Varulv rollspel.du - R1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Rent principiellt tar jag som sagt hellre ut en lågflygare över en aktiv spelare i R1, så jag flyttar min röst. Hoppfullt tänker jag att Xyas kanske får lite mer aktivitet av det.
Röst: @Xyas

Då det är spelets sista runda tänker jag att vi kör på ordentligt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rent principiellt tar jag som sagt hellre ut en lågflygare över en aktiv spelare i R1, så jag flyttar min röst. Hoppfullt tänker jag att Xyas kanske får lite mer aktivitet av det.
Röst: @Xyas

Då det är spelets sista runda tänker jag att vi kör på ordentligt.
Lite action sista timmen låter bra! Det är i r1 det händer!

Röst: @Xyas
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Njae, det där duger inte. Du bör väl göra en egen bedömning snarare än bara vagt följa odefinierade andra som borde vara bättre på att läsa tells.

Dessutom verkar du väldigt opåverkad av problemet som vi andra har i hur man måste konversera i tråden…

Att vara relativt ny hindrar en inte från att vara ulv. Det finns ju flera exempel på ulvar som glidit in till vinst genom att spela nybörjarkortet.

Så glöm inte att kolla in @w176 ni som överlever till R2
Jag måste erkänna att min egen bedömning får stryka på foten lite grann i beist på tid att läsa under dagen. Då var det näst bästa att gå på att gissa att folk som spelat mycket har bästa förmågan att bedöma andra spelares splstil. Men nu i sista minuten har jag en stund att läsa in mig igen och det är möjligt att jag ändrar min röst då
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Gissar att nån sitter med typ extraröst eller att nån kan stoppa röst eller typ nån livlina så den med näst flest röster åker osv
Om det visar sig diffa vid likaläge så behöver vi nog få fram fakta så byn kan göra vettiga val.
Gillar inte läge med ulvajäkel som sitter på nån trumf med sånt.

Kanske bra med exakt lika för att få reda på om nåt sånt är i spel.
Bara @Hägerstrand kan hålla fingrarna i styr runt deadline😇
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Vimes tåget kom aldrig i gång så jag hoppar av. Både xyas och Andersson är ok men hade egentligen föredragit Anderson istället för att analysera xyas 2 inlägg runda 2 men med antagandet att xyas röstar att rädda sig själv så tror jag det är intressant med jämna drev så jag Röst:@Xyas .☺
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Haha, får @Hägerstrand inte posta mer denna rundan utan att sabba sin förmåga? :ROFLMAO:

Om röstresultatet blir lika så vinner ju vampyrerna!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag vet inte vad jag ska göra med min röst. De beror vad reglerna säger om lika röster? Vad händer om två alternativ får lika många röster?

Just nu ät det väldigt jämnt (6 xyas, 5 andersson) när det kommer till rösterna, och har någon en förmåga på att påverka röstningen gissar jag att det här potensiellt vore ett göttigt tillfälle att påverka.

Åker bägge ut vid lika röst? Ingen? Slumpmässig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jag erkänner villigt att jag varit helt avslagen under rundan och har har ganska exakt 0 känsla för någons fraktionstillhörighet. Det blir väl bättre i R2 när det faktiskt finns något substantiellt som vi får diskutera (i.e. röstmönster). Även om Xyas-rösterna är i linje med insikten att det är bra att ta ut en inaktiv i R1 är de också, om Xyas är bybo, en alldeles utmärkt plats att landa på med sin röst om man är ulv. Att drevet friktionslöst glider över från Andersson till Xyas såhär väcker i varje fall lite frågor hos mig.

Det är egentligen inte dåligt, för vi kommer ha mer att säga i R2 om det finns fler alternativ nu i slutet av R1. Så oavsett vem av Xyas och Andersson som ryker nu hoppas jag på en mer konstruktiv runda härnäst (förhoppningsvis har jag varit loj nog för att undvika nattmord så jag kan vara med i den diskussionen!)

Men jag har lovat (tror jag) att inte rösta ut Xyas i R1 denna gång. Så, min röst står kvar. :birthday:
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag vet inte vad jag ska göra med min röst. De beror vad reglerna säger om lika röster? Vad händer om två alternativ får lika många röster?

Just nu ät det väldigt jämnt (6 xyas, 5 andersson) när det kommer till rösterna, och har någon en förmåga på att påverka röstningen gissar jag att det här potensiellt vore ett göttigt tillfälle att påverka.

Åker bägge ut vid lika röst? Ingen? Slumpmässig?
Snälla ta inte detta som (bara) smörande nu😇

Om det är lika brukar det vara den som har fått röst på sig FÖRST (Waterhouse har lagt röst på Andersson i post 49) som åker.
Kolla röstverktyget med postangivelse inom parantes.
Dock så anar vi ju att det finns dolda röstdribbel i spel så detta blir intressant om det står lika mellan Xyas/Andersson.

Kolla in mitt spel senast i januari: där var jag lika mesigt snäll å försiktigt hjälpsam som nu👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Märkligt att @Xyas har avgörandet i sina händer utan att agera.

Just nu hänger du dig själv, Xyas!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag blir sugen på att flytta tillbaka för det känns som riktigt slöa ulvar som självdör…

Å andra sidan behöver vi inte bybor som är så sköa att de självdör heller…
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag kommer troligtvis behöva lite extra tid pga forumets spärrar på att posta PMs. Men tanken är att spelet startar så snart som möjligt efter 22.00. Ha tålamod mig mig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Runda 2 har startat!
 
Top