Varulv [REVOLOUPTION] - R2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
1689538345388.png

---

“Maximilien Robespierre! Du är anklagad för att ha konspirerat mot Nationalkonventet för att göra dig själv till diktator! Vad har du att säga till ditt försvar?”

Men Robespierre säger ingenting, för han har råkat skjuta av sig halva ansiktet i ett misslyckat självmordsförsök.

Anthrox (Maximilien Robespierre) var revolutionär.

---


Kvar i spel:
Basenanji
Sidd
Octagonal
BiobunkerVII
Empiricus
Impetigo
RasmusL

---

Har du inte fått något PM med förmågor innebär det att du inte har några förmågor under R2.

---

Denna runda slutar imorgon (måndag) 22:00!

Röstställning för denna runda: https://werewolf.florin.nu/81449
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Tack för spel Anthrox! Du var en stjärna och jag kommer sakna dig! 🤩
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Påminner om detta inför outning av förmågor! Skriver av Abthrox!

***
Tänker också att det är värt att outa förmågor i kommande rundor på lite specifika sätt:

Miller vill outas mer eller mindre direkt, för att inte siaren ska sia miller.
Namnsiaren bör outas mer eller mindre direkt, eftersom det är en förmåga som mest hjälper ulvarna och det är bra för byn att veta vem som har förmågan.

Nattmördaren behövs outas tidigt, så byn vet om att den är öppen. Är den dold är den hos ulvarna och då behöver vi lägga om strategin. Nattmördaren behöver vara öppen för att vi ska kunna avvakta.

Väktaren behöver outa direkt efter nattmördaren outat. Om den outas innan blir det svårare att skydda någon från nattmord om nattmördaren är ulv. Men den måste outas innan siaren, så inte siaren outar och kan bli mål för att gripas av en ulv med dold väktarförmåga.

När nattmördaren och väktaren är outad kan siaren outa, för då är det riskfritt. Är någon av de rollerna dolda kan siaren avbrytas/mördas och vi missar informationen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Sedan har ju förstås ulvuslingarna fullt upp med att kontakta varandra nu! 😤
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej, nu står det alltså 4-3. Vi röstar ut Impetigo. 4-2. Har vi otur har ulvarna nattmord 3-2.

Impetigo, Sidd och vem mer är ulvtrion?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Im @Impetigo är bybo så ligger vi illa till men så kan faktiskt inte en bybo spela. Kass motivering, röstar ut siaren, supermärkligt resonemang. Mot galgen kamrater!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Från och med nu kommer jag inte lita på någon här. Nu har ulvarna fritt fram för de kommer kontakta Impetigo och sedan kunna kommunicera med varandra.

Dessutom: kort runda!

Jag vill se outningar enligt Anthrox schema ovan och jag är skraj att ulvlaget fått nattmordet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Till mitt försvar måste jag påpeka att Anthrox spelade den ulvigaste omgången en bybo NÅGONSIN spelat.

Tack för spel, Anthrox, hur som helst! Stiff upper lip! Döden är en evig vila osv.

Nu måste vi vara väldigt försiktiga så attinte ulvarna lyckas få majoritet under natten. Förmågorna blir centrala, både fraktionssiande och nattmord.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Im @Impetigo är bybo så ligger vi illa till men så kan faktiskt inte en bybo spela. Kass motivering, röstar ut siaren, supermärkligt resonemang. Mot galgen kamrater!
Impetigo är smartare än alla jäkla MENSAsällskap tillsammans! Såklart att han inte är bybo!

Det enda jag vill höra från honom är vilka de andra ulvarna är!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Im @Impetigo är bybo så ligger vi illa till men så kan faktiskt inte en bybo spela. Kass motivering, röstar ut siaren, supermärkligt resonemang. Mot galgen kamrater!
Min motivering var solid och noggrannt redovisad. Sen borde jag förstås ha lagt tillbaka rösten på Anthrox tidigare men iom att jag inte hade npn alls med mig var jag rädd att Empi bara skulle blocka min röst.

Katastrof blev ju resultatet men nu får vi INTE försöka höea två fel till ett rätt för då är vi helt körda.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag röstade ju ut siaren för att jag var 100% säker på att han var ulv. Jag visste ju tedan att han skulle säga att jag var röd, det fattadd ju alla eller?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag röstade ju ut siaren för att jag var 100% säker på att han var ulv. Jag visste ju tedan att han skulle säga att jag var röd, det fattadd ju alla eller?
Alltså det var inte en siare jag röstadd ut utan en ulv i siarkläder. Sen visade det sig jubinte stämma men allting pekade ju på det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
"Min motivering var solid och noggrannt redovisad"

Det där är sk Werewolfspeak. Översatt till bybospråket blir det:

"Jahooo! En nere! Nu kan ni kontakta mig för resten av min onda ulvplan!"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Och det retar mig nåt så enormt att ulvarna fick Impan på sitt lag! Grrr!

Det här kommer bli tungt hörni, vi i byn måste steppa upp!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Och varför tjabbas jag ensam med Impetigo nu? Var är mina tre bybokompisar?

Kom igen nu!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Summa summarum: Hänger ni mig så är vi förlorade.

Vi kan sia mig denna runda och hänga mig nästa om jag vusar mig vara ulv.
 
Top