Varulv [REVOLOUPTION] - R2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kan du ge mig ett scenario där jag snajpar en outad siare mot byns koncensus och inte är ulv?
Det är många i tråden som påpekat tidigare ayt det är skillnad på en SIARE och en spelare som har SIARROLLEN.

Lite ohederligt att använda felaktig terminologi eller?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Det är många i tråden som påpekat tidigare ayt det är skillnad på en SIARE och en spelare som har SIARROLLEN.

Lite ohederligt att använda felaktig terminologi eller?
Som tänkte sia dig.

Och nattmordet var säkert. (Förutom att Empi bröt rank och helt oförklarligt blockade sig själv).

Så varför så stressad? Du förstår väl att vi hade hängt dig ÄVEN om du av misstag prickat en ulv? Ulvpetigo!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tror helt enkelt inte att ulvarna kände till varandra i slutet av förra och Empi sejfade om nattmordet låg hos en ulv. Nu känner de helt klart till varandra, via Impetigo, och spoken i kistan är att du inte ens påstår att du fått meddelande!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Jag har nu skummat Basses poster:
Överlag mycket mera på och engagerad än senaste spelen denne varit med.
Bra för byn med spelare som hjälper till att hålla igång👍
Har hängt på Rasmus och Octas sitta-stilla-i-båten-plan som inte höll (förvånande not).
Jag ska inte hymla med att jag själv gjorde det men jag hängde mest med medans Basse faktiskt var påkopplad i spelet.

Jag har ju med flit väntat med att paranoidgräva på Basse för att jag haft fel senaste gångerna men varför har ingen av er andra lyft på hatten om att Basse kanske försökt sig på en självklar Basse-master-plan som han bara väntat på att få göra.
Det ulvar långtar efter allra mest är att inför hela härliga byn få gröna sig - eller hur👍

Basse fick av Vimes i R1 en hel hög massa powerroller.
Sen så outar Basse 1 roll i taget.
Först tycker vi det är ju bra tack&bock.
Sen så gillar vi han mer och med outning av Nattmord och att lova att inte nattmörda så verkar alla glada och nöjda med en snäll Basse bybo.
Som han tjatat om att han är från första början.

Han fullföljde outning och höll inne med nattmord och vi övriga ska alltså vara övertygade om att han är grön.
Ni ser vart jag vill komma.
Jag har förstås inte sagt att Basse är ulv - skulle jag aldrig - men hade jag den chansen så skulle jag inte tveka - och jag anar att Basse inte heller skulle tveka - det måste du ändå hålla med om @Basenanji 😇
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Hela Empiricus spel förklaras av att vara ulv.

Inte blocka nattmord.

Klejma siare innan blocker kommit ut.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag märker att det här inte kommer gå. 😔

I r3 blir ni 3 mot 3 förutsatt stt Octa inte är ulv och väljer att nattmörda för då är det game over.

Blir ni 3 mot 3 så lär Basse och Octa vara gröna, jag gissar att den tredje gröna är Sidd för Rasmus har drivit för hårt mot mig nu i r2 och höll för hårt fast vid sin uppenbart felaktiga ”vänta och se”-plan i r1, Empi har betett sig sviinskumt och bb7 var jubinblandad i hela namngate (jag trodde ju att bb7 var grön och Anthrox röd, uppenbarligen hade jag fel).

Lycka till byn! Jag tror att ni fixar det även utan er misslyckade hethjärna mr Bombastic!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Smulnisse @BiobunkerVII då?

- Drog igång namnsmularkalaset som triggade övertänd Anthrox.
- Brusboxades sen vidare med Anthrox hela R1 och stod på sig mot en bekräftad bybo.
- Fortsätter flera gånger småsmula saker som gjort att jag läst en massa om franska revolutionen på wiki och det är ju en helt fantastisk röra som mest gett härdsmälta i skallen.
- Fortsätter smula iR2 å dribblar med rasmusL och Octa lite här å var i diskussionen.

Har ju inte ett så bra CV här tycker jag.
Vore jag MästerBybo skulle jag inte anställa den här lirarn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
@Octagonal då vad händer här.

Att låssas inte fatta Robespierre sticker för mig ut lite.
Jag tycker Octa försöker försvara BB7.
Är på mig lite men det finns ju inget så det känns som bara nåt lamt försök Utan trovärdighet.

