Varulv rollspel.du - R1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
nej, efter att ha kollat mitt PM:

Jag ÄR [powerroll]

(Så jag uttryckte mig väl slarvigt, men jag hoppas att ni fattar ändå)
Hej basse, editerade du detta inlägg? Jag tycker det såg annorlunda ut för en stund sen. Ett ja eller nej räcker fint.

Hönshushönshushönshu
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Om vi nu ska spekulera om Hägerstrand verkar det snarare som att han har ett väldigt hårt inläggstak, två inlägg hitintills va? Då blir det även rationellt att använda det eminenta systemet med formaliserade emojis för att uttrycka sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Att gå ut i R1 med "allt är svårt och jobbigt och feldesignat" var det flera som lyfte som ulvbeteende
Framförallt rätt ovajmsigt att gnälla.

HubnahubbahubbahubabahubbahubbahubbahubbahubahubnahubbahubbahubbahubbahubbahubbahubbaHOPPhubbahubbah
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Brynolf kanske är ”Trådbrusaren (Myroxen)”? Är det så, Brynolf? Ja 🤣 / Nej 😡

Jag hade gärna sett att fler reagerar på mitt inlägg #76

Nu är det fem timmar till deadline. Jag skulle gärna se att alla som ligger utanför dreven tar ställning snarast möjligt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om vi nu ska spekulera om Hägerstrand verkar det snarare som att han har ett väldigt hårt inläggstak, två inlägg hitintills va? Då blir det även rationellt att använda det eminenta systemet med formaliserade emojis för att uttrycka sig.

Jag kursiverar ofta nonsens.

I vissa böcker sägs att harar idisslar.

(Iom att jag formulerade förra frågan på ett uselt sätt (svaret blev paradoxalt pga att jag inte hade koll på formaliserat emojianvändande): @Hägerstrand formaliserat emojianvändande 🤣 / inläggstak 😮 / annat 😍 ?

Tanken jag officiellt vill framföra med detta inlägg är: Harar idisslar! Reaktioner på det?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Det där tror jag absolut inte på. Jag tror att Fjodde har så mycket att kontrollera och räkna på mellan rundorna innan vi kan spika ett resultat att det lär ta minst en timme.
Jag ser inget som direkt stödjer att vi byter roller så det räknar jag med att vi inte gör.

Jag missförstod en sak så Sidd grejen jag tänkte på var inte misstänkt. Dock kan jag fortfarande tänka mig hänga Sidd för info (samma kategori som Vimes) men om jag går på bara ton så låter Sidd god. Så jag vet inte.
:heart::heart::heart::poop::poop::cry::sick::eek:(n):ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag hade gärna sett att fler reagerar på mitt inlägg #76
Jag har tankar om ev koppling mellan grupptillhörighet (ulv/bybo) och roll/förmåga, men känner mig inte bekväm med att gå in på det eftersom jag inte får prata om min roll/förmåga. Dessutom ser jag inte att det är ett effektivt sätt att hitta ulvar.

Du börjar bli väldigt esoterisk.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Det verkar som @Andersson åker om inget drastiskt händer, är du bybo så jobba Anders! Dela med dig av tankar vi kan ta med in i nästa runda, röd/grön lista etc.
Alla kan dö nattetid, så dela med dig innan rundans slut om du har tänkt något smart, har ulvfeeling på någon eller tycker någon är snorgrön.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ni gör ett misstag om ni hänger mig. Jag är i allra högsta grad en bybo. Men om ni ändå envisas att rösta ut mig så kom ihåg att i fortsättningen spela VJVS och analysera röstmönster och beteenden om hur det kom sig att ni röstade ut mig i R2. Haka inte upp er för mycket på brus eller konstigheter i inläggen eftersom det verkar som att vissa instrueras till att skriva på vissa sätt (se t ex @Brynolf s inlägg med sina långa haranger med konstiga slutord).

Mina tankar om spelet är att vi nog har rätt många ulvar (3-4). Dels finns både väktare/siare som är till byns fördel men @fjodorsenuba verkar också ha strösslat med andra förmågor som skulle kunna tilta spelet till byns fördel. Min gissning är att fjodde kontrat det med att ha relativt gott om ulvar istället.

Jag tycker, som alltid, att man i R1 ska rösta ut helt inaktiva om det inte finns uppenbara mål. Att ha dödvirke med gynnar bara ulvarna. Xyas har inte gjort ett inlägg än så länge så att jag tycker att det är naturligt att rösta på honom (tycker fortfarande att Anth är skum men misslyckas ju att övertyga er andra om det). Dessutom måste vi ha ordentliga motdrev för att få några beteenden att analysera. Annars kan ulvarna bara glida med utan att behöva ta ställning. Därför flyttar jag min röst
Röst: @Xyas
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Huvaligen vad tiden springer iväg, ska natta Schrödinger snart och hoppas att jag hinner titta in igen strax före rundans slut, borde kunna klämma in ett par meddelanden till då.

