Varulv [REVOLOUPTION] - R2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Basenanji - Ingen förmåga
RasmusL - Ingen förmåga
BiobunkverVII - Ingen förmåga
Octagonal - Nattmord
Sidd - Ingen förmåga
Empi - Siare och Miller

@Empiricus du ska ju inte outa siarförmågorna pga blocker... Vi har gått igenom det här en massa gånger, lyssna åtminstone på Anthrox som ju är bevisat grön i allas ögon. Jag vet inte om du faktiskt gör en sådan miss av misstag eller om du sitter och vet att dina kompisar i team ulv har blockern (vilket de ju har) och räknar med att de blockar dig så att du slipper ljuga...

En ganska sannolik hypotes då: Empi är ulv. Ulvarna har kontakt. Empi vet att en ulv sitter på blocker och kan därför glatt outa siare "av misstag".
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Så vi har två ganska klara och tydliga ulvar:

1. Impetigo. Om Impetiga bara fått härdsmälta och egentligen är bybo så är det nog svårt för oss, men en bybo hade inte behövt ha sådan panik redan i R1 som Impetigo hade. En ulv som visste att den skulle bli siad och sedan utröstad däremot.

2. Empiricus blir tokröd i mina ögon pga outar siare utan att vi har koll på blocker. Siandet är ju då helt dött denna rundan, precis som ulvarna vill ha det och Empi kan försöka smita undan med ett:

[1689600183417.png
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
...men vi MÅSTE ta ut Impetigo den här rundan och vi MÅSTE hålla samlad front. Worst case är Octa ulv och då blir det svårt men jag tror ärligt talat inte det. Storspel i sådana fall och jag har inga problem att buga mig inför den vinsten. Så kom igen nu och rösta!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Röst
  • Impetigo
    5
    Basenanji (2), RasmusL (8), BiobunkerVII (28), Octagonal (34), Sidd (3
Vi saknar Empiricus, kan nog inte räkna med att Impetigo röstar på sig själv :p

Men då är vi faktiskt golden så länge ingen avviker och får några galna ideer! Fram med rakkniven, vi vinner det här Occam!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Känns bra det här!

Ulvarna borde nog vara lite nervösa nu om vi inte är totalt lurade.

Innan rundan slutar vill jag som sagt ha igång Empi (ulv eller ej) och Sidd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fortfarande konstigt av Biobunker i hela den där Robban härvan tycker jag. Så det var inte Bios karaktär men det googlades upp/kände redan till en liknande karaktär som det skyltades med.
Annars tycker jag Bio har varit resonlig och byboig.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Rasmus poster känns väldigt gröna. Tyckte visserligen Rasmus hade lite för låg ambitionsnivå när han sa att jag tar en 51% chans att vinna alla dagar i veckan men annars har det varit bra vibbar därifrån.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Så, kikar in nu efter spelning på öland🎶
Ska plocka ihop å landar tillbaks i stugan om ca 1 tim. Då kommer jag in i matchen👍
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Fortfarande konstigt av Biobunker i hela den där Robban härvan tycker jag. Så det var inte Bios karaktär men det googlades upp/kände redan till en liknande karaktär som det skyltades med.
Annars tycker jag Bio har varit resonlig och byboig.
fast alltså på riktigt att känna till Robespierre känns inte som det krävs någon doktorstjänst i historia för att känna till. Jag fattar inte på riktigt hur det kan ses som en smula överhuvudtaget, är så jävla tröttsamt.....
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
jag googla fram Wikipedialänken när du ifrågasatte vem det var, efter att jag lagt in den länken gick Anthrox bananas och outade sin roll för att han trodde jag var grön och ville undvika missförstånd, ett, i mitt tycke, lika stort härdsmälte-drag som Impetigos snajpröst (om han skulle vara grön vilket allt talar emot)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag fattar ju att det inte var något outande. Samtidigt är min spontana reaktion att det är ett mer rött än grönt move generellt om vi kollar på utfallet.

Låt oss säga att du är god. Även om du vet att det inte är ditt namn kommer ulvarna tro det vilket förenklar deras sökning av vänner. Du som bybo riskerar även att dra på dig onödigt heat.

En ulv skulle kanske tänka sig att göra det för att lajva grön och bygga en grön fasad om du förstår. Får mer en känsla av lajvande än faktiskt grönhet. Väldigt förvirrande drag att göra.

Med det sagt är du långt ifrån högst upp på misstankelistan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Jag håller inte med @Octagonal , tycker det är som att säga "Jag är bybo" vilket inte är att smula till ulvarna.
Tycker dock att namngate redan fått alltför stor uppmärksamhet, och jag noterar att du med flera andra tycker det är rödande.
Vi kanske kan nöja oss med att vi tycker olika och ta upp det i eftersnacket?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag håller inte med @Octagonal , tycker det är som att säga "Jag är bybo" vilket inte är att smula till ulvarna.
Tycker dock att namngate redan fått alltför stor uppmärksamhet, och jag noterar att du med flera andra tycker det är rödande.
Vi kanske kan nöja oss med att vi tycker olika och ta upp det i eftersnacket?
Yes låter bra!
Det var ju uppenbarligen ingen smulning nu när Antrhox outade och är god men hade potentiellt kunnat vara det.
Jag är redo att släppa namn gate iallafall:)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag är 99% säker på att

@RasmusL
@Octagonal
@BiobunkerVII

...och jag är gröna.

