Nekromanti seriefigur, vem?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Superhjältedräkter!

Använder hon pensel eller sprayfärg när hon klär på sig?
Jag tror att jag sagt det här förut, men så viktig information tål att upprepas:
De flesta superhjältar har faktiskt inga dräkter alls! De är kroppsmålade och döljer bröstvårtorna med små gummilappar likt de man lagar cykeldäck med. Detta förklarar en massa saker: hur de kan ha dräkten under kläderna utan att svettas till döds, hur kläderna kan sitta så onaturligt tajt och varför de har ett par kalsonger utanpå dräkten (kalsongerna är naturligtvis det enda de har på sig). Det enda argumentet mot teorin är att den inte förklarar hur Stålmannen fäster sin mantel.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Clayface

Clayface har jag egentligen för lite kunskap om. Berätta gärna mer och i vilka bra serier jag kan lära mig mer om dem
Det har faktiskt förekommit minst fyra Clayface i Batman. Den första var en skurk som helt enkelt var bra på att maskera sig (det var länge sedan, 50 talet gissar jag). Den andra är den variant som är mest känd: han kan förvandla sig hur han vill, men väljer ändå att oftast se ut som en hög med avföring. Det är även den Clayface som förekommer i den tecknade TV-serien till exempel. På 70- till 80-talet kom det en ny Clayface som var en snubbe som höll på att smälta och höll samman sin kropp i ett exoskelett. De han rörde vid (utan sin dräkt vill säga) förvandlades till protoplasma. Han var heltänd på en skyltdocka som han trodde var hans fru. Alan Moore skrev ett otroligt bra Batman-avsnitt någon gång på 80-talet där Clayface är med. Det slutar med att han sitter inspärrad på Arkham med sin skyltdocka och tycker att hon har börjat bli tråkig. I hemlighet planerar han att mörda henne.
Sedan introducerade de en ny Clayface som påminde mer om nummer två. Om honom vet jag nästan ingenting.

/tobias
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Clayface

Det där med skyltdockan känner jag igen. Undrar om inte det avsnittet finns som film (avsnitt).

Nåja.
det har funnits 5 clayfaces:
Basil Karlo (dök upp 1940)
En skräckfilmsskådis som sminkar sig. Senare injicerar han sig med blod från de tre kommande clayfaces och får deras krafter och blir the ultimate clayface.

Matt Hagen (1961)
På ett vrak från ett spanskt skepp hittar han en okänd substans som senare förvandlar hans kropp till lera som han kan kontrollera. Han dör senare.

Preston Payne (1978)
Led av en konstig sjukdom som gjorde att han diskriminerades och i desperation injicerar han den döde Matt Hagens blod i sig. Han kan inte längre röra vid någon utan att döda dem och blir galen. Senare blir han kär i den enda som är immun mot hans beröring. Ända tills han träffar

Shondra Fuller
Så sjukligt besviken på sitt utseende låter hon Kobra göra henne till något som liknar Matt Hagens clayface. Ihop med Preston får de

Cassius
Son till Shondra och Preston. Verkade vara en normal pojke utan någon av sina föräldrars förmågor. Department of Extranormal Operations hugger av en bit av hans kött för undersökning. Biten börjar leva och hakar fast i Dr Peter Malley, som blir den nye clayface. Han har förmågan att förvandla allt han TITTAR PÅ till lera. Han försöker befria sin far Preston och blir då besegrad av en DEO agent.

Eller blev han?

chrull
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Superhjältedräkter!

Duh, manteln är juh inte en riktigt mantel utan bara en del av hans naturliga hårväxt på ryggen som han då och då tar och flätar ihop till en matta, vilken han sedan färgar blå (eller var det röd).
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Superhjältedräkter!

snacka om att ha problem i sängen med all den håret(grammtaikst gel jag vet) eller om nåong drar honom i manteln... då gäller det att inte vara håröm

hans mantel var röd

//Netfeed, som ryser...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Re: Superhjältedräkter!

snacka om att ha problem i sängen med all den håret(grammtaikst gel jag vet) eller om nåong drar honom i manteln... då gäller det att inte vara håröm
Håröm? Han är ju för tusan osårbar! :gremsmile:

/tobias
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag har ångrat mig
jag skulle varit Frumpy the Clown

en två meter lång clown med en gravt problematisk syn på världen
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Råttan Robert - därför att Jan Romare härskar och att Pyton och Djävulen kan bli svåra att spela.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Beror väl på vad vi skall spela?

Blir det superhjältande vill jag vara Plastic Man aka 'Eel' O'Brien. Hamnskiftande irländska ex-gangstrar är kul.

Är det skräck skulle jag välja Terry Thirteen. Han har visserligen fel jämt men det är för lite yberskeptiska karaktärer i skräckspel.

Är det lingonserier vill jag vara Åsa-Nisse.

Erik, kan också tänka sig att spela Joakim von Anka.

ADDENDUM: Skall man spela KONSTIGA äventyr, kräver jag att få spela hela Brotherhood of Dada. Själv. Eller åtminstone ! om jag får välja.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Vad i...

Vad f-n tänker jag med?!
Hur i hela världen jag kunde glömma att nämnamin överlägsa favoritseriefigur någonsin övergår mitt förstånd. Självklart skulle jag vilja spela Socker-Conny! Hans mångsidighet och otämjda ondska skulle utgöra en underbar grund för en karaktär med stor gestaltningsfrihet.
 
Top