Varulv [REVOLOUPTION] - R2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Så varför outar Impetigo ulv:
Väldigt sannolikt: Impetigo ser att planen är solid och bestämmer sig för att offra sig för ulvlaget. Inte orimligt, kanske till och med smart. Impetigo har grundat för det ett tag och går sedan in med en snajp, hoppas kanske kunna komma undan med det (lol!).

Mindre säkert men inte långsökt: Anthrox var på väg att sia någon som Impetigo trodde var med-ulv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Just ja, Anthrox säger ju också att ska sia Impetigo i inlägg 390 xD

Annars är Anthrox rätt mycket på BB7. Vi bör läsa Anthrox legacy noga denna rundan!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, var du på riktigt orolig för att jag var ulv men samtidigt redo att låta en ulv nattmörda?

Lite motsägelsefullt.
Alltså, den enda jag vet är bybo är ju jag själv, och jag hade ingen annan vettigare att hålla säker. Iom att du outat att du satt på nattmordet så var det ju därför rimligt i mina ögon att du skulle få möjligheten att hamna i en situation där du skulle behöva få förklara dig själv varför du använt det som du gjorde.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så varför outar Impetigo ulv:
Jag är ju inte ulv för guds skull!

Jag tog ut Anthrox för att jag kände mig helt säker på att han var ulv, röstar ni ut mig för detta är spelet förlorat.

Jag vet inte hur jag bättre kan rentvå mitt namn än att vädja till det case som jag med en dåres envishet framhärdade med under större delen av r1: Jag läste Anthrox som 100% ulv och var skitsur för att byn inte såg samma sak.

Iom att alla verkar hålla mig för ulv i nuläget kan jag lika gärna droppa att mitt namn är Joseph Fouché, ett namn som enligt samma möbster som Robespierre torde vara helt grönt (läs wikipedia), ni kan namnsia mig denna rundan och hänga mig nästa om det inte skulle stämma.

Du som förespråkar att ta det piano, Rasmus, borde väl se nyttan med att låta mig leva ytterligare en runda OM det faktiskt är så att jag är en bybo som gjorde ett överilat och katastrofalt misstag snarare än att med 100% ssabnolikhet kasta bort matchen pga detta misstag?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Och jag vill att förmågorna outas enligt Anthrox schema! Om du inte fått förmåga, säg det!

Basenanji: Ingen förmåga
Empiricus: ???
Biobunker: ???
Impetigo: ulv
Octagonal: Nattmördare
RasmusL: ???
Sidd: Ingen förmåga*

* Om Sidd är ulv med förmåga kan detta vara en lögn.

Jag föreslår att fraktionssiaren håller sig gömd.
Jag har redan sagt att jag inte har några förmågor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Väldigt sannolikt: Impetigo ser att planen är solid och bestämmer sig för att offra sig för ulvlaget. Inte orimligt, kanske till och med smart. Impetigo har grundat för det ett tag och går sedan in med en snajp, hoppas kanske kunna komma undan med det (lol!).
Jag tänker också att Impetigo djärv är nöjd med caset mot Anthrox. Impetigo kan ju bara prata om en enda sak i R1: outningen av namn som Anthrox gör.

Sedan ska det inte glömmas bort att Anthrox var den enda outade BYBON. Därför var han ett lockande byte för ulvarna. Kom ihåg hur lätt det är för ulvarna att vinna: 3-5 startar vi med, Impetigo offrar sig och nu står det 3-4.

Impetigo är så jävla smart och bra vid tangentbordet. Man älskar ju honom när han är på ens lag. Nu får vi verkligen kämpa så hans retorik inte får fäste.

PRESSA IMPETIGO OM VILKA SOM ÄR ULVAR!

Han vill ju inte berätta vilka som är på hans lag, men så fort han ljuger om vilka som är ulvar får vi i byn info vi kan använda!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
*UPPDATERING*
Basenanji: Ingen förmåga
Empiricus: ???
Biobunker: Ingen förmåga
Impetigo: ulv, ingen förmåga*
Octagonal: Nattmördare
RasmusL: ???
Sidd: Ingen förmåga*

* Jojo, ulvar håller ju förstås tyst om detta. 😑
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Tackar @Anthrox för kul spel och bra krigat.
All din aktivitet gör ju att vi får mer bra att titta på nu vidare.
Din outning tycker jag var redigt förhastad och blev ju som att offra sig för ulvarna så jag vet inte riktigt varför?
Vi kan i alla fall ge dig en eloge till att vi faktiskt nu måste ha hittat en av scummisarna.

Basse: bra med listor som gör det tydligt vilka som claimat vad. Om vi nu ska vara småpetiga så ska vi i mina ögon ska du sätta en liten tjusig asterix även på din rad😍ok👍

Jag hoppas Siaren kan få göra sitt jobb denna runda.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Annars är Anthrox rätt mycket på BB7. Vi bör läsa Anthrox legacy noga denna rundan!
Jag är numera säker på att du, jag, och Octagonal är bybor.

Jag är säker på att Impetigo och Sidd är ulvar.

Biobunker och Empiricus tycker jag känns tveksamma, men jag har svårt att se Bio som skurk med tanke på hur han skrivit och tjabbas med Octa och Anthrox.

