Nekromanti Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,851
Location
Ludvika
BiobunkerVII;n340606 said:
Kul! Är du bekant med År0?
Jag har läst igenom reglerna (inte kampanjboken), och spelat en session. Har även spelat mycket svärdets sång, så de grundläggande bitarna har jag koll på.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kommer du köra igenom hela kampanjen eller bara som mutanter? Jag är egentligen lite sugen jag också, har kört en del över roll20 men inte discord (dock använt discord liiiiite, så vet iaf vad det är)..

Jag borde kunna köra ungefär de där tiderna, helt utan problem om det är rätt vecka (inga barn) och.. Oftast i tid om det är de andra veckorna :p barnen ligger oftast då så borde funka.

Jag har spellett första delen av mutant år noll däremot så jag vet ju vad den går ut på, däremot har jag dålig koll på slutet för våran ark, samt grupp, blev så traumatiskt förstörd av hotkorten att de mer eller mindre dog ut. En spelare överlevde hela tiden så vi valde att avsluta och skulle börja med nästa del i kampanjen, med denne som eventuell npc eller möjligen återvändare senare, men det rann ut i sanden.

Jag vet alltså vad main potten går ut på men har inte läst på om det för vi kom aldrig tillräckligt långt ????

Kul hade vi dock!

Så jag är som sagt gärna med om det finns plats, har du frågor tex om hur mkt jag vet eller nått annat så skicka ett pm
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,529
I en perfekt värld med massa tid till rollspel tänker jag att man kör allt till År0, även om jag är mindre impad av Maskinarium.
I en mer rimlig värld så kör vi metaplotten till grundboxen (till att börja med i alla fall). Om man inte metaspelar för mycket så är det väl ett mindre problem om man vet hur kampanjen slutar.
Discord är mest för att hålla kontakt mellan olika speltillfällen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,851
Location
Ludvika
BiobunkerVII;n340674 said:
IDiscord är mest för att hålla kontakt mellan olika speltillfällen.
Ah, inte under själva spelmötena? Kör ni roll20s egna chat då eller? Jag hade hört att den inte var så bra...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,529
Rymdhamster;n340684 said:
Ah, inte under själva spelmötena? Kör ni roll20s egna chat då eller? Jag hade hört att den inte var så bra...
Fel av mig - vi brukar köra ljud genom discord
 

Neroflame

Veteran
Joined
24 Jan 2013
Messages
6
Location
Stockholm
Är det här fortfarande aktuellt? Är själv förälder och skulle gärna försöka få ihop något som rullar digitalt för de där kvällarna när Sambon är iväg och man själv är fastlåst hemma.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,536
Location
Umeå
Neroflame;n345041 said:
Är det här fortfarande aktuellt? Är själv förälder och skulle gärna försöka få ihop något som rullar digitalt för de där kvällarna när Sambon är iväg och man själv är fastlåst hemma.
Jag tror att den här tråden blir aktuell igen så fort någon skriver i den :)

Behovet av virtuella grupper finns för många, inte bara OP.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,246
Neroflame;n345041 said:
Är det här fortfarande aktuellt? Är själv förälder och skulle gärna försöka få ihop något som rullar digitalt för de där kvällarna när Sambon är iväg och man själv är fastlåst hemma.
Jag passar på att, även i denna tråd, göra reklam för min west marshes 5e kampanj Murkelmossen som körs sporadiskt och efter kl 20 på kvällen (när barnen sover). Tror att alla medlemmar är 35+.
Anslut direkt till Discord server här:
https://discord.gg/GCJHcbG

Vi har bara kört två sessioner hittills.

Det bra-iga med West Marshes-upplägget är att spelare kan vara med när de kan och att det inte gör något om man missar spel-sessioner. Till skillnad från när man kör en mer vanlig kampanj
 

AJJ

Veteran
Joined
24 Sep 2019
Messages
4
Neroflame;n345041 said:
Är det här fortfarande aktuellt?
Senaste månadernas spriding av ett viss virus i världen har gjort Roll20 mycket populärare de senaste tre veckorna då folk börjar stanna hemma mera, så det kan gott vara att också på svenskt håll blir den här typen av spel markant mera aktuellt på bara ett par veckor...
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag skulle vilka få lite mer rutin på att spela online och hur man får ut så mycket som möjligt av olika plattformar, typ roll20 eller Virtual Tabletop.
Så om det är nån som har plats över och kan tänka sig ha med en gäst ett par omgångar får ni gärna höra av er.
Prövar gärna Svärdets Sång, Alien, Svavelvinter eller Symbaroum.
Men kör ni något annat så hör av er ändå.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Tjena,

Van spelledare (men spelar helst, eftersom jag inte fått spela på tre år nu).
Finns det några aktiva grupper så är jag väldigt intresserad. Har själv barn och passar bäst efter kl:19.00 på vardagar.
Har erfarenhet av Call of Cthulu, Mutant, Coriolis, Eon, Neotech, Kult men andra spel fungerar också, jag är anpassningsbar och har inga direkta preferenser. Det är äventyret som gör spelet, inte systemet.

Jag har erfarenhet av att spelleda i roll20 och använder alltid discord för ljud (eftersom det har visat sig vara den mjukvara som är smidigast för folk, i vår erfarenhet).
 

Lethol

Veteran
Joined
9 May 2020
Messages
2
D&D 5e på Roll20 - Grupp söker DM
Vi är ett sällskap på sex spelare som söker en DM för spel på Roll20. Vi vill gärna spela något officiellt äventyr. Gärna ett stort och episkt äventyr som Baldur's Gate: Descent into Avernnus, Curse of Strahd, Out of the Abyss eller Tyranny of Dragons. Förslag på att kanske spela Curse of Strahd har kommit upp, men inget är bestämt. Låter detta intressant för dig? Välkommen att spela med oss!
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
207
Location
Malmö
Runequest, måndagar 20:30-22:30.

Min måndagsgrupp har tillfälligt flyttat till roll20/discord. En av spelarna kan inte spela på distans. Därför finns det en ledig plats. Vi spelar Borderlands-kampanjen med RQ:G-reglerna. Inga regelkunskaper är nödvändiga. Vi är 30+ (två 50+). Efter pandemin kommer kampanjen att återgå till att ses vid ett bord i Malmö.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Vi är några som kör gamla basic-D&D lite spontant och sporadiskt. Det går bra att hoppa in när det passar, det finns gott om rollpersoner att välja på och de kan rotera lite beroende på närvaro. Vi kanske kör ikväll: https://discord.gg/4NVwSQ
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Är det någon som testar Kopparhavets Hjältar online och har plats för en till?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,246
Lightshy;n349708 said:
Är det någon som testar Kopparhavets Hjältar online och har plats för en till?
Jag av skulle också kunna tänka mig att delta i en sådan grupp.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Eftersom min fråga om det finns någon grupp som lirar Kopparhavets Hjältar och har plats över dog ut lite när forumet stängdes ner tänkte jag slänga ut frågan igen.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,246
Är sugen på att testa Kopparhavets Hjältar. Tänkte köra Svarta Ankan på roll20 så om någon är sugen så säg till! Det blir 2-3 sessioner totalt gissar jag. Tänkte köra tisdagar (kanske varannan vecka) kl 20.15 till 22.30 ca.
Så om du fortfarande är sugen @Lightshy?
 
Top