Nekromanti Ska vi ta tag i den här jävla skiten eller?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Censurerad version

Tack. För att sno Waliums ord, alla trevare vi la ut möttes av total tystnad. Och för att sno mina egna ord igen, jag hade ingen aning om att det eventuellt skulle kanske finnas någon i redaktionen som möjligtvis skulle vara intresserad av att vara med. Nu när vi vet det så är det inga problem för mig att ta tag i saker och ting. Nu vet vi liksom vad som gäller.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Politisk liknelse

"Stödföreningen skall inte finnas enbart som finansiär till www.rollspel.nu. Vad stödföreningen gör med _sina_ pengar skall www.rollspel.nu fullkomligt skita i, _vill_ stödföreningen bidra www.rollspel.nu med pengar bör det vara för ett speciellt syfte tycker jag, detta speciella syfte kan vara inköpandet av priser för en tävling som anordnas av www.rollspel.nu, serveruppgradering ifall stödföreningens medlemmar tycker att servern är för långsam, pengar för beställning av exempelvis t-shirts och liknande.

Stödföreningen skall enligt mig vara användarnas förening och inte redaktionens."


wrnu blir då sossarna och föreningen LO? :gremgrin:


Storuggla, transport avdelning 5
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag vet inte vad jag tycker

Jag har egentligen inte tid att hålla på och arbeta med en förening, men om det kan skötas hyfast virtuellt utan för mycket jobb kan jag vara med.

M.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Jag vet inte vad jag tycker

Tja, när det väl dyker upp jobb så lär det gå att klara på två-tre personer i värsta fall, och det lär ju inte dyka upp såna massiva saker jätteofta, så det ska väl inte vara någon fara.

Handlar väl om att prata med tryckerier, ordna forumskalas (som inte är forumskalas utan medlemsträff för föreningen wrnu, men iallafall :gremgrin:) och sen småsaker administrativt, som Sverokkontakt och medlemsregistrering.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Om engagemang

Liksom Johnny har även jag suttit i Sveroks förbundsstyrelse såväl som i ett antal olika föreningars styrelser och jag ser gärna att det blir en förening, men har tyvärr varken tid eller ork att själv engagera mig i den.

Naturligtvis vill vi i redaktionen ha med en representant i styrelsen och självklart kommer föreningen att kunna använda de resurser som finns tillgängliga. Har inte det framkommit tidigare ber jag om ursäkt för det, men tyvärr har vi ingen inom redaktionen utsatt som föreningsrepresentant ännu som kan ta tag i det.

Angående det "enda syfte" du pratar om så är det helt uppåt väggarna och jag tror det har besvarats ganska bra redan av Seinet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Nominerade som inte tackat nej

troberg - vill vara säkerhetsminister, bekräfta gärna?
Se det som ett sätt att säga nej utan att behöva säga det rakt ut. Jag kan inte garantera tid och ork den närmaste tiden, så räkna ut mig.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Politisk liknelse

Eller om man vill se det som att www.rollspel.nu blir Amerikanska presidentkandidater och föreningen tobaksbolagen :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Kunde inte hålla mig borta för en gång skull
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
En dåres försvarstal

Jag hade hoppats slippa att någon skulle "missförstå" det jag skrev, men så lyckligt lottad var jag visst inte, så... Here we go.

Föreningen skulle startas som en stödförening (med tanken att donera pengar om de ville eller anordna träffar om de ville) till den här sidan för att inte föreningen skulle "utnyttjas utan reson" skulle banden mellan redaktionen och styrelsen inte vara för starka, därför förstod jag det som att förening och redaktion skulle hållas i sär så långt som till en eller två redaktionsmedlemmar och de skulle inte ha betydande poster.
Eftersom folk hade frågat och frågat och frågat och fortfarande frågar så trodde jag att det var angeläget att starta den här föreningen, men så fort redaktionen inte är med och gör saker blir idén värdelös och ingen tar tag i det. Tydligen var det inte lika angeläget när man var tvungen att göra något själv.

I och med att redaktionen inte skulle vara så inblandad i föreningen kunde inget annat än resurser (i form av forum), goda råd och idéer bidras med. Är det en missuppfattning från min sida så ber jag om ursäkt, men kom inte och säg att redaktionen ligger bakom att inget händer...

