Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n159120 said:
... Fattar ingenting, men det blev ingen uppdatering från Åskfågeln va?
Nej, inte ett ljud.

Men jag valde att tolka Jimmys (som jag tror är inblandad i distributionsledet om jag inte är fel ute?) dikt på det mest optimistiska sätt möjligt (obs! Helt min egen tolkning): Pengar hos distributören = böckerna kommer bara vi har tålamod en liiiiten stund till.

:)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Inkognito;n159142 said:
Nej, inte ett ljud.

Men jag valde att tolka Jimmys (som jag tror är inblandad i distributionsledet om jag inte är fel ute?) dikt på det mest optimistiska sätt möjligt (obs! Helt min egen tolkning): Pengar hos distributören = böckerna kommer bara vi har tålamod en liiiiten stund till.

:)
Det luriga är ju att jag oftast är rätt positiv över lag när det gäller spel - och om jag sitter på någon form av info whatsoever, så kommer den inte ut via det här forumnicket i alla fall. Här är jag privat och Skepnad Studios - men nog kan även jag känna doften av bönor i konserv.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag har haft lite kontakt med Anders & Tove och de jobbar för fullt och det verkar som att vi får våra hett efterlängtade böcker snart. Exakt vad snart betyder vet jag inte i det här fallet men det är på g iallafall.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Hur mycket setting är det i böckerna, är det mest bara reglerna? För visst skulle det släppas en setting bok senare?
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Zoth-Ya;n159213 said:
Hur mycket setting är det i böckerna, är det mest bara reglerna? För visst skulle det släppas en setting bok senare?
Jepp, boken Amerika 1876 släpps senare.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Men det är mängder med info i regelböckerna också. Beta-pdf:erna är fantastiskt snygga och välmatade.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Välmatade är ordet! Det gör mig faktiskt inte så mycket att bakgrundsboken kommer senare, det finns redan mycket att göra.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Zoth-Ya;n159213 said:
Hur mycket setting är det i böckerna, är det mest bara reglerna? För visst skulle det släppas en setting bok senare?
Instämmer med övriga om att böckerna är välmatade och vansinnigt snygga. Det är en hel del setting med i grundböckerna, Världsboken 1876 (som jag trots titeln förstår kommer täcka även hur du spelar i andra tidsåldrar) lär dyka djupare och vara väl värd ett köp, men absolut inget krav för att spela! Dessutom är ju fördelen av att det är en historisk setting att du kan finna bokstavligt talat hur mkt som helst på nätet/i böcker! :D
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Inkognito;n159466 said:
Läderinbundna som bonus! :)
Du får skriva en recension och posta här när du fått böckerna så vi vet om det är värt ett köp!
Absolut! De jag fick tag i till rimligt pris var The Railroaders, The Expressmen, The Ranchers och The Gunfighters.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Snart 3 veckor sedan senaste uppdatering, som i sig sa ingenting alls utan bara var reklam för meningslös tävling i Fenix.

Lägg ner allt annat och se till att få ut rollspelet som många människor lagt ner mycket pengar på för längesen.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ja, det vore trevligt med ett nytt datum iaf. Är det april som är målet nu, 4 juli? eller väntar vi på lastbilarna från tryckeriet?
 

Razulv

Veteran
Joined
12 Feb 2015
Messages
25
Det kan inte vara så svårt som Åskfågeln konstant får det att framstå att publicera ett nytt datum eller ge oss en ordentlig rapport som förklarar varför det tar så lång tid. Vi har gått igenom anledningar som cancer, distributions fel, dålig planering av omslag vilket har lett till att omsalgen har blivit för "tighta", Men Åskfågeln missar aldrig en chans om att berätta för oss om hur fint nästa nummer av Fenix tidningen blir. Jag bryr mig inte om Fenix, jag brukade köpa tidningen då det var den enda vettiga rollspelsskriften i detta land, men pågrund av denna ur dåliga kommunikation med oss kunder så har jag tappat all lust att köpa denna tidning.

Om man sätter ett datum eller säger att "snart så kommer en ny uppdatering " så kan man inte vänta 3 veckor utan ett ord. Ni har gjort en ful vana av att bli flera veckor föresnade med en deadline ni själva har satt för att sedan enbart berätta som allra snabbast veckor efter missat datumsäga att "ja vi blev ju lite sena, men snart kommer en ny uppdatering" samtidigt som ni "smyger in ful reklam för fenix tidningen. man tappar allt förtroende och hopp för förlaget.

