Nekromanti Rollspelare = singel?

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: jag tror såhär

Sen kommer man dit, och alla e mitt inne i ett äventyr. Man får ett halvfärdigt rollselsformulär, och en stressad pojkvän/polare och en lika stressad sl försöker fort förklara vad alla prickar och konstiga utländska ord betyder. Sen börjas det, och man hänger inte med alls, blir uttråkad och tjatar om att man ska åka hem. Så uppstår den tråkiga flicvännen.

Jag tror inte att det är just det faktum att du är tjej och någons flickvänn som gör att du inte blev så värst intresserad av det där spelmötet. Känns mer som ett exempel på hur man inte ska introducera en ny spelare till en kampanj.

/Jon
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
1. Nej, jag tror inte att rollspelare är mer onormala slynglar som inte har flickvänner. Det är en myt, men det finns säkert nån som passar in. Men sådana finns det ju i alla sammanhang.

2. Jag ser ingen nackdel att ha flickvän om man spelar rollspel. Varför skulle det vara det ?? Tvärtom isåfall. Flickvänner är ALLTID lika trevligt att ha, oavsett vad man gör.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>
"Nej, jag tror inte att rollspelare är mer onormala
slynglar som inte har flickvänner"</I>

Jag är en slyngel med mystisk mental balans och dessutom
beväpnad med flickvän så jag förstår inte varför man
inte kan ha båda ...
<I>
"Jag ser ingen nackdel att ha flickvän om man spelar
rollspel"</I>

Det finns en nackdel. Om jag är spelledare och min
flickväns rollperson råkar ut för något otrevligt får man
stryk och kan hamna på soffan :(

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Min spelgrupps statistik ...

Vi är 5 stycken spelare, en kvinnlig och fyra manliga.
4 har fast förhållande. Statistiken talar även i detta
fallet för att rollspelare inte oftast är singlar.

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: jag tror såhär

Jag tycker att det verkar som om de flesta försöker "omvända" sina flickvänner till att tycka rollspel är kul, men är det verkligen nödvändigt?

Nödvändigt är det väl inte... Det kanske är mer en generositetsgrej... Om man själv tycker att rollspel är ruskigt kul är det rätt nära till hands att försöka dela med sig av det nöjet till sin flicka... precis som hon säkert kommer göra reklam för hur kul det är att kick-boxas, samla mynt eller vad hon nu gör.
Dessutom är det nog många som upplever att rollspel skulle tjäna på en mera jämn könsfördelning och då är det rätt naturligt att man försöker rekrytera trevliga flickor... förhoppningsvis kan ens flickvän delas in i den kategorin :)

Jag vet inte ens om jag skulle vilja ha med min flickvän i rollspelsgruppen, det skulle förstöra lite av grabbstämningen som vi har byggt upp där

Det är ju en smaksak... :)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Precis, Rollspelare är inte nördar utan bara lite sinnessjuka i största allämnhet.

Föresten varför är det så få skådespelare som sysslat med rollspel? Kan det bero på att de som väljer att bli skådespelare gör det för att de vill synas och rollspelare vill mest bara fly verkligheten för ett tag och uppleva nåt intressantare...

ond spekulerar
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag är en slyngel med mystisk mental balans och dessutom
beväpnad med flickvän så jag förstår inte varför man
inte kan ha båda ...


Jag kanske var lite otydlig. vad jag menar är att det är skitsamma om man är rollspelare eller inte när det gäller flickvänner. De har säkert förståelse för vad man håller på med.
När det gäller att vara tasik mot flickvännens RP så ska man nog vara försiktig....../images/icons/wink.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Det finns en nackdel. Om jag är spelledare och min
flickväns rollperson råkar ut för något otrevligt får man
stryk och kan hamna på soffan :(

Vilket är anledningen till att jag nog inte skulle spela med min flickvän. Är rädd att man skulle vara partiskt, medvetet eller inte.

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"1, Är det vanligt att rollspelare är singlar, isåfall varför?"

Tja, jag vet inte. Som sagt, många rollspelare är unga. Har lajvarkompisar som bara är runt sexton, och över 40 % av dessa har partners. Huruvida det är ett statistiskt sett tillräckligt prov vet jag inte.

"Det har ju varit en del diskussioner om den gamla "rollspelsnörd"-arketypen, och från vad jag har läst i dom verkar det som att väldigt få tycker att de är det (eller är stolta över det..), MEN; Kan rollspelandet, om fråga 1 är ja, vara en tänkbar orsak till det.."

