Nekromanti seriefigur, vem?

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Thanos

Brutal, grå, ful haka och fruktansvärt mäktig. Killen som spöar armeér alldeles ensam. Japp, nu snaclkar jag om när han är fullpumpad med sin kosmiska kraft...
härlig typ

alternativet är ju givet spawn...
varför?
tja, fladdrig kappa, helvetesyngel, kedjor som rasslar, behöver jag säga något mer?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vashu.

Jag tänkte länge, men till slut fick jag ta Vash, eftersom det helt enkelt inte dök upp några andra. Jag måste läsa mer serier.

Vash? Varför Vash? Vash är snäll, cool och charmig/rolig. Precis det jag vill vara. Dessutom ses han som lite fånig, när han egentligen är en tänkare. Precis som jag uppfattar mig själv.

Vash är också mångsidad, se själv!


Den bilden är från animen, men om man ska vara noga och välja serier så finns Vash här också.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Vash mot Lucky Luke, vem skulle vinna?

En plausibel fråga, helt klart. Tänk er bara. De två duellanterna, händerna på skjutjärnen, rygg mot rygg. Solen står i zenith. Inget rör sig, så, plöstligt, smäller något till. Utan att någon hinner se dem röra sig står de båda vända mot varandra med rykande pistoler i händerna...

..och mitt emellan dem faller två sammanknosade kulor ned i dammet.

Sedan kan man ju slänga in Fantomen i leken också, så blir det extra knepigt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
V... nä, Sandman... nä förresten, Kid Eternity...

...nej... Jokern... eller... Linda och Valentin... nä, det var visst två... då tar jag Robotman... eller Groo.

Just det.

Groo får det bli.

För att han är rolig och fumlig och jättesnäll, och alltid gör sitt bästa. Och så kan han slåss.

M.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så skulle det inte alls gå till.

Dom skulle skjuta pistolerna ur händerna på varandra, samtidigt. Naturligtvis. Sedan avgör dom det med supartävling.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Så skulle det inte alls gå till.

Jag tror ärligt talat inte att Lucky Luke brukar supa...

Nåja, din tes är väl korrekt i övrigt, det är klart. Men kanske... att när de båda två inser att de inte kommer att hinna skjuta pistolen ur den andres hand innan den andre hunnit göra det på en själv, så kanske de väljer försvar som bästa anfall, lixom.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Äh, nu skippar vi superhjälteköret.

Tillåt mig citera en serietidningshandlare - som skall förbli anonym - nä rhan såg en kö av svartrockare som köade för att få sina Nemi-serier autograferade(undertecknade/kluddade på av skaparen:
Kolla! Freaks! Och på rad!

Enkel visdom.


Storuggla, en kallas kortvuxen människa för dvärg i fantasy?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Han dricker väl öl ibland?

Och om vi ska vara RIKTIGT petiga så anfaller aldrig Lucky Luke eller Vash någon annan, bara försvarar sig.. Såvida inte någon har ljugit för dom och spelat ut dom mot varandra.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag tror inte det

Har inte läst Lucky Luke på länge, men jag har för mig att han inte dricker alkohol. Jag kan ha blandat ihop det med något annat jag inte har läst på länge :gremcrazy:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
ja, men jag har aldrig sett honom full

Sedan var hela frågeställningen såklart HYPPETETISK, det fattar väl jag att Vash och Lucky aldrig skulle fajtas: båda är ju hjältar, ju!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Nog gör han det alltid

och whiskey också. Däremot brukar han inte supa, i betydelsen "dricka jäkligt mycket" eller "dricka tills man blir full".
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
*host host*

Frågan var vilken seriefigur man skulle vilja spela, inte vilka som skulle vinna i ett drängslagsmål eller vilka som skåpsuper. Alltså... är detta OT? :gremshocked:


Storuggla, häller olja på vågorna
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: *host host*

Shhh, ugglan! Du fattar väl att jag bara scorar inlägg för att bli ärkemagiker och norpa RipperDoc på tolfteplatsen i inläggsligan. Men du, säg inget till någon!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Allra helst Enid från Ghost World. "Ewww! Do you think that's her boyfriend? Nice forehead, dude!"

Annars; batmanskurken The Mad Hatter eftersom han är lagom psyko och inte har förnedrats i någon filmatisering.

Eller; Herr Starr från Preacher. Han är härligt ond och pervers, ett bra föredöme för små barn.

Kanske; Rorschack från Watchmen. Han är stenhård och en rätt otäck faschistisk typ, men det är honom man sympatiserar med i historien. Jag blir bara arg på den självgode Ozymandias.

Måhända; Pfil från The Bondage Fairies. Hon får kvittrande orgasmer och anses vara en pur oskuld eftersom hon aldrig legat med en manlig älva, trots att hon påsätts av hundra insekter och smådjur varje vecka...

Varför inte; Woody, Mark's vän, den bästa serie som skandaltecknaren Mike Diana har tecknat. Woody är hemskt ond och dum, men han har en skön stajl så länge som han bara dödar dumma typer.

---

Annars vill jag vara SockerConny, han är så full av visdomar; "Blir man ful av att tro på gud, eller tror man på gud för att man är ful?"

/Riz
som gärna skulle vilja vara "Monty" från Robotman också, eller den där grishunden ifrån Frank.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Nog gör han det alltid

japp enda sedan han byte utgivningsförlag, vilket var bra gjort av honom....
 
Top