Nekromanti seriefigur, vem?

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Byta?

SATAN!!! Han glömde jag ju... Får jag byta till Vash? Eller nej förresten... Jag vill nog vara Knieves (finns han i serie versionen? Jag har bara sett Anime versionen) Det är lite skojigare att vara ond. Plus att jag inte vill härma någon.

I kill spiders to save butterflies!
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Deathblow...

Lugnt att man tar Akutabi Gamma som finns med i mangan Zombie Powder(ladda hem från Toriyamaworld).

Jury-Robins Motivering: Med sitt stora chainsword och sin lugna och gapiga attityd röjer han runt och spöar cirkusdirektörer och annat patrask. Vinnare år 2002...

AKUTABI GAMMA!!! *stort publikjubel*
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Byta?

Eden äger.


Iallafall, jag tänkte faktiskt först på "vem jag vill VARA", vem jag vill spela är lite mer osäkert.. Öh.. Då får Lobo, Sandman och gänget en bättre placering.. :gremsmile: (Inte bättre än Vash, nödvändigtsvis, men dom går upp iallafall..)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Äh, nu skippar vi superhjälteköret.

Storuggla, en kallas kortvuxen människa för dvärg i fantasy?

En kallas kortvuxen för människa dvärg, ja. :gremwink:
Dessutom hade en av mina karaktärer den lilla egenheten att hon hade mycket svårt för att skilja på "dwarves" och "midgets". Ledde till fina förvecklingar...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
ZIM!

Invader Zim såklart. Man får vara grön, ha handskar och skrika att allt är DOOOOOMED!!! hela tiden.och så har manju et gigantiskt labb och får tampas med mallguards, jättehamstarar och Dib.
Rock n roll.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
eller

Grandma' ben i Bone. (yay!)
eller Booga (för det är coolt att vara kängru)
Eller Ino-Zato i usagi. (tränäsa 'nuff said)
eller Desire. (vem vill inte vara Winnona Rider och David Bowie samtidigt och (ur Dreams perspektiv, mind you) ond).
Eller..
Marv (men han dör ju)
Eller Knubbis i catclaw. för han är hård och har trasiga kläder (men det har ju alla i catclaw)


av de redan körda kan jag bara säga att Spider, Lobban och Constantine är tänkbara.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
ha.

Om du är pfil. får jag vara Pamila då?
Ska vi lajva? :gremgrin: :gremgrin:

Nej. på den fronten håller jag mig till Sayoko Bizen (Slut Girl)

Mad Hatter är ju ett bra val, men fågelskrämman och jokern väger tyngre. Eller varför inte Harley?

Nej. nu kom jag på det. Two Face. Han är det ultimata. Han kan bli mycket intressant att spela om man ersätter hans mynt med en tärning... eller en kortlek. Även om kortleken antagligen skulle göra honom galen.

OH YES!
Fill the churches with dirty thoughts!
Introduce honesty to the white house
Write letters in dead languafes
to people you've never met!
Paint filthy words on the
foreheads of children!
Burn your credit cards
and wear high heels!
Asylum doors stand open!
Fill the suburbs with murder and rape!
DIVINE MADNESS!
Let there be ecstasy, ecstasy in the streets!
LAUGH and the WORLD laughs WITH YOU!


Och vem sa att jokern var galen?

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: ha.

Two Face. Han är det ultimata. Han kan bli mycket intressant att spela om man ersätter hans mynt med en tärning... eller en kortlek. Även om kortleken antagligen skulle göra honom galen.
Galen, till skillnad från hans helt normala och stabila myntsinglande persona?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag är frestad att säga Rocky, men det hade varit för liten skillnad från verkligheten...

Hmm...

Spaceman Spiff?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: ha.

precis :gremcool:

I den illustrerade (av McKean) romanen Arkham Asylum så tar allas våra favoritskurkar över Arkham och tvingar in batman dit in. Där träffar han två psykiatriker som gjort "framsteg" med Two Face. De snodde hans mynt och gav honom en tärning. Helt plötsligt hade han inte bara de goda vs onda alternativen utan hade alltså 6 valmöjligheter.

Sen avancerar de till en kortlek som alltså ger 52 val. Stackars Two Face blir ju helt handlingsförlamad av ansvaret...


chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Ångrar mig igen!

Glöm allt jag sagt tidigare, det finns ju bara en tänkbar: Trevor Goodchild!!!
Inte så att jag kickar Trevor Goodchild från förstaplatsen, det kan man ju inte göra, men jag vill komplettera med en reserv: Duckman.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Batmanskurkar

Jag tog mest Mad Hatter för att vara märkvärdig. Om jag skulle rangordna Gotham City's skurkar i coolhetsordning så blir det så här:

Eliten:
Jokern och Twoface.
Varför? Jo, för att de båda är galna på intressanta sätt, och har komplicerade förhållanden till Batman. Dessutom har de varit med i de bästa serierna.

Näst Bäst:
The Riddler, Mad Hatter och Scarecrow.
Varför? Jo, för att de är någorlunda seriösa, även om deras koppling till Batman är lite vag. De har alla dessutom dykt upp i flera minnesvärda serier: Vad vore Arkham Asylum utan alla referenser till Alice i Underlandet, till exempel?