Folk är fruktar det de inte förstår. Folk fruktar oss rollspelare. Vi kommer alltid att vara hotet bakom horisonten, nageln i ögat, magsåret i njuren på alla vanliga människor. Det finns bara en liten skara människor som känner till sanningen bakom den harmlösa fasaden. Dessa människor har länge blivit förföljda utav rollspelare. Ända tills nyligen, då vidsynta personer som Didi Örnstedt, Björn Sjöstedt, Nils Holst och Allan Rubin insett faran och gett sig faen på att kämpa emot.
...eller också inte. /images/icons/smile.gif

"(social avvikelse? =)"

Häpnadsväckande, jag trodde jag var den ende som tyckte det. /images/icons/smile.gif

"2, Oavsett om man nu har eller inte har pojk-/flickvän; är det fördelaktigt att vara singel och rollspelare? Då tänker jag främst på ett inlägg som någon skrev: "vi spelar inte så länge längre, då många har skaffat flickvän och fredag/lördag är 'helgade' åt dom".."

Det löser sig om båda parter är inbitna rollspelare från början. Vår SL har en pojkvän som är nästan lika inne på rollspel som hon är. Själv är jag singel pga personligt val, inte utseende eller livsstil.

--
Björn


"Every night, when I go to bed, I lay awake thinking of how I will irritate the pro-Star Trek side. Then I wax my moustache and kick some babies." ---Kynes[/b]
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: jag tror såhär

"fast då kanske ni tog er tid att förklara...
eller så hade hon ett hum om det redan innan hon kom dit..."


Rätta mig om jag har fel, men är det inte självklart att man förklarar innan? Hur skulle man annars ta med en person i ett spel / en kampanj om denne inte vet hur man spelar?

--
Björn


"...And Star Trek's message to the fans has changed from 'To boldly go' to 'To boldly go fuck yourself.'" ---Rob Dalton
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Du...

det är inte en själklarhet alls. Jag har varit med om många fall då man spelar ett spel och man inte får reda på reglerna ordentligt eller alls för den delen. Många som spelat det mycket för vill inte ta sig tid att förklara utan vill börja spela istället.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: jag tror såhär

<I>Jag tycker att det verkar som om de flesta försöker "omvända" sina flickvänner till att tycka rollspel är kul, men är det verkligen nödvändigt?</I>

Det har väldigt stora praktiska fördelar eftersom spelandet tar rätt mycket tid. Om hon också är med så slipper man hamna i bråk om att man åsidosätter henne för sina kompisar.

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Rättvisa über alles

När det gäller att vara tasik mot flickvännens RP så ska man nog vara försiktig...

Mjo, man bör vara noga med att vara lika taskig (eller snäll) mot flickvännens RP som mot de andra karaktärerna... Med tanke på att man är i en jävsituation bör man hålla synnerligen hårt i sin integritet.

IMHO är det så att om flickan blir sur för att man behandlar hennes RP som de andra RPna så är det hennes problem... iofs är jag begåvad med en synnerligen rationell flickvän som inte blandar ihop sådant så jag har det litet lättare :)

(detta gäller f.ö. även de spelare man inte är ihop med... Jag ser inte varför någon skall bli sur på spelledaren så länge denne är rättvis och opartisk och inte fuskar på ett destruktivt sätt)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Rättvisa über alles

jovisst ska man vara rättvis !!
Men man vet ju själv hur det är när enns RP, enligt spelaren, blir "orättvist" behandlad. man blir ju görlack. Eller hur.
Sen att det är enns flickvänn är det ju som du säger att man är i en jävssituation. Men vad ska man göra ??? Jag vet inte.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: jag tror såhär

Det har väldigt stora praktiska fördelar eftersom spelandet tar rätt mycket tid

Jo, det är klart. Men trots att jag tycker om min flickvän hur mycket som helst så vill jag inte göra ALLT med henne. Jag vill fortfarande spela rollspel, hänga ute med polarna och göra saker själv ibland också.

Don Kennetho
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Fru Rosenius (j-igt OT)

<I>Tycker du kan hälsa från mig...</I>

"By the way, the Knight sends his regards."
"Who..?" (-:

<I>om jag inte minns fel så är hon från Indien?</I>

Ja, en tvättäkta rajput från Uttar Pradesh.
(Rajputerna är ett gammalt krigarfolk från nordligaste Indien - tänk indiska samurajer. De berömda gurkhas är nepalesiska rajputer.)

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: jag tror såhär

Meningslös anekdot:
Under ett spelmöte (WFRP) dök en av spelarnas flickvän upp med sin bil för att hämta honom (han skulle sticka tidigare). Vi var emellertid mitt uppe i den Klimaktiska Slutstriden så han bad henne vänta. Eftersom vi var 8 pers som spelade gick det tid mellan rundorna och vi började så smått förklara vad som pågick.
Så, slafsa, köttar en elak kaosmutant ihjäl den stackars pojkvännens figge.
Han suckar djupt och säger: "OK, _nu_ kan jag gå, ursäkta du fick vänta..."
Varpå hon svarar: "Nä, det här börjar ju precis bli roligt att kolla på!"
:)

Nightowl, fick också dyngespö i nämnda slutstrid...

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Fru Rosenius (j-igt OT)

Har hon inte lärt sig att du har en del udda polare vid det här laget? :)
Att en av dem skulle vara riddare skulle väl inte vara så förvånande!

Nightowl

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 
Top