Varulv [REVOLOUPTION] - R2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Summa summarum: Hänger ni mig så är vi förlorade.

Vi kan sia mig denna runda och hänga mig nästa om jag vusar mig vara ulv.
Hörrö snajpröstaren, ingen tror på dig.

Om du ska hålla på och brusa i tråden kan du få lägga fram vilka tre du ser som ulvar.

Så här kommer det bli:

1. Nu kontaktar ulvarna Impetigo för de fattar att han är ulv och så pm:ar de honom.
1b. OM Impetigo hade varit bybo hade han gått ut med något i stil med "Konstigt, men X pm:ade mig och det betyder att hen är ulv!" Men ett sånt riskabelt ulvspel spelar inte Impetigo, utan han kommer sköta allt snyggt.
2. Ulvarna lär inte försvara Impetigo, han är körd nu. Däremot planerar de för slutet. Vi i byn måste också göra det. Vilka tror vi blir kvar om det står 3-2? Hur kan vi förbereda oss på bästa sätt?
3. Om ulvarna har fått förmågor lär det bli tyst kring dessa. Då kommer de förmodligen använda rollblockeraren för att få röstmajoritet. Kanske torskar vi i så fall. Det lär nog bli så att ulvarna ställer upp nån bybo mot Impetigo, dvs de kommer inte försvara honom, utan leta smuts på annan bybo. Här måste vi vara med i svängarna!
4. Kom ihåg att rundan slutar i morgon kl. 22! Kort om tid!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det där var ju suboptimalt. Tack för spel, Anthrox!

Nu skiter jag i om jag har byn med mig, jag har aldrig varit så säker på en ulv i hela min varulvskarriär. Den här revolutionen startar här och nu! Brottslingarnas blod ska vattna frihetens mylla!
Detta tyder väl på att man kan vara rätt säker på "en ulv" utan att ha rätt för det. Med det sagt undrar jag hur säkra vi är på Impetigo? Var det där ett ulvdrag för Impetigo att offra sig själv mot att få ut en bybo och skapa en sambandsposition till resten av ulvarna - eller ärligt men felriktat bybospel? Jag är fasen kluven.

Det känns inte riktigt som att vi har råd att råka rösta ut en bybo till denna runda dock.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Empiricus hur använde du din förmåga förra rundan och vad är motiveringen?
Jag satte mig själv i finkan, tänkte inte att jag själv skulle vilja bli nattmördad om du var skum och jag ville att du skulle ha möjligheten att göra ett nattmord så att vi hade kunnat fråga upp om det i denna runda om så skett.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Men eventuella planer på om det skulle gå att eventuellt sia Impetigo innan en väldigt nära rakning är ju helt avhängiga på att folk börjar outa roller enligt outningsordningen. Sker inte det så är jag helt med på att hänga Impetigo ifrån giljotinen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Jag tycker ju att det var konstigt spelande av Anthrox i R1, nu känns det ju lite surt att ha kallat honom byfåne sorry för det.

Jag sa i R1 att jag tyckte Impetigos blunder kring förmågorna var rödande, en snajpröst på slutet känns som att den skaver också.

Revolutionen äter sina egna barn.

Röst: @Impetigo

jag har återigen noll och inga förmågor
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack för kul spel Antrhox. Nu gäller det att vi andra ser till att kontrarevolutionärerna med Impetigo i spetsen får sona för sina brott.

Impetigo nu visade du dina rätta färger. Du trodde Antrhox skulle sia dig eller en ulvpolare. Då hade nån av er varit först att ryka. Sen hade vi sett din färg och vi skulle förstått att Anthrox faktiskt var grön på riktigt.
Dubbel förlust för team ulv med andra ord. Fullt rimligt att som ulv göra men helt åt skogen som bybo. Well played men nu är du körd.

Frågan blir bara var nånstans vi tror att dom andra ulvarna är. Eftersom Anthrox är grön tar det bort mycket av heaten från Biobunker. Samtidigt gör det att flera andra åker upp på misstankelistan där ett gäng har åkt alldeles för mycket snålskjuts hittills.

Detta minskar sannolikheten att ulvarna har hittat varandra vilket kan tjäna oss väl också.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Tack för kul spel Antrhox. Nu gäller det att vi andra ser till att kontrarevolutionärerna med Impetigo i spetsen får sona för sina brott.

Impetigo nu visade du dina rätta färger. Du trodde Antrhox skulle sia dig eller en ulvpolare. Då hade nån av er varit först att ryka. Sen hade vi sett din färg och vi skulle förstått att Anthrox faktiskt var grön på riktigt.
Dubbel förlust för team ulv med andra ord. Fullt rimligt att som ulv göra men helt åt skogen som bybo. Well played men nu är du körd.