Vilken jäkla grej om vi vinner mot ulvtrion

Impetigo, alla spels besegrare
Empiricus, Dr Brainiac
Sidd, lurigast av de alla

😎
Just nu håller jag Impi och Empi som ulvar men övriga är nog bubblare. Octa är grönast, vi får se om nattmordet hålls stilla. Sidd har jag dålig pejl på, lite lågflygarvarning där egentligen vill jag påstå men det har å andra sidan varit ett ganska aktivt spel så svårt att säga säkert. Basse har spelat ganska bra men egentligen mest hängt med och jag har fortfarande det konstanta ifrågasättandet av planen från R1 i bakhuvudet. BB7 ger en röd magkänsla men det handlar så mycket om name gate i början där att jag inte riktigt vet, antingen så var det ett vackert och lyckat namnfiske eller så var det helt enkelt en simpel referens till den mest kände revolutionären.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Just nu håller jag Impi och Empi som ulvar men övriga är nog bubblare. Octa är grönast, vi får se om nattmordet hålls stilla. Sidd har jag dålig pejl på, lite lågflygarvarning där egentligen vill jag påstå men det har å andra sidan varit ett ganska aktivt spel så svårt att säga säkert. Basse har spelat ganska bra men egentligen mest hängt med och jag har fortfarande det konstanta ifrågasättandet av planen från R1 i bakhuvudet. BB7 ger en röd magkänsla men det handlar så mycket om name gate i början där att jag inte riktigt vet, antingen så var det ett vackert och lyckat namnfiske eller så var det helt enkelt en simpel referens till den mest kände revolutionären.
Läs igenom Sidds R1 igen, jag tycker det finns en del rödande där. Väldigt olikt Sidds vanliga spel inte alls lika frejdigt. En del andra hastiga svängningar men jag låter dig läsa det själv och se om det är jag som är paranoid eller om det finns nåt där.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Läs igenom Sidds R1 igen, jag tycker det finns en del rödande där. Väldigt olikt Sidds vanliga spel inte alls lika frejdigt. En del andra hastiga svängningar men jag låter dig läsa det själv och se om det är jag som är paranoid eller om det finns nåt där.
Jag ska göra det, det är en ovanligt anonym Sidd vi har att göra med hur som helst...
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Att ingen ulv skulle ha skrivit till Impetigo och att en Impe bybo skulle snajpa men grön siare händer inte.
Jo, om ulvarna redan hittat varandra så blir det ju så och detta är uppenbarligen fallet.

Jag HAR faktiskt en ganska lång historia av att snajpa som Impe bybo, tidigare har det gått hem, denna gången blev det pannkaka.

Pann.
Kaka.
😔
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Så nu har jag landat framför Ipaden å är med i racet denna kväll👍

Börjar med lite gnatigt försvarsbeteende: Varför har jag varit så lågflygande?

- Semester: jomen tjena= köra bil från Götet hem till Stkhlm-nästa dag i bil till Leksand-sen efter ett par dar lörd Leksand till Sthlm - sön Sthlm till Öland landar sön kväll ca 22:30 - nu måndag rep å sen spelning: OBS! Jag har MG elbil som endast går ca 20 mil per laddning så det blir flera laddstopp och alltså heldagar på resande fot vid ratten. Därav mindre deltagande.
- Anthrox, BB7,Impetigo och Basse har drivit tråden ändå så det inte står stilla. Därav har jag avvaktat för att inte brusa mer när de redan gör det.
- Spelmekanik: Hela spelet är det ulvarnas försök att smula till sina kompisar utan att vi i byn fattar - detta har gjort att jag knappt vågar skriva å ta ut svängarna alls med frågor och glada tillrop med några gliringar som vanligtvis missförstås. Annars brukar det ju inte vara så mkt problem tycker jag men denna gång så ser vi ju hur problematiskt det blir med tex BB7s poster: det är ju som Anthrox (grön) letat fram flera gånger väldigt scumt av BB7. En gång svarade jag glatt på nån av hans poster och det tror jag Octa reagerade på. Därav är jag mer försiktig.
- Jag har insett att jag oftast ”fastnar” med gräv som ju är totalt felaktiga vilket tex @Vimes och @Basenanji fått känna av.
Nu de senaste tror jag 2 spelen har jag tokfelsnöat in mig på att Basse skulle vara scum så denna gång har jag med flit låtit denne vara och er övriga som petat på varandra bra.
Men R1 skulle vi ju ligga lågt och låta Siaren jobba. Därav försiktigare deltagande från mig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Håller helt med Octagonal här, så alla utom Empiricus är övertygade om ulvigheten i din snajpröst men ingen har kontaktat dig? kontaktade de dig redan precis efter snajpandet? så det om man ska vara precis var det inte i R2 som du blev kontaktad Impe, är det så du menar?
Ingen kontaktade mig vilket måste betyda att ulvarna redan har kontakt och visste att jag inte var ulv.
 
Top