Nekromanti Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Sirvejlance Som spelare är det ju (beroende på system, så klart) väldigt lätt att komma igång. Jag skulle tro att det körs någon introduktion till roll20 eller liknande också innan något större dras igång också, så att inte själva spelandet avbryts hela tiden pga. tekniska frågor. Men den som är med i höst får se!
 

boomtrooper

Veteran
Joined
3 Jul 2019
Messages
3
Hej, surfade in för att kolla möjliga grupper och hittade det här. Om det det blir något ihopdraget i höst är även jag intresserad.
kört en del 5e genom roll20, vilket funkar bra. Det ska även finnas klara mallar för "Ur varselklotet" som underlättar en hel del om man kör det. Själv är jag intresserad helst intresserad av 5e eller "Ur varselklotet".
 

HlewagastiR

Veteran
Joined
5 Jul 2019
Messages
5
Hej!

Denna tråd kom som från ovan!

Jag har inte spelar rollspel på närmare 10 år, men det är ett oavslutat kapitel i mitt liv och har nu precis fått tillbaka lusten!

Tyvärr har jag gett bort alla mina böcker till en yngre generation spelare.

Mellan jobb, hus och barn skulle en onlinegrupp vara fantastisk!
Även om det gäller 1-2h varannan vecka hade det varit kul!

Kan både spela och SLa!

Är det någon som är intresserad av Symbarum eller Trudvang Cronicles?
 

Sirvejlance

Veteran
Joined
2 Jul 2019
Messages
2
illuzive;n328473 said:
Sirvejlance Som spelare är det ju (beroende på system, så klart) väldigt lätt att komma igång. Jag skulle tro att det körs någon introduktion till roll20 eller liknande också innan något större dras igång också, så att inte själva spelandet avbryts hela tiden pga. tekniska frågor. Men den som är med i höst får se!
Bra med introduktion till roll20! Kör gärna Ur varselklotet eller Flodskörden som TS föreslog. :)
 

Knight_Schmidt

Veteran
Joined
21 Oct 2017
Messages
97
Hade varit förbannat kul om inte ungarna är så lättväcka.. Hehehe. Jag får fortsätta söka spelare vanliga träffar..
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag kör gärna via Roll20. Kan vara SL eller spelare. Mitt hobbyprojekt är att spelleda MERP-moduler med EDD, men kan även hålla i D&D och WFRP. Om det kniper även MERP, Rolemaster eller t o m Harn, men slipper helst de där tabellerna.

HlewagastiR;n328828 said:
Är det någon som är intresserad av Symbarum eller Trudvang Cronicles?
Jag spelar gärna Trudvang eller Symbaroum, har aldrig provat dem.
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Wooohoooo - här skall vi se - jag har rotat runt lite i spellagren och här kommer flera möjligheter. Spelande som drar igång under hösten, med Discord och roll20 som bas, för lite äldre personer med livspussel... Finns möjlighet att haka på vilket som. Varje grupp har för närvarande två spelare och skulle dra nytta av 1-2 till!

Spelen som kommer liras:

Eon III - Fantasy med stort F, kan vara det mest realistiska spelsystem som skapats. Detaljerad karaktär, omfattande värld.

Western - det underbara livet i Vilda Västern. Realism, lägerelder, smuts, blod, krutrök. Kan det bli bättre?

Delta Green - X-files möter paramilitära pussel i Call of Cthulhus mytologi. Pussla, planera och exekvera och hoppas att någon överlever. Som inte blivit galen.

Om någon är intresserad av att haka på någon av grupperna - PMa mig vetja! Spelande är tänkt att bli ca en gång i månaden med pusslande för tider och respekt för livet :p
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Superkul, ManU77, vi skall skramla ihop någon till så att det tar fart och bär iväg!!! Jag skall se till återkomma!! Har du någon på lut får du gladeligen rekommendera :p
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
För information, Eon-gruppen är nu full och Western behöver bara en spelare till... Om det poppar upp några intressenter, var inte blyga :p
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,559
Location
Uppsala
HlewagastiR;n330666 said:
Har vi fler som vill ställa upp som spelledare?
Jag vet inte om det är realistiskt än på någon månad, men jag funderar på det! Känns som ett bra sätt att få testa fler spel. :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,956
Location
Linköping
Innan semesterperioden är slut och höst-lunken är igång med skola/hämtningar/aktiviteter så är det allmänt orealistiskt allting, men sedan är det rimligt att vara både spelare och kanske även spelledare om inspiration för något spel faller på. Jag avvaktar dock att lova någonting alls just nu eftersom det är väldigt svårt att avgöra vad jag kommer orka med.

Bara så alla vet. :)
 

HlewagastiR

Veteran
Joined
5 Jul 2019
Messages
5
Förslag!

15 september är preliminär anmälningsdag för att vara SL för oss med vuxenpussel!

Jobb, skola och annan prioriterad verksamhet bör vara igångsatt vid detta laget.

Är du intresserad av att vara SL, gör ett inlägg här med info ang. Vilket rollspel du ämnar spelleda samt hur många tappra hjältar du behöver.

Och ev. Övriga detaljer.

Därefter sker vidare kontakt via DM.

Är det någon av er som lyckas muta frugan att köra ungarna till fotbollen tidigare än 15 september varsågod att anmäla tidigare.

Frågor på det?
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Jag är väldigt sugen på att testa Svärd och Svartkonst, fler som är sugna på det (och kanske att SL:a det)?
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Beroende på om jag har tid vill jag köra en MERP-kampanj med Runequest 3 som system.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,529
Jag har trixat en del med Roll20 - inte alls svårt när man väl provar, kan vara lite meckigt som SL att förbereda och hålla koll på lager osv.

Det går även att spela utan video och ljud, provade en kort session av en West Marsches kampanj just utan ljud (har samma problem som några nämnt tidigare, ingen ljudisolerad yta.) Funkade bra men jag hoppade av då alla andra var jänkare så tiden passade dåligt.
 
Top