Nekromanti Söker/Vill sätta ihop en onlinespelgrupp med föräldrar / 30-40+:are

Cabal_se

Veteran
Joined
13 May 2019
Messages
37
Har aldrig spellett online innan men har funderat på det ett tag. Är intresserad att hitta folk att spelleda för. Kör gärna lite udda saker så som Cthulhu Hack och/eller Mothership om det finns intresse!
 

JohanToresson

Veteran
Joined
4 Jan 2016
Messages
25
HlewagastiR;n330724 said:
Förslag!

15 september är preliminär anmälningsdag för att vara SL för oss med vuxenpussel!

Jobb, skola och annan prioriterad verksamhet bör vara igångsatt vid detta laget.

Är du intresserad av att vara SL, gör ett inlägg här med info ang. Vilket rollspel du ämnar spelleda samt hur många tappra hjältar du behöver.

Och ev. Övriga detaljer.

Därefter sker vidare kontakt via DM.

Är det någon av er som lyckas muta frugan att köra ungarna till fotbollen tidigare än 15 september varsågod att anmäla tidigare.

Frågor på det?
Vilket fint initiativ

Härmed anmäler jag mitt intresse att vara spelledare för er (oss) med vuxenpussel!
Jag ämnar att spelleda Coriolis eller Mutant: år noll för det behöver 4-5 tappra hjältar.

Om intresse finns är det enda kravet att du som spelare läser och går med på det sociala kontraktet som jag formulerar (inga konstigeter bara vanligt hyfs) och i gengäld får man oändligt med äventyr och en lyhörd, erfaren och ibland lite vinfull spelledare.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,956
Location
Linköping
JohanToresson;n331648 said:
Vilket fint initiativ

Härmed anmäler jag mitt intresse att vara spelledare för er (oss) med vuxenpussel!
Jag ämnar att spelleda Coriolis eller Mutant: år noll för det behöver 4-5 tappra hjältar.

Om intresse finns är det enda kravet att du som spelare läser och går med på det sociala kontraktet som jag formulerar (inga konstigeter bara vanligt hyfs) och i gengäld får man oändligt med äventyr och en lyhörd, erfaren och ibland lite vinfull spelledare.
Har du kommit något längre med ansamlande av hjältar eller val av spel? Jag testar gärna både Coriolis och Mutant år noll (Undergångens Arvtagare spelade jag litegrann för en massa år sedan). Att ha en spelgrupp med synkat socialt kontrakt är dock viktigare än att styra vilket spel det blir.

Sen är det ju lite knöl med dagar och speltider (brukar bli 20-22, luckan mellan nattade barn och egen trötthetskollaps) så jag är ju lite besvärlig på så sätt.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,031
Det har blivit för många grupper IRL så jag kommer tyvärr inte ha tid att köra online också...
 

KlintRuin

Veteran
Joined
12 Oct 2010
Messages
1
Hej!

Fantastiskt initiativ! Jag är intresserad av att spela, behöver bekanta mig med online-spelande innan jag kan tänka mig att försöka skaka dammet av spelledarmanteln. Jag är öppen för olika system/världar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Anmäler också intresse för eventuellt sporadiskt föräldravänligt spelande. Öppen för det mesta, dock förkärlek till äldre fantasyrollspel och sånt.
 

Aristarkos

Veteran
Joined
13 Aug 2014
Messages
14
Jag spelleder också gärna online förutsatt att intresserade fortfarande finns här.

Jag brukar spelleda lite olika genrer (mestadels low fantasy / skräck) med Savage Worlds eller Fate som system.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,956
Location
Linköping
Jag har inte landat något konkret från den här tråden så jag har fortsatt intresse (brist på tid har jag förstås, men det är ju lite premissen för trådstarten). Är egentligen intresserad av allting, men ogärna regeltunga saker.
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
'Allo 'allo alla! Jag tänkte bara meddela att det finns möjlighet för mig att hålla en Delta Green-grupp om intresse finnes, med spelande efter tid och möjlighet, siktande på sammankomst över roll20 och Discord ca en gång i månaden och lite slösnack mellan. Delta Green är inte regeltungt och inte betungande för spelarna, som inte behöver ha någon insikt alls i reglerna om det inte önskas... Anmäl gärna intresse - får vi ihop tre spelare så kör vi :D
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
245
Location
Jönköping
Hej, jag är intresserad av att vara med :)

Alltid intresserad av nya spel och spelsystem men spelar helst Eon, Drakar och Demoner och Mutant.

/Andreas
 

Massa

Veteran
Joined
28 Oct 2019
Messages
10
JohanToresson;n331648 said:
Vilket fint initiativ

Härmed anmäler jag mitt intresse att vara spelledare för er (oss) med vuxenpussel!
Jag ämnar att spelleda Coriolis eller Mutant: år noll för det behöver 4-5 tappra hjältar.

Om intresse finns är det enda kravet att du som spelare läser och går med på det sociala kontraktet som jag formulerar (inga konstigeter bara vanligt hyfs) och i gengäld får man oändligt med äventyr och en lyhörd, erfaren och ibland lite vinfull spelledare.
Är gärna med på mutant: år noll om ni har plats
 

Gravendal

Veteran
Joined
4 Jan 2020
Messages
1
Är det här fortfarande aktivt? Jag är en spelare som mer än gärna hade kunnat spela online. Jag har kollat tidigare på D20 och Fantasy Grounds på Steam, verkar finnas en hel del alternativ. Ta gärna och släng iväg ett PM.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,529
Livet satte käppar i hjulet för vår år0-kampanj, är det någon som är sugen på att spela?
Jag tänker mig spel kvällstid varannan torsdag, i runda slängar 20-22-ish.
Inga problem om du aldrig spelat år0-motorn, eller om du är expert, dock tänker jag mig att köra metaplotten.

Ja just det, vi spelar över Roll20 och discord
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,851
Location
Ludvika
BiobunkerVII;n340466 said:
Livet satte käppar i hjulet för vår år0-kampanj, är det någon som är sugen på att spela?
Jag tänker mig spel kvällstid varannan torsdag, i runda slängar 20-22-ish.
Inga problem om du aldrig spelat år0-motorn, eller om du är expert, dock tänker jag mig att köra metaplotten.

Ja just det, vi spelar över Roll20 och discord
Jag är sugen. Har en grundläggande vana av att spela via roll20 och discord.
 
Top