Nekromanti seriefigur, vem?

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Lobo

"Mad bad and dangerous to know, that's who he was - that's who I am!"
Dylan McKay om Lord Byron

Vaddårå? Stor, vansinnig utomjordisk bikergoth med smak för folkmord.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Rorschach

Spontant skulle jag nog välja Rorschach från "Watchmen", för att han är så underbart helstörd men lyckas vara hjälte ändå ^.^
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ahh! Trevligt inlägg!

Jag skulle nog ha valt någon av dessa (har svårt att bestämma mig): Jesse Custer i Preacher... Han är jävligt cool och har Genesis inne i skallen... Genesis är barnet till en djävul och en ängel, eller i alla fall dess själ (eller något i den stilen, ett väsen, typ). Sedan finns ju alltid vampyren Cassidy i samma serie. Riktigt cool han med. Irländare och allt. Sandman (Dream, Morpheus, whatever) är ju härlig också... Han skulle jag väl nästan vilja spela mest. varför? Han är cool och härskar över folks drömmar... I alla fall när allt är som det ska. En "Endless" är han ju också... Så han dör int.

/Balderk, har svårt att bestämma sig
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Tveegg!

En av de mest tragiska seriekaraktärer jag har stött på.

Helt klart genomgalengalen, barn till seriens huvud onding, några tusen år gammal, lagom morbid och fast i en djävulskt svår identiteetskris (Villen han på ett mycket kreativt sätt försöker lösa genom att i ett par århundrande förbereda sig för ett krig mellan alver och troll, villket han ser ut att jämmna ut troligheten för vinst/förlust till 50% på båda sidor (genom att tillverka båda sidornes vapenarsenal) och sedan låta utgången av kriget avgöra ifall han är alv eller troll.)

Och vem kan förrestens motstå hans förföriska pose och sexiga kropp?



(De andra nominerade var i följade ordning Despair (Sandman), Winnowill (Elfquest) och Tydak (även han Elfquest).)

/Elin inte alls Elfquest fanatiker
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Asså, kan inte fatta att ingen har valt Death, från Neil Gaimans serier. Hon är ju lätt den fräsigaste av Endless och hennes bekymmerslösa attityd skulle vara underbar att ha.

Kandidat två är Hellboy, hans värdsvana och den lilla bittra touchen skulle vara en perfekt rollperson i något lite mörkare spel. Också är han ju demon, som grädde på moset.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,614
Location
Uppsala
Någon antiheroisk. Punisher kanske. Eller Max Payne från spelet med samma namn.

Helt enkelt någon som är lite mer verklighetstrogen, och faktiskt lär sina motståndare ordentliga läxor. Inget jäkla nätkastande eller myspysigt inlämnande av kriminella till lagen. Sånt tillhör det förgångna. Idag ska vi skjuta kryssningsmissiler och vara övertygade om att staten är korrumperad.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Förvånad över mitt svar...

...för det visade sig vara Stålmannen. I alla fall om jag ska spela figuren. Det vore faktiskt kul att testa att spela någon med en sådan bergsfast scoutmoral, vilket skiljer sig från de flesta rollpersoner jag spelat.

Om man däremot ska VARA en seriefigur satsar jag på Yorick Brown från "Y, the Last Man". Ensam man på en planet full av kvinnor! Mums!

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Kanske dags att göra en poll av det?

Det verkar som om vissa figurer är mer populära än andra, vi måste ju ta reda på vem som är mest populär!

Lyckligtvis är jag hittills ensam att välja Trevor Goodchild, så jag får ha hans underbara oneliners och underliga projekt för mig själv!

"That which does not kill makes us stranger."
-Trevor Goodchild
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Visst! [ANT]

Fixa en komplett () lista med seriefigurer så fixar vi en poll.
Tja, vi kan väl börja med de som nämnts hittills, plus Barbapappa och kommissarie Maceroni.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Men, men

Jag anser inte att mina egna kreationer räknas. Dessutom gör sig Tank Girl bättre på bild.

JPS
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Magneto

Jepp, han hade nog passat mig bäst. Möjligtvis kommer Spawn på andra plats. Synd att alla hårdingar i Sin City serierna stryker med på löpande band. Den gamle polisen var namn jag inte minns ifrån "Dirty Yellow Bastard" är inte helt fel han heller över om jag kanske utseendemässigt påminner mer om hans korte och fete partner. :gremsmile:

Värst vad många konstiga serier som jag aldrig hört talas om som alla läser.
 
Top