Hägerstrand
Tror fortfarande på 7WA
S4aker jag håller för sanna:
Roller kommer slumpas ut på nytt inför R2 (baserat på " runda 2 börjar 22.00ish (beror på hur lång tid det tar att skicka ut PM) " i startinlägget.
Förmågorna är kopplade till rollen, så den som får Impes roll R2 får även Impes förmåga och inte en annan slumpad förmåga. Detta eftersom de rollkrav jag tycker mig sett i spel varierar väldigt mycket i hur svåra de är att uppfylla, och en stark förmåga kopplat till en lätt roll blir obalanserat.
Om förmågor är kopplade till rollen antog jag att byboroller var skilda från ulvroller, eftersom en byboförmåga antagligen är närmast värdelös för en ulv.
Vissa spelare har fått en rollbeskrivning som gör att helt uppenbart rollspelande inte blir uppenbart i deras ögon. Jag tänker främst på @Waterhouse och @Sidd som ifrågasätter @Vimes emojjande och @Anthrox "missuppfattningar", vilket övriga tyckte var uppenbart och inget att överhuvudtaget göra en grej av?
Från början kändes det som att den förvirringen var ett tecken på att de spelarna var ulvar, men som flera påpekat finns det andra möjliga förklaringar. Om ulvarnas roller avvek så de var tvungna att förstå övriga så skulle de nog varit försiktigare runt den gröten.
Jag tittar lite på avvikande rollspelande.
@Impetigo gör en grej av att posta om reaktionsemojis, specifikt reaktionerna arg, wow, hjärta, men har inte använt någon annan reaktionsemoji än vanliga lajks förutom på Octas farvälpost. Vet inte hur jag ska tolka det.
@Vimes skriver att han "helst inte" gör ett inlägg utan en gremlin-emoji, men hade redan då gjort två poster utan just gremlinemojis.
Röst: @Vimes
--
Roller kommer slumpas ut på nytt inför R2 (baserat på " runda 2 börjar 22.00ish (beror på hur lång tid det tar att skicka ut PM) " i startinlägget.
Förmågorna är kopplade till rollen, så den som får Impes roll R2 får även Impes förmåga och inte en annan slumpad förmåga. Detta eftersom de rollkrav jag tycker mig sett i spel varierar väldigt mycket i hur svåra de är att uppfylla, och en stark förmåga kopplat till en lätt roll blir obalanserat.
Om förmågor är kopplade till rollen antog jag att byboroller var skilda från ulvroller, eftersom en byboförmåga antagligen är närmast värdelös för en ulv.
Vissa spelare har fått en rollbeskrivning som gör att helt uppenbart rollspelande inte blir uppenbart i deras ögon. Jag tänker främst på @Waterhouse och @Sidd som ifrågasätter @Vimes emojjande och @Anthrox "missuppfattningar", vilket övriga tyckte var uppenbart och inget att överhuvudtaget göra en grej av?
Från början kändes det som att den förvirringen var ett tecken på att de spelarna var ulvar, men som flera påpekat finns det andra möjliga förklaringar. Om ulvarnas roller avvek så de var tvungna att förstå övriga så skulle de nog varit försiktigare runt den gröten.
Jag tittar lite på avvikande rollspelande.
@Impetigo gör en grej av att posta om reaktionsemojis, specifikt reaktionerna arg, wow, hjärta, men har inte använt någon annan reaktionsemoji än vanliga lajks förutom på Octas farvälpost. Vet inte hur jag ska tolka det.
@Vimes skriver att han "helst inte" gör ett inlägg utan en gremlin-emoji, men hade redan då gjort två poster utan just gremlinemojis.
Jag hakar på Hägerstrand-drevet!
Röst@Hägerstrand
Jag vet inte riktigt vad det ska betyda heller.
Men det här är lite intressant. Om Vimes rollkrav bara är att han ska slänga in en specifik emoji i slutet av varje inlägg så finns det väldigt lite som hindrar honom från att spela VJVS här. Att gå ut i R1 med "allt är svårt och jobbigt och feldesignat" var det flera som lyfte som ulvbeteende i Vampyrernas Maskerad, även om jag själv inte kan minnas att jag sett någon spela så.Såhär hörrni. Jag känner mig totalt off i det här spelet. Jag lirar inget vidare med begränsningar på vad man får diskutera och begränsningar i hur jag ska formulera mig (vilket väl också, kom jag på nu, är en anledning till att jag är svag som ulv). Det här är Paradise Ulvtell all over again, fast värre. Jag tappar ärligt talat sugen att engagera mig lite. Förhoppningsvis vänder det en bit in i spel.
Röst: @Vimes
--
Det här får du gärna utveckla. Det borde ju inte vara en slutsats du kommit till genom kunskap om din egen förmåga, för då blir du diskad, men det känns som en rätt långsökt slutsats att komma till annars? Hur menar du?Min arbetsteori just nu är att ulvarna, siaren och de två väktarna inte riktigt vet hur spelet fungerar, because reasons. Och jag tänker att vi kan sätta oss i en position där vanliga bybor inte kan åka ut annat än via nattmord, så vi drevar de som är mest förvirrade (alternativt lågflygare). Powerroller kan rädda sig genom att outa, ulvar kan inte göra något.
Vad tror @Impetigo och @Hägerstrand ?