Glider annars som vanligt med byboströmmen.
Ytterst sparsmakad med få men faktiskt bra poster.
Inget nytt alltså.
Det luriga är ju att det kan vara bu eller bä för oss.
Så vill jag verkligen inte ha det så jag skulle gärna Sia denne snarast.
Det var likartat läge senast då jag försökte Sia denne.
Tror jag blev nattmördad den gången så om det sker igen kika lite närmare här. 👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
@Empiricus måste ju ha tokörigt på jobbet och därmed förvirrad bybo eller scummisarnas scummis!
Finns helt enkelt för lite att gå på här och ger inga besked denna runda.
Vi behöver fler siare för att checka av Empi!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal då vad händer här.

Att låssas inte fatta Robespierre sticker för mig ut lite.
Jag tycker Octa försöker försvara BB7.
Är på mig lite men det finns ju inget så det känns som bara nåt lamt försök Utan trovärdighet.

Glider annars som vanligt med byboströmmen.
Ytterst sparsmakad med få men faktiskt bra poster.
Inget nytt alltså.
Det luriga är ju att det kan vara bu eller bä för oss.
Så vill jag verkligen inte ha det så jag skulle gärna Sia denne snarast.
Det var likartat läge senast då jag försökte Sia denne.
Tror jag blev nattmördad den gången så om det sker igen kika lite närmare här. 👍
Blir inte riktigt klok på detta inlägg av Sidd.
1. Jag har inte låtsats inte ha förstått nånting.
2. Så jag har skrivit få poster? Är du säker på det?
3. När har du försökt sia mig? Kommer inte ihåg när alls faktiskt så utveckla gärna.

Allt som allt en svag post där det känns som att du har hittat på lite eftersom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag märker att det här inte kommer gå. 😔

I r3 blir ni 3 mot 3 förutsatt stt Octa inte är ulv och väljer att nattmörda för då är det game over.

Blir ni 3 mot 3 så lär Basse och Octa vara gröna, jag gissar att den tredje gröna är Sidd för Rasmus har drivit för hårt mot mig nu i r2 och höll för hårt fast vid sin uppenbart felaktiga ”vänta och se”-plan i r1, Empi har betett sig sviinskumt och bb7 var jubinblandad i hela namngate (jag trodde ju att bb7 var grön och Anthrox röd, uppenbarligen hade jag fel).

Lycka till byn! Jag tror att ni fixar det även utan er misslyckade hethjärna mr Bombastic!
Bra spelat oavsett fraktion! Tack och bock och farväl för stunden!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Blir inte riktigt klok på detta inlägg av Sidd.
1. Jag har inte låtsats inte ha förstått nånting.
2. Så jag har skrivit få poster? Är du säker på det?
3. När har du försökt sia mig? Kommer inte ihåg när alls faktiskt så utveckla gärna.

Allt som allt en svag post där det känns som att du har hittat på lite eftersom.
Lite kryptiskt men jag tror att du kan tyda det, jag förstår nog vad Sidd menar:p
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
@Empiricus måste ju ha tokörigt på jobbet och därmed förvirrad bybo eller scummisarnas scummis!
Finns helt enkelt för lite att gå på här och ger inga besked denna runda.
Vi behöver fler siare för att checka av Empi!
Men hur okaraktäristiskt är inte det då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
@RasmusL jobbar på som aldrig förr.
Har inte fått skuggboxas med nån å liksom hamnat i stormgräl.
Verkar som alla förstått att våga inte mucka med Rasmus för då blir det åka av - det vet vi😂
Inte ens jag har tagit upp handsken och utmanat på duell denna gång även fast jag varit nära att dra puffrorna då Rasmus försökte hetsa mot Basse.
Kändes mest som larv å Basse låssades som ingenting.

Detta gör ju att han mest får responsa på oss andra och skriva det som passar övriga tråden bäst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Blir inte riktigt klok på detta inlägg av Sidd.
1. Jag har inte låtsats inte ha förstått nånting.
2. Så jag har skrivit få poster? Är du säker på det?
3. När har du försökt sia mig? Kommer inte ihåg när alls faktiskt så utveckla gärna.

Allt som allt en svag post där det känns som att du har hittat på lite eftersom.
BB7 skrev nån post om Robban och gymnastiet…
Ja nu i R2 är det en nyvaknad Octa som är med frejdigt men i R1?
I eftersnacket skrev jag att det var dig jag skulle Siat om jag inte blivit nattmördad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tror inte det, men finns det en poäng att nacka Empi med nattmordet? Magkänslan säger "nej" men vi bör kanske diskutera saken iaf.
 
Top