På Tredje Plats
Poison Ivy.
Hon kan vara töntig i många lägen, skurkar med superkrafter är inte lika intressanta som de utan. Hon kommer med mer eller mindre enbart på grund av insatsen i Black Orchid. Om hon kunde vara så där mycket -ogräs- jämnt så skulle hon vara med i toppen.

De Som Duger:
Catwoman, The Ventriloquist (Scarface), Black Mask, Harley Quinn.
Varför? De har en liten pinsamhetsfaktor som håller dem från toppen, trots att de alla har mycket som talar för dem.

De som nätt och jämnt klarar sig:
Penguin, Mr Freeze, Man Bat
varför? Lång och trogen tjänst i Penguins fall. Halvschyssta ordvitsar i Mr. Freeze's fall. Någon form av förhållande till Batman, i Man Bat's fall.

Resten Suger:
Killer Croc, Bane, Eggman, Clayface osv. Hatar dem.

/Riz
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Batmanskurkar

Glöm inte Ra's Al Ghul, han har en viss charm som gentlemannaskurk.

Catwoman, The Ventriloquist (Scarface), Black Mask, Harley Quinn.
Varför? De har en liten pinsamhetsfaktor som håller dem från toppen, trots att de alla har mycket som talar för dem.
Tja, Catwoman har ju en del spännande frågor kring sig. Till exempel: Använder hon pensel eller sprayfärg när hon klär på sig?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Batmanskurkar

"Glöm inte Ra's Al Ghul, han har en viss charm som gentlemannaskurk"

Ähh, han platsar inte i Arkham Asylum. En riktig Gotham City-skurk skall trivas som fisken i havet när de hamnar på hispan.

Då kan jag lika gärna ta med de där tre med djurhuvuden, Phantasm, Calendar Man och den där konstiga jätteinsekten...

/Rising
har bestämda åsikter om Batmanskurkar
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Batmanskurkar

Extremt oorganiserat i den ordningen jag kände för det:

Killer Croc ser jag inget fel i. Han är visserligen inte särskilt tuff, han är trots allt bara våld. Ett monster. Men jämfört med Bane är ju Croc bättre än bästast.

Clayface har jag egentligen för lite kunskap om. Berätta gärna mer och i vilka bra serier jag kan lära mig mer om dem :gremsmile:
det han skriver själv i AA är ju tillräckligt för att få mig att vilja veta mer:
Not born. Shit into existence.
Tumor abortion baby.
Sick excretion
Mommy mommy
I'm not an animal an animal. Infected skin.
The psalm of the skin is my delight a
COUNTRY OF PESTILENCE

[...]
THE FATHER, THE SIN AND THE WHOLLY GROSS


Maxie Zeus verkar också vara ganska intressant, men honom har jag inte hört talats om tidigare. Han verkar ha ett enormt jesuskomplex...

Poison Ivy har sina höjdpunkter. Men bortsett från dem är hon lika halvdan som Catwoman och Scarface...

Sen har vi några till jag inte kan något om:
Black mask, Proffesor Milo och Doctor Destiny.

Pingvinen dög nog bara till filmen han är med i. i övrigt är han tråkig

Mr Freeze funkade bra i den tecknade filmen jag såg för några veckor sedan, men annars tycker jag han nästan är marvel-töntig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Batmanskurkar

Du verkar gilla AA vädigt mycket, du. Då är det klart att Killer Croc får lite högre status i dina ögon än mina. (Crockie är inte särskilt kul i vanliga fall)

Clayface är den där typen som kan ändra om sin kropp att bli vad som helst. Typ; här kan man läsa lite, och på den här sidan finns några av de tristaste monsterskurkarna i Gotham City.

När det gäller Maxie kan man läsa lite här (fast du får bläddra lite) om vilka serier han har varit med i. Han brukar inte vara lika ball som i AA, dock. I den tecknade TV-serien (bra bakfylle-program) såg han ut som Den Lilla Sjöjungfruns pappa, ungefär...

Professor Milo är en galen vetenskapsman (hur många sådana finns det egentligen i Gotham?) som förvandlat en snubbe till en sorts varulv, och lekt med diverse virus.

När det gäller Dr.Destiny kan du läsa lite här.

/Riz
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Batmanskurkar

AA är en av de bästa illustrerade romanerna jag läst någon gång.

Jag kan på rak arm inte komma på en enda som slår det. Signal to Noise kommer i närheten. Violent Cases når inte fram men är på god väg (till StN)
Men på det hela vet jag inget som slår AA. Killing Joke är också satans bra, men till AA når inget.
Det som kommer närmas är Transmetropolitan, men det är flera album så det är ju fusk...

tack för länkarna :gremlaugh:

den tecknade tv-serien är faktiskt riktigt bra ibland. Ofta behåller den det mörka som finns i Batman. Å andra sidan är de flesta avsnitt Harley med i bara sötgulliknäppa. Men man kan ju inte gå och fundera på vem som är mest sinnesjuk av Mr J och Battie HELA tiden :gremgrin:

chrull
 
Top