Jag önskar att jag kunde säga att det tar emot för mig att skriva det här för att en gång i tiden så hade det verkligen gjort det, jag älskar western som en setting och har drivit egna kampanjer i det gamla systemet samt varit spelare i den nya beta versionen många gånger, det är en produkt som jag så gärna vill se som klar och som jag vet kommer ge mig glädje att spela, men ni har blivit så nonchalanta med hur ni behandlar oss kunder som redan har betalat för produkten att det inte längre känns som att jag väntar på något glädjande spel utan mer på en skuld som har varit lovad att den skulle ha varit betald för länge sedan.

Allt jag kan säga är att jag kommer aldrig mer betala för någon av era produkter i förväg, nej jag tänker inte avboka produkten jag tänker vänta tills jag får den även om den så tar ett år till, men jag blir bara så bitter varje gång jag tittar in på forumet och ser folk som tålamodigt väntar på sina produkter och inte får något svar fören efter flera veckor efter den senast missade deadlinen.

(Angry rant done)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Razulv: Du sätter ord på mina tankar. Det kan faktiskt inte vara svårt att berätta sanningen hur det går/gått med Western och ge oss ett realistiskt datum utan att egentligen bara skriva text om hur bra Fenix är. Jag skiter i Fenix i detta sammanhang, jag vill veta om det blir något nytt western eller inte och om det blir så vill jag veta när!?

Är detta för svårt för åskfågeln???
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Ok, nu slog jag till. Har länge varit jäkligt sugen men inte tyckt att jag riktigt har råd men nu var det dax.
Otroligt pepp.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Razulv;n161341 said:
Jag blir bara så bitter varje gång jag tittar in på forumet och ser folk som tålamodigt väntar på sina produkter
Kan du berätta hur du ser ständigt gnäll som att visa tålamod?

Ni får fan ursäkta mig men ert beteende på det här forumet är typiskt för Sverige idag. Gnäll, ni är inte nöjda, ni får inte det NI vill ha NÄR ni vill ha det. Utan någon som helst insikt och empati. Razulv... Du själv listade några ursäkter som gillbringarna haft för förseningarna och insinuerar att det inte är tillräckligt. Jag ser ordet Cancer... Den ursäkten räcker för mig, jag kommer aldrig någonsin behöva en annan ursäkt, faktum är så är jag endast full av beundran om det kommer något spel överhuvudtaget. Vi snackar om en sjukdom som förändrar allt vad den drabbade har kallat liv, förutsättningar och framtid. Även om man blir frisk från cancer så blir man inte frisk dess spöke. Jag är så sjukt beklämd över folks beteende på det här forumet, ni beter er som bortskämda snorungar som lägger sig ned och sparkar och skriker så fort ni inte får precis som ni vill.

Tycker alla ni som gnäller genast häver köpet, när boken kommer... Så förtjänar ni inte att äga den.

Jag har redan blivit bannad två gånger då jag emotsatt mig ert gnäll och besvarat det med det enda det förtjänar, hån. Medan gnällungarna som påminner ett cancersjukt par att de har världsliga åtaganden och hävdar dessa som viktigare än cancern... Dessa gnällungar får spy ur sig sin galla hur de vill.

Banna mig igen... Men ni är fan skitstövlar allihop.
 

Lawless

Veteran
Joined
31 May 2006
Messages
65
Location
Sandnes, Norge
Jeg tenker at tonen her inne begynner å bli vel sur. Folk har lov til å ha sine meninger, men samtidig er det slik at enkelte meninger best holdes for seg selv. Ja, tålmodigheten vår har blitt testet, men samtidig stoler jeg på at Tove og Anders jobber så hardt de kan, og ønsker å gi oss et så godt produkt som mulig. Uansett så tror jeg oppmuntring har mer for seg en stadig negativitet. Og jeg tenker også at jeg fortsatt har western 3. Ingenting hindrer meg i å la spillerne mine oppleve hva som helst mens vi gleder oss til de nye bøkene kommer
 
Status
Not open for further replies.
Top