Nekromanti Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Är sugen på att testa Kopparhavets Hjältar. Tänkte köra Svarta Ankan på roll20 så om någon är sugen så säg till! Det blir 2-3 sessioner totalt gissar jag. Tänkte köra tisdagar (kanske varannan vecka) kl 20.15 till 22.30 ca.
Så om du fortfarande är sugen @Lightshy?
Jajjemän, jag är redo att kliva ombod!
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
240
Jag har varit sugen att skriva något här ett tag men har avvaktat. Min spelgrupp är vilande pga covid och av familjeskäl ska jag nog försöka spela på nätet ett tag framöver.

Jag skulle gärna prova kopparhavet (som jag har backat). Tiderna passar mig bra. På längre sikt skulle jag gärna hitta en grupp med liknande tider.
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Är det inga sällanspelande individer där ute som spelar något Pbta? Finns en uppsjö spel där som jag vill spela, men inte har möjligheter till pga att min spelgrupp bor i andra sidan landet och inte är intresserade av online varianter som roll20.
Apocalypse world, dungeon world, Legacy 2, Monsterhearts, Masks osv osv
 

Loffeboll

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
160
Är det inga sällanspelande individer där ute som spelar något Pbta? Finns en uppsjö spel där som jag vill spela, men inte har möjligheter till pga att min spelgrupp bor i andra sidan landet och inte är intresserade av online varianter som roll20.
Apocalypse world, dungeon world, Legacy 2, Monsterhearts, Masks osv osv
Vi är ett gäng som spelar "Free from the Yoke" över nätet varannan tisdagkväll 18:00 till typ 22:00. Detta är ju pbta, fast närmare Legacy, med mycket fokus på faktioner. Är du intresserad kan jag kolla med de andra om du kan haka. :)
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
212
Location
Helsingborg
Är det för sent att hoppa på detta initiativ? Jag är 39 och saknar rollspelandet som bara den. Köper fortfarande rollspel men har egentligen ingen att spela med. Så, finns det plats för fler?
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Vi är ett gäng som spelar "Free from the Yoke" över nätet varannan tisdagkväll 18:00 till typ 22:00. Detta är ju pbta, fast närmare Legacy, med mycket fokus på faktioner. Är du intresserad kan jag kolla med de andra om du kan haka. :)
Free from the Yoke var jag med och backade på kickstarter, men har aldrig spelat. Skulle vara kul att testa någon gång, men kanske svårt att bara hoppa in i?
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Är det för sent att hoppa på detta initiativ? Jag är 39 och saknar rollspelandet som bara den. Köper fortfarande rollspel men har egentligen ingen att spela med. Så, finns det plats för fler?
jag är lite i samma sits. Köper spel, läser, men spelar väldigt sällan nuförtiden.

helst hade man ju velat ha en irl grupp att träffas en gång i månaden eller så, men det känns avlägset.
 

Loffeboll

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
160
Free from the Yoke var jag med och backade på kickstarter, men har aldrig spelat. Skulle vara kul att testa någon gång, men kanske svårt att bara hoppa in i?
Jo det är det kanske, men jag kan posta här igen när vi är klara med nuvarande kampanj om du vill.
 

Trångmål

Veteran
Joined
26 Jun 2020
Messages
10
Location
Eskilstuna
Jag är i samma situation, och skulle gärna spela något över roll20 eller liknande.

Gärna Symbaroum, Ur varselklotet, Mörk Borg eller något helt annat.
 

Aristarkos

Veteran
Joined
13 Aug 2014
Messages
14
Jag är i samma situation, och skulle gärna spela något över roll20 eller liknande.

Gärna Symbaroum, Ur varselklotet, Mörk Borg eller något helt annat.
Jag spelleder inget av dem spelen men om du vill kan jag höra av mig till dig veckan efter nästa då jag och ett flertal andra brukar ha semi-regelbundna spel på Roll20 med jämna mellanrum.
 

Magnusöstväst

Veteran
Joined
2 Nov 2020
Messages
1
Är gärna också med o spelar. Lirade mycket när jag var yngre men har nu efter 20 år lockats tillbaka av dylika rollspelspoddar.
Finns det plats?
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
207
Location
Malmö
Jag söker en ersättare till en online-grupp. Vi spelar RuneQuest på torsdagar 20:30-22:30. Vi spelar senaste utgåvan men mixar in scenarion från förr.
Vi använder roll20/discord med Kanka för info. Vi pratar svenska - en spelare pratar danska. Inga förkunskaper nödvändiga. Vi är 30-50+. Hör av dig om du är intresserad.
 

HellSpidey

Ansiktskramaren
Joined
15 Nov 2020
Messages
1
Location
Läggesta
Hallå alla. First time writing here. :)
Letar lite efter personer att spela med. Online skulle vara bäst än så länge eftersom det verkar inte vara så många runt omkring mig som lirar rollspel så vitt jag kan se.
Jag har ett konto på roll21 och discord men är inte så insatt i dom än så länge.
Kort om mig, 42 och det var ett tag sedan jag lirade. När jag var ung så var det mycket mutant men en hel del D&D. Både som GM och PC. Jag har precis skaffat Alien RPG och vill köra den som GM. Jag har läst Chariot of the Gods och håller på att skriva ett äventyr också.
Men jag är öppen för förslag också såklart. Jag lirar gärna andra rollspel också. Hör av er. :cool:
 

Riddleo

Veteran
Joined
20 May 2012
Messages
7
Lyfter en hand här med!

Söker en grupp att spela med online, öppen för allt! Har spelat Drakar och Demoner, EON, Stars Wars D6, Noir, Noctum, Vampire, Chill, werewolf och trinity förr i tiden. Testar gärna dungeons and dragons men är inte bang för något annat heller.

Hör gärna av er!
 

larssonrex

Veteran
Joined
26 Dec 2020
Messages
3
Hallå alla. First time writing here. :)
Letar lite efter personer att spela med. Online skulle vara bäst än så länge eftersom det verkar inte vara så många runt omkring mig som lirar rollspel så vitt jag kan se.
Jag har ett konto på roll21 och discord men är inte så insatt i dom än så länge.
Kort om mig, 42 och det var ett tag sedan jag lirade. När jag var ung så var det mycket mutant men en hel del D&D. Både som GM och PC. Jag har precis skaffat Alien RPG och vill köra den som GM. Jag har läst Chariot of the Gods och håller på att skriva ett äventyr också.
Men jag är öppen för förslag också såklart. Jag lirar gärna andra rollspel också. Hör av er. :cool:
Tjenare!

Har hört mycket gott om Alien spelet!
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Vi har en plats ledig i min kampanj som vi kör via Roll20 på söndagskvällar 20.30-22.30. Vi spelar MERP-moduler konverterat till Chaosiums Basic Roleplaying-regler. Vi är alla 40+.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag har fått lust att spela Basic D&D igen. Jag har massor med moduler. Nån som är på?
 

Zoltan

Veteran
Joined
18 May 2021
Messages
5
Jag har fått lust att spela Basic D&D igen. Jag har massor med moduler. Nån som är på?
Jag registrerade mig precis på denna sida. Har inte spelat Rollspel på säkert 20 år. (är 42 år gammal). Är extremt sugen på att hoppa på någon D&D grupp om det finns möjlighet. Har barn så sena kvällar är bäst för mig om det går. Finns det öppning i din grupp eller i någon annan grupp så är jag gärna på.
 
Top