Nekromanti Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Välkommen ombord! Jag är själv 48 och hade ett liknande uppehåll tills jag plockade upp (de virtuella) tärningarna för två år sedan. På min hinklista finns att spela igenom mina gamla Basic (röda lådan) D&D-moduler som ligger och samlar damm. Jag spelar för tillfället en kväll i veckan men kan eventuellt ha tid för en till. Vi får väl se om vi får ihop en grupp!
 

ampeg

Veteran
Joined
11 Jun 2021
Messages
1
Jag är en 40-åring som sent omsider har fått ett rollspelsåterfall och är otroligt sugen på att spela. Har återupptäckt denna hobby främst genom Fria Ligans utgivningar men är öppen för att spela lite vad som helst egentligen och kan tänka mig både one-shots och kampanjer! Jag kan kvällstid, 18 - sent, alla dagar i veckan!
 

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
happ, 42 årig fader som har ett sug för mer rollspel sedan Covid kom och gjorde de fysiska rollspelsmötena mindre frekventa.
Spelat World of Darkness (mest vampire och werewolf), EON, Drakar & demoner (tungt moddade regler), DND3.5-5, Western.
Spelar lite mutant på torsdagar men är sugen på mer!..
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Hej. Alla vi som har barn vet hur svårt det är att komma ifrån hemmets vrå på kvällarna och spela rollspel. Därför skulle jag vilja se om det finns fler i 40-års åldern som kan tänka sig spela online via Discord / Roll20.
Jag har en spelgrupp här i Malmö där vi spelar Call of Cthulhu med riktiga träffar men vill gärna prova på att spela rollspel online.
Själv är jag ingen spelledare så en sådan behövs. Jag skulle gärna prova Ur varselklotet, Flodskörden, Runequest... Jag är öppen för det mesta bara upplevelsen och berättelsen står i centrum och att man går in i det med ett öppet och vänligt inställt sinne. Träff kanske varannan vecka med röst och/eller video?

Är det fler här som är lite i samma sits kanske vi kan gadda ihop oss? Vänligen räck upp handen om du känner igen dig! :rolleyes:
Jag är också intresserad, även om jag inte gjort något liknande tidigare. Har en spelgrupp bestående av lärare från mitt jobb, men får aldrig till fysiska träffar. Familje-tid, vab och jobb äter tid… 😅

Sen som rollspelsmakare skulle jag vara jättetacksam för speltest av mitt alster om det funkar - men det är väldigt sekundärt och en senare fråga

/Muggas, som saknar rollspelande :(
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,529
Jag är också intresserad, även om jag inte gjort något liknande tidigare. Har en spelgrupp bestående av lärare från mitt jobb, men får aldrig till fysiska träffar. Familje-tid, vab och jobb äter tid… 😅

Sen som rollspelsmakare skulle jag vara jättetacksam för speltest av mitt alster om det funkar - men det är väldigt sekundärt och en senare fråga

/Muggas, som saknar rollspelande :(
Speltest verkar ballt, jag kan nog klämma in en spelkväll.
 
Top