöka tvinga denna att rösta grönt för att sedan kolla en annan och få två flugor i en smäll! Hade kanske blivit upprört om en god farit med osanning inför hela gruppen men vi ska komma ihåg att detta inte heller är ett klassikst varulvsspel och ett special case.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Angående röstningen är jag inte såld och hade kunnat tänka mig att låta Genesis hålla i ordförandeskapet nästa vända.

Varför är det mer "grön känsla" på Andersson än undertecknad?

Med det sagt är det inte en helt dum grupp du vill skicka iväg men det finns egentligen ingen anledning för oss att stressa fram något.


RÖST: NEJ
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,464
Röst: NEJ

vi kan inte plötsligt slänga in 91:an Andersson från sofflocket i truppen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Octo du har Sidd med på den rödare sidan, det innebär ju att 2 ”nya” som inte var med på första uppdraget måste med. Genesis är jag beredd att chansa på men sen då?
Vimes? Han är ny från läktaren, har väl inte deltagit särskilt mkt han heller?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Senaste Nyth i Aftonen-Phosten

Kungabrevet har slumpats till Vimes. Ville han vara så godh att konfirmera detta vore jag mkt tacksam.

För fosterland Sväärje,
B
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Det vore toppen om Genesis ville säga någotbom vilket lag han vill ställa upp!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Senaste Nyth i Aftonen-Phosten

Kungabrevet har slumpats till Vimes. Ville han vara så godh att konfirmera detta vore jag mkt tacksam.

För fosterland Sväärje,
B
Om inte @RasmusL konfirmerar denna lottning så litar jag ännu mindre på Vimes om han plötsligt fick brevet via agent i sekreta avdelningen.

Sidd fortsätter jiddra om att få färg på Vimes och att Vimes skulle få färg på Sidd genom uppdrag. Men det är ju snicksnack.
Om vi i Sidds tänkta 4-manna-tropp har en ulv kan det vara Sidd, Vimes eller Bioskurken. Det enda vi vet är att Impetigo inte kan vara den enda skurken i gänget.
Om vi har 2 ulvar i gruppen kan det vara Sidd+Vimes, Sidd+Bb, Vimes+BB eller Bb+Impetigo.
Vi kommer alltså inte alls kunna få Vimes färg genom att han får följa med och vakta kungens guld. SkurkVimes skulle kunna sabba uppdraget och sen startar en skitstorm där alla pekar finger mot varandra.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
och innan någon börjar gasta, Ja oavsett vem som är skurk blir det samma skitstorm. Men för skurkSidd så vore det ju ypperligt att lägga upp det som att allt hänger på Vimes. Sidd sabbar uppdraget och Vimes petas, i nästa uppdrag är Sidd fortsatt med - med inte mindre än 2 nykomlingar (för visst var det 5-manna uppdrag då?) att kasta skit på när han sabbar det uppdraget också.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Sidd: Jag förstår inte riktigt varför så många läser Sidd som grön. Denne var med i första uppdraget vilket lyckades men annars finns väl ingenting att gå på.
Impes resonemang var att om Basse är röd och även Sidd så hade Basse inte varit så pressad att han kastat bort siandet på Vimes. Snapphanarna hade så att säga redan en på insidan. Inte jättestarkt argument, men det räcker i min bok för att i alla fall ge Sidd ett lite grönare skimmer.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,784
Location
Göteborg
Att BB tar med Andersson är lite förvånande. Kommer ju från ingenstans. Värt att gräva i vad han sagt om denne tidigare.

Det tyder i alla fall på att de inte båda är röda, tror jag. BB var, åtminstone innan detta förslag, hyfsat grönad av de flesta. Ser ingen anledning till att han skulle ta in en snapphanekompis. Snarare en lojalist att skylla på. Är BB dansk så är ju detta anledningen: att han ska sabotera och vill ha med en syndabock.

Vete fan vad det säger om BB, dock. Eller vad jag tycker om Andersson. Har ju tyckt att han luktat röd sedan ”Låt oss få R1 överstökad”-grejen, men sedan dess har han resonerat ganska väl, om än anonymt.

Måste fundera lite på min röst och min egen laguppställning. Den skulle dock nog vara mig själv, Impe, BB och någon mer. Kanske Sidd. Kanske Vimes.

Lockar ju såklart också att rösta igenom detta bara för att jag ska få specialkorten, men det är väl kanske inte det jag borde fokusera på! :gremgrin:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Lite snabba morgonskriverier.


Nej, ingen är lika skum som du. Jag håller inte med om Sidds resonemang alltid, men han har en bit kvar innan han rödat sig lika mycket som du har.
Det här är så dumt, du mäter mig med dina analysverktyg och kommer fram till att jag inte håller måttet!

Jag föreslog ett extremt grönt lag: jag, Vimes, Sidd och Biobunker.

Varför vill du inte vinna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Det var däremot riktigt klantigt att missa Kungabrevet. Å andra sidan, nu har Vimes brevet och han kan vi ju lita på. Skönt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,464
Senaste Nyth i Aftonen-Phosten

Kungabrevet har slumpats till Vimes. Ville han vara så godh att konfirmera detta vore jag mkt tacksam.

För fosterland Sväärje,
B
Then ombntalte 1:e Slaaskunterbasse Vijmes meedh quickhet oc mannelig stemma thenna af Afgående Corpral Basenanji delivererade tidning hermeedh Bekrefta.
 
Top