@Hägerstrand jag undrar vem du vill se hängd om det inte blir @Vimes, med några timmar kvar och bara din röst är det väl inte så troligt att du får ditt förstahandsval.
Jag tycker Vimsan spelar lite avslaget, vilket han själv också nämner, det är udda men är det Ulv-Vimsan? @Basenanji skulle hans beteende här stämma med ulvrationalitet?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Hur tänker ni @w176 @Yem_86 och @Hägerstrand ? Nu ligger ni med röster på de rätt döda dreven mot @Sidd och @Vimes - är det röster som ni faktiskt tror på kanske ni bör argumentera för att få över folk till er sida. Annars ser det ju ut som att ni ligger bekvämt med röster på drev som inte kommer att ge resultat. Det är ju antingen slöseri med en röst - eller så är det ett praktiskt sätt för en ulv att bara låtsas ta ställning i vetskapen att de inte kommer att bli synade.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Brynolf kanske är ”Trådbrusaren (Myroxen)”? Är det så, Brynolf? Ja 🤣 / Nej 😡
Impetigo said:
Jag hade gärna sett att fler reagerar på mitt inlägg #76
Jag skulle kunna "svara" på ditt inlägg (d.v.s. reagera på det med lämplig symbol). Men rimligtvis är det ett brott mot reglerna, precis som det rimligtvis är ett brott mot reglerna om Brynolf svarar med :ROFLMAO: eller :mad: på ditt inlägg också. Vilket ju med all önskvärd tydlighet visar att "prata inte om rollerna" är en bullshitregel (sorry Fjodor).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag skulle kunna "svara" på ditt inlägg (d.v.s. reagera på det med lämplig symbol). Men rimligtvis är det ett brott mot reglerna, precis som det rimligtvis är ett brott mot reglerna om Brynolf svarar med :ROFLMAO: eller :mad: på ditt inlägg också. Vilket ju med all önskvärd tydlighet visar att "prata inte om rollerna" är en bullshitregel (sorry Fjodor).
Vem fan vet, nu skrev jag ju att jag kunde svara på ditt inlägg med en emoji. Betyder det att jag SAGT något om min roll på ett otillåtet sätt? Fan vet. Kanske? Blir jag utkastad ur spel nu?

⚜:rolleyes:;)👊:ROFLMAO::mad:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag skulle kunna "svara" på ditt inlägg (d.v.s. reagera på det med lämplig symbol). Men rimligtvis är det ett brott mot reglerna, precis som det rimligtvis är ett brott mot reglerna om Brynolf svarar med :ROFLMAO: eller :mad: på ditt inlägg också. Vilket ju med all önskvärd tydlighet visar att "prata inte om rollerna" är en bullshitregel (sorry Fjodor).
Ja nej, jag tänker inte svara på något sätt alls.

Menjagkanskrivaandrafinagrejersomkanskeellerkanskeintwbetydernåntingallsochsomärfelstavad
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
D3t här är ju krångligt värre.
Gremlinemojis harmig veteligen ingenting med vårt varulvsmeta att göra. Rollen ”emojispammaren (”Sidden”)” känns däremot helt rätt. Alltså attVimes triggar en förmåga om han har emojis i samtliga inlägg.
Det jag syftade på var att "helst inte" på uppmaningen att skriva en post utan gremlins lästes som ett svagt bekräftande av att @Vimes roll krävde gremlinemojis i varje post. Om han inte specifikt behövde posta gremlins utan valfri emoji i varje inlägg hade han kunnnat svara "okej :zeppelinare:" på den uppmaningen - om syftet var att hjälpa byn filtrera bort vad i hans inlägg som är det matnyttiga och vad som är rollinducerat brus.

Då kan jag se tre scenarion:
1: Vimes behöver posta gremlins i varje inlägg för att använda sin förmåga. I så fall har han redan misslyckats med det, och kan överge det. Då finns det heller ingen anledning att fortsätta posta emojis på det sätt han gör.
2: Vimes behöver posta emojis i varje inlägg. I så fall är "helst inte" vilseledande, och att vara vilseledande gynnar inte byn.
3: Vimes behöver inte posta emojis, utan ulvar ska imitera bybors rollkrav. (försöker släppa den här tankegången, men det var så jag tolkade spelet igår)

Oavsett vilket blir det inget scenario som besvaras "för att han är bybo". Kombinerat med neggig ton och ovanligt lite aktivt pressande/röstmotiveringar så luktar det ulv.
Huvaligen vad tiden springer iväg, ska natta Schrödinger snart och hoppas att jag hinner titta in igen strax före rundans slut, borde kunna klämma in ett par meddelanden till då.

Jag hade gärna sett att fler reagerar på mitt inlägg #76
Ah. Dum jag känner mig. Jag filtrerade nog emojis som rollbrus när jag läste det första gången. När jag läser det igen känns det svårt att göra något av utan att gå in och trippa på områden man kan bli diskad för. Av samma anledning får du nog läsa mitt svar på #107 istället för att vänta på svar i #127

@Hägerstrand jag undrar vem du vill se hängd om det inte blir @Vimes, med några timmar kvar och bara din röst är det väl inte så troligt att du får ditt förstahandsval.
Jag tycker Vimsan spelar lite avslaget, vilket han själv också nämner, det är udda men är det Ulv-Vimsan? @Basenanji skulle hans beteende här stämma med ulvrationalitet?
Jag skulle gärna se ett aktivt B-drev, även om det väl är helt okej att @Andersson leder omröstningen just nu. Jag ligger kvar med rösten på Vimsan ett tag till i alla fall. Jag tycker att @Anthrox kan förklara varför det vore en bra idé.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Funkar inte rösträknaren? Står bara ”laddar” för mig.
Nej då den funkar kanon. Välkommen in i spelet. Tycker du att Waterhouse är den skummaste av oss, Xyas?

Stenbertilkurtarneludvigtryggvekurt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Då kan jag se tre scenarion:
1: Vimes behöver posta gremlins i varje inlägg för att använda sin förmåga. I så fall har han redan misslyckats med det, och kan överge det. Då finns det heller ingen anledning att fortsätta posta emojis på det sätt han gör.
2: Vimes behöver posta emojis i varje inlägg. I så fall är "helst inte" vilseledande, och att vara vilseledande gynnar inte byn.
3: Vimes behöver inte posta emojis, utan ulvar ska imitera bybors rollkrav. (försöker släppa den här tankegången, men det var så jag tolkade spelet igår)
Det finns ett alternativ 4. Men det kan jag ju inte berätta om. Så ja. :poop:
 
Top