Med det sagt så tror jag inte att idén kommer genomföras den här gången heller, då så fort diskussionen lagt sig (dvs om ett par tre dagar) kommer alla sitta där med armarna i kors och tjura för att inget blir gjort.
Allt som behöver göras är att bestämma två saker och fylla i ett papper, och det behövs inget färgglatt namn för.
Det är avtändande hur mycket snack men liten verkstad det är ibland...

Och för de som inte förstod det ändå, jag är fortfarande inte intresserad av en styrelsepost och antagligen är jag väl antinominerad i och med det här. :gremcrazy:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: En dåres försvarstal

"Det är avtändande hur mycket snack men liten verkstad det är ibland... "

Med tanke på att du varit en regelbunden besökare här i drygt tre år och dessutom redaktionschef så är det beklämmande hur lite förtroende du har för dina medforumiter. Är det något som är avtändande så är det deppiga surpuppor.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,460
Location
Helsingborg
Stryk mig ur listan också [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som förvisso skulle behöva erfarenheten men har varken alv(ar) eller ork
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det tycker jag !!

Känns ju som en synnerligt bra idé !!
Vad tror ni om att kanske fixa till nån form av möte, t. ex via irc ? Ska vi föröka fått till nått datum isåfall ?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: En dåres försvarstal

men kom inte och säg att redaktionen ligger bakom att inget händer...

Nej, givetvis inte. Men saker hade hänt om användarkroppen hade varit medvetna om att det låg på oss att ta initiativet. Vilket jag tänker göra nu. Så det är mig ni ska håna om tre-fyra dagar om Yassilus har rätt.

jag är fortfarande inte intresserad av en styrelsepost

Det är antecknat.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Det tycker jag !!

Ja, vi kan ha ett konstituerande årsmöte över IRC så snart vi har ett förslag på en styrelse och förslag på stadgar. Såvitt jag minns från stadgediskussionen var det inte så mycket utöver föreningens syfte som skulle ändras, så det är just nu tämligen sekundärt. Alltså sätter jag igång att leta styrelse.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Det tycker jag !!

Alltså sätter jag igång att leta styrelse.
Ok, det låter ju bra !!
Säg till ifall man kan göra något för att hjälpa till. Är iof lite av n00b i dessa samamnhang, men man kanske kan göra nått iaf..
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag nominerar härmed mig själv. (NT)

I'm on, ska bara klippa gräsmattan själv!

Hej svejs! ^^/~
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Re: Det tycker jag !!

Jag kan ställa upp om det skulle behövas.

Håller på med endel projekt, får se när jag får till det som jag själv vill ;-)

Har också erfarenhet från FFS - Föreningen för smedsläktforskning som jag suttit två år i styrelsen för (som sekreterare).

// Radagast - just sitter och funderar på en egen setting till DnD
 
G

Guest

Guest
Lite kort information

Hej!

Här kommer lite kort information om vad som hänt. Jag har tagit upp frågan med redaktionen och det kommer att bli som så att från redaktionens sida kommer det att vara en som blir "föreningsansvarig". Den här personen kommer att hjälpa styrelsen med diverse uppgifter (såsom utskick) med mera. Personen i fråga behöver inte men kan vara med i styrelsen. Vi håller på och diskuterar vem det kan vara som är intresserad av att inneha den posten och jag hoppas att jag eller någon annan kan berätta vem "kontaktpersonen" blir inom en ruskigt snar framtid.
 
G

Guest

Guest
Det som behövs nu...

...är att vi måste komma fram till hur vi skall göra med medlemmarna. Hur ska vi på enklaste sätt lösa administrationen kring detta? Några tips, idéer eller förslag? Vi behöver även en styrelse och det ASP. Vi behöver, när vi har ett styrelseförslag komma överens om hur vi ska lägga upp ett konstituerande årsmöte. Där finns sedan ett antal saker att besluta men dessa är sekundära. Så, börja med att ragga en styrelse. Kanske behövs det ett utskick till alla som är registrerade på wrnu för att informera om detta? Isf. skriv ihop ett här, hjälps åt att komma överens om vad som skall stå och hör av er till eran "kontaktperson" i redaktionen så fixas det snarast. Läs mer om kontaktpersonen nedan. Behövs det mer? Är det mer saker som skall ordnas, fyll på här så har vi en vettig lista att gå på.
 
Top