MidNight
Swordsman
..och med denna upprörande (?) fråga vill jag väcka en intressant diskussion (tycker jag iaf =)..
1, Är det vanligt att rollspelare är singlar, isåfall varför?
Det har ju varit en del diskussioner om den gamla "rollspelsnörd"-arketypen, och från vad jag har läst i dom verkar det som att väldigt få tycker att de är det (eller är stolta över det..), MEN; Kan rollspelandet, om fråga 1 är ja, vara en tänkbar orsak till det.. (social avvikelse? =)
2, Oavsett om man nu har eller inte har pojk-/flickvän; är det fördelaktigt att vara singel och rollspelare?
Då tänker jag främst på ett inlägg som någon skrev: "vi spelar inte så länge längre, då många har skaffat flickvän och fredag/lördag är 'helgade' åt dom"..
//MiDNiGHT. Ja, jag är singel. Faktiskt. =)
1, Är det vanligt att rollspelare är singlar, isåfall varför?
Det har ju varit en del diskussioner om den gamla "rollspelsnörd"-arketypen, och från vad jag har läst i dom verkar det som att väldigt få tycker att de är det (eller är stolta över det..), MEN; Kan rollspelandet, om fråga 1 är ja, vara en tänkbar orsak till det.. (social avvikelse? =)
2, Oavsett om man nu har eller inte har pojk-/flickvän; är det fördelaktigt att vara singel och rollspelare?
Då tänker jag främst på ett inlägg som någon skrev: "vi spelar inte så länge längre, då många har skaffat flickvän och fredag/lördag är 'helgade' åt dom"..
//MiDNiGHT. Ja, jag är singel. Faktiskt. =)
Jag har dock inga problem med att flickvänner tycker rollspelande är till för finniga geeks, tidigare, när man var runt 15-16 var det jobbigare eftersom man ville vara så jävla ball hela tiden.
och tänk om någon av de andra spelarnas rollpersoner skulle börja stöta på min flickväns rp? Är det en förtäckt flirt i RL? Vem vet? Usch..det skulle kunna bli rojalt dålig stämning...