Nekromanti seriefigur, vem?

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
senario: ni skall spela idag och SL:n talar om att ni skall spela som en seriefigur, ni får välja vilken som helst, vem skulle ni då spela som?

personligen skulle jag ha valt Sailor-Moon, hon är bara för tuff. ramlar och slår sig, gråter massa, japansk tonårstjej(med gult/blont hår), prinsessa, vad skall man mer säga, snygga kläder :gremwink:

oja ni måste motivera...

//Netfeed, som gillar konstiga trådar
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hmm. Svårt val. Låt mig se... De borde bli Gen!

Prisjägarronin med ett hjärta av guld, fast man måste gräva bra länge innan man kommer på det. Han hävdar att han bara bryr sig om pengar och är hårt och kall, men han egentligen värsta softisen som är en devul på att veva men den japanska brödkniven.
Jag ville först säga Kapten Gotoh från Patlabor, men kom på att han vore på tok för nära mig själv för att lira honom. Skulle inte vara lika kul, typ. ^_^

Storuggla, "Who needs a bodyguard more than a bounty hunter?"
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Hmm, förutsatt att jag inte brydde mig om att matcha mot de andra spelarna, skulle jag välja Spider Jerusalem om miljön var SF, Katsuichi (Usagis lärare) om det var feodala Japan eller Sandman i vilken annan miljö som helst. Fast om jag ville skona SL från ohyggliga problem med Sandmans krafter skulle jag välja Silver Surfer istället :gremwink:

Spider Jerusalem: Spider är den mest hårdkokte människan på Jorden. Serien är fantastisk, Spiders tjuriga, övervåldsamma rättspatos är oslagbart, och kan man inte skriva som han är man bara en blek ursäkt för en journalist. För att citera honom själv: "His 'plain old observation' had him covering goddamn flower shows."

Katsuichi: Han är coolare än Usagi. Detta är i sig såpass svårt att klara av att annan förklaring borde vara onödig. :gremgrin: För de eventuella hedningar :gremwink: som inte läst Usagi kan dock förklaras att han är ett gammalt lejon(?) som lyckas vara sinnebilden av samurajens väsen samtidigt som han är en excentrisk och slug gammal gubbe. Hur bra som helst.

Sandman: Herregud, det här tänker jag faktiskt inte förklara. Gå och (köp, låna eller stjäl och) läs serien, och det på stört. Allt annat kommer att bli straffbart så snart Seriepartiet tagit makten över riksdagen; det är lika bra att ni klarar av det nu och får de privilegier som tillkommer en pre-regim-entusiast.

Fone Bone är rätt kul han med, förresten :gremsmile:

/Feliath - har pengar av det enda skälet att han inte bor nära någon serieaffär
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Bateau i Ghost In The Shell! Coolare än Nicholson, hårdare än Clintan, snyggare än Connery! Alltid med repliker som ger vem som helst förstoppning!

Jag hittade ingen bild från serien, så ni får nöja er med en bild från filmen, så det är därför han ser så konstig ut:

[bild]http://www.angelfire.com/anime4/animeflow/gta3/skin_images/ghost004.jpeg[/bild]


Bubblare:
Tetsuo från Akira vore så sjukt rolig att rollspela!
Den där ugglekillen i Watchmen också.
Nicke från Spirou!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Några favvisar

Snobben
Här är en jycke som utgör definitionen av begreppet "cool". Advokat, författare, stridspilot, hemlig agent och föredöme för barnen; en världsvan snubbe som har allt som inte du har.

Magica de Hex
En tröstlös karaktär som trots upprepade misslyckanden har en vilja, en attityd och en utstrålning som får en att falla pladask.

Jason från It's Walky!
Killen bär fluga konstant. Och han är från England. Nuff said.

Dupond och Dupont
Ska man spela en åt gången, eller båda två?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det skulle bli någon av mina favoriter: Wolverine, Superman, Spiderman.

Eller så kan man fuska med nån av sina egna serier och välja sig själv...
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Hmm, jag kan inte bara välja en...

Fantasy:
Kriss av Valnor från Torgal
Förutom att hon är envis, stenhård och målinriktad men samtidigt brutal, ond och framför allt girig så är hon bra på pilbågsskytte.

alternativt
Anicet från The Spell of the Misty Forest som med sin feghet, elakhet, dumhet och fullkomliga brist att se till andra än sig själv skulle vara mycket intressant att spela.

Cyberpunk:
Proincias Cassidy från Preacher som med sin ständiga kamp mot sig själv och sitt djuriska jag, dold bakom en fasad av sin ångersamma, förstående och framför allt coola stil skulle passa in så grymt bra i cyberpunk, även om serien knappast kan räknas in i den kategorien.

- Zire, men det är många, många jag valt mellan
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Idag skulle det nog vara vilke Edika-figur som helst.

Fast det är klart, Veto Skreemer är inte heller dum.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Daria Morgendorfer

Daria Morgendorfer från den fantastiska serien Daria på MTV (en av de få saker som gör att jag fortfarande ids ha kvar kanalen alls). Hon är cynisk, smart, utstött i jämförelse med alla de "populära" men har en underbar och kolsvart humor med vilken hon observerar omvärlden. Hennes klädval har inspirerat mina rollpersoner tidigare och inställningen till livet och allt knas som sker är som min egen.

/Duddmannen

PS
Sedan är hon ju också polare med über-baben Jane Lane (konstnären).

DS
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Vad kul!

Då är jag nog Cat Claw, tjejen som alltid lyckas trasa sönder sina små plagg medans hon ger skurkarna på moppo...

Om jag skulle spela man skulle jag vara Gröna pilen från Gigant för att han är så härligt sur och butter, en riktig speciell typ. Eller kanske Träskmannen så kan man leva ut sina dystra sidor...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Spider hela dagen.

Det finns ingen som slår Spider och hans två filthy assistants.

i got a bowel disruptor and i am not afraid to use it.



all hail king spider.

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Det här är ju svårare än vad jag trodde...

Alltså. Flera bra alternativ har ju kommit fram

Spider Jerusalem. Kanske bäst. men så jävla bäst att det är orättvist mot de andra.

Kitsune från UY. Charmig flicka som kan ta hand om sig själv (oftast). Dessutom klarar hon av att sno pengarna från Storuggla och Kalcidis :gremlaugh:

Jokern. Eller vilken annan batmanskurk som helst. JAg vet inte hur de tidiga och de vanliga batmanserierna är egentligen, men med album som The long halloween, killing joke och arkham asylum tror jag batman når nya nivåer. Dark Knight Returns är bra. Men bättre än Arkham Asylum blir det inte. Varför man väljer Jokern talar nog för sig själv.

Tank Girl. du är ung, snygg och har en egen tank. Om det inte duger som förklaring vewt jag inte vad som gör det :gremlaugh:

Hellboy. Du är stor, röd och en demon. Din ena näve krossar lätt sten. Du pratar brittisk engelska och jobbar med att jaga Nazister som håller på att trixa för mycket i det ockulta.
Hellboy har ju dessutom fått ett eget rollspel...

Sayoko. Ehm. öööh.. :gremblush: :gremblush: hm...

:gremlaugh:

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Glöm allt jag sagt tidigare, det finns ju bara en tänkbar: Trevor Goodchild!!!
 
G

Guest

Guest
En liten snorunge

Japp det stämmer... det blir nog kalle i "kalle och hobbe"
en kille med mycket upptåg och grym fantasi :gremwink:
 
Top