Frågan blir bara var nånstans vi tror att dom andra ulvarna är. Eftersom Anthrox är grön tar det bort mycket av heaten från Biobunker. Samtidigt gör det att flera andra åker upp på misstankelistan där ett gäng har åkt alldeles för mycket snålskjuts hittills.

Detta minskar sannolikheten att ulvarna har hittat varandra vilket kan tjäna oss väl också.
Visserligen trevligt att du tycker heaten från mig försvinner kan du bara förklara för mig hur du kom till den slutsatsen?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Visserligen trevligt att du tycker heaten från mig försvinner kan du bara förklara för mig hur du kom till den slutsatsen?
Jag tänkte ju att Antrhox kanske var din ulv kompis i o med att han slängde sig framför bussen och tog smällen i Robban tjabbet. Att Antrhox är god utesluter alltså det scenariot.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi får fundera hur vi bör göra denna runda.

Kan meddela att jag sitter på nattmordsförmågan den här rundan så vi har den saken klar. Spontant glad att ingen ulv har den men vet samtidigt inte hur jag bör använda den själv. Ur mitt perspektiv är ju hälften av er andra ulvar så inte allt för dåliga odds att pricka in en. Samtidigt riskerar vi ju att torska ifall det går fel nu...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
då är jag med på hur du resonerar.
delar din uppfattning om att det åktes en hel del snålskjuts förra rundan - alternativt den vattentäta planen att inte göra ett skit som just exploderade i ansiktet på byn.
Alltför mycket tid har slösats på Smulgate - nu behöver vi lyfta blicken.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Halloj i natten
Har nu läst i kapp sista timmarna R1 som jag missat att delta och R2.

Impetigos snajpröst sticker ju självfallet ut som ett move som inte direkt visar på bya-samarbete.

Det ända jag läser in av Anthrox letande efter smulor är att BB7 verkar sticka ut som en som skriver sånt som kanske skulle kunna vara försök till smulor. Eller så är det bara BB7s stil när denne postar.
Har googlat Anthrox wiki-länkar om franska revolutionen nu en stund och hittar inget som jag kan koppla till nåt meningsfullt för oss. Visst -det verkar som om vissa franska personer är viktiga för händelserna som det handlar om men jag ser inga kopplingar, kanske en ulv gör.

Jag har inte heller denna runda fått några roliga förmågor!
Ska dra ett PM till @Vimes å kolla vad som är fel😇🔥🙏

Impetigo: tror du på allvar att ditt egenrace i R1 kan få med sig övriga?

Röst: @Impetigo

God natt
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Påminner om detta!
(TACK Anthrox!)

Miller vill outas mer eller mindre direkt, för att inte siaren ska sia miller.

Namnsiaren bör outas mer eller mindre direkt, eftersom det är en förmåga som mest hjälper ulvarna och det är bra för byn att veta vem som har förmågan.

Nattmördaren behövs outas tidigt, så byn vet om att den är öppen. Är den dold är den hos ulvarna och då behöver vi lägga om strategin. Nattmördaren behöver vara öppen för att vi ska kunna avvakta.
EDIT: Octagonal är nattmördaren.

Väktaren behöver outa direkt efter nattmördaren outat. Om den outas innan blir det svårare att skydda någon från nattmord om nattmördaren är ulv. Men den måste outas innan siaren, så inte siaren outar och kan bli mål för att gripas av en ulv med dold väktarförmåga.

När nattmördaren och väktaren är outad kan siaren outa, för då är det riskfritt. Är någon av de rollerna dolda kan siaren avbrytas/mördas och vi missar informationen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och jag vill att förmågorna outas enligt Anthrox schema! Om du inte fått förmåga, säg det!

Basenanji: Ingen förmåga
Empiricus: ???
Biobunker: ???
Impetigo: ulv
Octagonal: Nattmördare
RasmusL: ???
Sidd: Ingen förmåga*

* Om Sidd är ulv med förmåga kan detta vara en lögn.

Jag föreslår att fraktionssiaren håller sig gömd.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sedan, i morgon ska jag hjälpa polare med grävjobb. Kommer hem ca 19. Kommer spela sparsamt. Irriterande kort runda nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag satte mig själv i finkan, tänkte inte att jag själv skulle vilja bli nattmördad om du var skum och jag ville att du skulle ha möjligheten att göra ett nattmord så att vi hade kunnat fråga upp om det i denna runda om så skett.
Alltså, var du på riktigt orolig för att jag var ulv men samtidigt redo att låta en ulv nattmörda?

Lite motsägelsefullt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Min motivering var solid och noggrannt redovisad. Sen borde jag förstås ha lagt tillbaka rösten på Anthrox tidigare men iom att jag inte hade npn alls med mig var jag rädd att Empi bara skulle blocka min röst.

Katastrof blev ju resultatet men nu får vi INTE försöka höea två fel till ett rätt för då är vi helt körda.
Lol
 
Top