Det som gör att jag blir osäker på dig @BiobunkerVII är att du inte var med så mycket igår och (i mina ögon) inte kör så aggressivt och drivande som jag förväntar mig av en bybo please step up! Du är varulvsspelens quarterback i ett amerikanskt high school-drama! Musklig, charmig, dryg men med hjärta innerst inne. Elda på nu! Pressa Sidd! Pressa Impetigo! Ta reda på om Empiricus är snel hest eller ulvarnas sprakfåle!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Jag är numera säker på att du, jag, och Octagonal är bybor.

Jag är säker på att Impetigo och Sidd är ulvar.

Biobunker och Empiricus tycker jag känns tveksamma, men jag har svårt att se Bio som skurk med tanke på hur han skrivit och tjabbas med Octa och Anthrox.

Det som gör att jag blir osäker på dig @BiobunkerVII är att du inte var med så mycket igår och (i mina ögon) inte kör så aggressivt och drivande som jag förväntar mig av en bybo please step up! Du är varulvsspelens quarterback i ett amerikanskt high school-drama! Musklig, charmig, dryg men med hjärta innerst inne. Elda på nu! Pressa Sidd! Pressa Impetigo! Ta reda på om Empiricus är snel hest eller ulvarnas sprakfåle!
Är det tillbakakaka för att jag lite jagat dig de senaste spelen?
Jag har tänkt lite så själv och kanske legat lite för lågt mot dig.
Ska ta mig en funderare och kolla igenom vad du håller på med egentligen.

/Här skulle det sen stå nåt fluffroligt men enligt design så vågar jag inte för då blir alla arga😇
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och ja, nu står det klart för mig att det hade varit smartare av nig att hålla käften om mina förmågor (förutom miller). Förlåt byn! 😞

Vi hade förmodligen behövt ta ut en ulv med nattmordet i R1 för att kunna vinna men det var ju så svårt att se vem som var ulv och jag vågade inte chansa.

Sedan tycker jag om att outa förmågor tidigt - så de är ur vägen och vi i stället kan fokusera på sånt jag är bra på: som att skriva många inlägg och analysera folks stajl. Men Vimes har absolut hittat en design där outandet är dåligt för byn.

Jag ska inte vara för hård mot mig själv, det här partiet var svårt att vinna för byn. Men surt att torska på det här som jag borde ha förstått sedan tidigare: våga hålla käft. 🙁
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu ska jag gräva makadam och bära plank! Tyngdlyftningen ska få leverera lite hyggligt dagsverke!

KÖR HÅRT BYN! GE FAN ALDRIG UPP!!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Jag är numera säker på att du, jag, och Octagonal är bybor.

Jag är säker på att Impetigo och Sidd är ulvar.

Biobunker och Empiricus tycker jag känns tveksamma, men jag har svårt att se Bio som skurk med tanke på hur han skrivit och tjabbas med Octa och Anthrox.

Det som gör att jag blir osäker på dig @BiobunkerVII är att du inte var med så mycket igår och (i mina ögon) inte kör så aggressivt och drivande som jag förväntar mig av en bybo please step up! Du är varulvsspelens quarterback i ett amerikanskt high school-drama! Musklig, charmig, dryg men med hjärta innerst inne. Elda på nu! Pressa Sidd! Pressa Impetigo! Ta reda på om Empiricus är snel hest eller ulvarnas sprakfåle!
Jag deklarerade i fredags att jag skulle vara borta stora delar av lördagen, kikade in under söndagen och såg 4532 inlägg där Anthrox och Octagonal jiddrade om smulor, så då blev jag lite trött. Ska erkänna att jag slöläste tråden och kastade in nån brandfackla eller två framåt slutet.
Är inte alls lika övertygad om Octas grönhet som du. Blir upp till bevis i natt om han håller inne med nattmordet.
Jag tycker Empis beslut att låsa in sig själv känns väldigt märkligt efter den diskussion som förts i samband med att Sickan (RasmusL) presenterat sin plan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Är det tillbakakaka för att jag lite jagat dig de senaste spelen?
Jag har tänkt lite så själv och kanske legat lite för lågt mot dig.
Ska ta mig en funderare och kolla igenom vad du håller på med egentligen.

/Här skulle det sen stå nåt fluffroligt men enligt design så vågar jag inte för då blir alla arga😇
Jag blir inte arg! Det är kontrarevolutionärt att bli arg på fluff.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
"Jag tycker Empis beslut att låsa in sig själv känns väldigt märkligt efter den diskussion som förts i samband med att Sickan (RasmusL) presenterat sin plan."

Sickan är alltså från Jönssonligan och inte någon personliget från franska revolutionen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Planen håller typ fortfarande. Själva grejen var ju att om nån bryter mot den så vet vi att den är ulv och nu gjorde Impetigo det. En ulv mot en bybo borde byn tjäna på.

Alltså föreslår jag att vi denna runda klipper Impetigo och att jag avvaktar med nattmordet.
Då borde vi vara 4-2 framåt vilket är bra odds för byn så tror vi tar hem detta.

I och med att Impetigo outade sig som ulv har vi fortfarande övertaget.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Planen håller typ fortfarande. Själva grejen var ju att om nån bryter mot den så vet vi att den är ulv och nu gjorde Impetigo det. En ulv mot en bybo borde byn tjäna på.

Alltså föreslår jag att vi denna runda klipper Impetigo och att jag avvaktar med nattmordet.
Då borde vi vara 4-2 framåt vilket är bra odds för byn så tror vi tar hem detta.

I och med att Impetigo outade sig som ulv har vi fortfarande övertaget.

Jag är inte lika övertygad, men om du har rätt så vinner ju byn och det är det viktigaste.
 
Top