Varulv [REVOLOUPTION] - R1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Tycker för övrigt att det är lite roligt att Rasmus och Basse är lite i luven på varandra, när jag håller de båda som grönast på banan :D
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oj, riktigt så bra tror jag inte att de lyckats, men det är väl bra att ha sådan worst case i åtanke, har du sett någon smula förutom Anthrox och BB7?
Egentligen inte men bara det är illa nog. Sen har det varit en del fluff där det kanske kan finnas något. Vi kan iallafall räkna med att dom har försökt smula.

Jag tror att risken är stor att dom har hittat varandra. Samtidigt bör vi absolut inte outa något mer gällande roller.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Oavsett så är det ju bara ulvarna som tjänar på att smula, så vi bör ju sniffa max efter det!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oavsett så är det ju bara ulvarna som tjänar på att smula, så vi bör ju sniffa max efter det!
Håller med. Därför jag direkt lackade på Biobunker när denne skrev om kardinaler och tramsade. Även Sidd hakade på lite vilket är kul samtidigt som bara ulvarna rent spelmässigt tjänar på sånt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Dom vet ju vilka roller/namn deras ulv-polare har.
Jahaa, du menar så :) Trodde du menade att det hade smulats tre namn i tråden. Jag brukar tycka att jag läser ganska noggrant, men har inte sett några smulningar någonstans. Kanske ska ta en ny genomläsning och se om det finns något som ser suspekt ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Cirka 5 timmar kvar till deadline. Glöm inte att skicka in eventuell förmågeanvändning.

Aktuell röstställning:

 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Håller med. Därför jag direkt lackade på Biobunker när denne skrev om kardinaler och tramsade. Även Sidd hakade på lite vilket är kul samtidigt som bara ulvarna rent spelmässigt tjänar på sånt.
Direkt = X timmar senare.....kom igen det där är ju världens minsta topp av en fjäder som du försöker göra till en Grip. Kan ju inte komma som en överraskning att jag och Sidd tramsar, skulle snarare se det som rödande om @Sidd spelade superseriöst.


Gällande @RasmusL tabell, tack för sammanställningen. Tycker väl att du drar lite felaktiga analyser i den sista kolumnen, men paranojjan brukar ju komma på köpet när man spelar Varulv.
Jag har inga problem med att säga att jag tycker att planen är skittråkig och du erkänner ju tidigare i tråden att planen inte är 100% så det är väl inte rödande att påpeka att @Octagonal överdriver när han skriver att den är vattentät?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Vi fiskmånglare, sumprunkare och tunn-bindare[SIC].
Här @Basenanji. Det är med största sannolikhet ingenting mer än fluffnonsens, men ändå.


Nämns en del namn där med folk som klädde sig som "fisktanterna" som marscherade mot Paris (ctrl+f efter poissarde i wikisidan), som går att jämföra med BB7:s namn om du namnsiar honom. Det är ju helt bisarrt långsökt dock.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ska laga mat, men letar vidare senare efter fler saker som kan vara långsökta smulningar :D
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tycker också att @Sidd måste komma in i matchen. Ligger väldans lågt och flyter med i strömmen. Inga frågor och väldigt sparsamt skrivet därifrån.

Vilka tror du är ulvarna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Har varit på fotboll och sett bajen vinna mot Kalmar! Tjoho!! Nu ska vi dricka äl men tittar in strax!

Förresten, vi röstar väl inte ut nån va?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
I övrigt håller jag Basse, Anthrox och Biobunker som rödast på banan. Tjafsat med dessa en del då det inte spelat som jag tycker en bybo borde. Har outat saker och varit kritiska till saker jag inte anser att en bybo borde vara. Basse har också suttit inne på info han inte velat dela med sig för att sedan göra det nu. Kanske för att gröna sig själv.

Vi ska komma ihåg att om ulvarna är överens och driver ett case behöver dom bara en av oss andra för att iallafall hamna i ett 4-4.
Hörni, lägg ägg nu! Jag är det grönaste man kan få öster om Irland!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@RasmusL sammansrällbing i tabellform tycker jag är ganska dålig, nä, totalt dålig förresten:

Det hade varit bättre om du skrev ut dina argument i klartext, bär jag tittar på din tabell får jag höea min egen tolkningsom blir typ ”flera spelare ingår i bån slags konspirationför att baktala den riktigt hyfsade men inte perfekta match innarplanen att vänta och se”. Jag förtsår inte ens om du tycler att det är ulvigt för detverkar ju vara fler än tre spelare i din konspiration.

Det är dåligt och oklart och rödar Rasmus i mina ögon. Sen är ju Rasmus känd för att spela konstigt för skojs skull men för att gröna dig i mina lgon bör du konkretisera vad du faktiskt tycker, vilka du misstänker osv.

Jag är fortsatt helt ställd inför byns ovilja att rösta ut den uppenbara ulven Anthrox, jag tror att vi förlorar pga fen här inaktiviteten. Fyra av er är ju bybor och kommer känna er riktigt fåniga när ulvarna tar hem segern pga den här uppenbart keffa ”vänta och se”-taktiken.

Men jag ska förstås rätta mig efter byns vilja:

Röst: Ingen

Jo. Vi får se.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Här @Basenanji. Det är med största sannolikhet ingenting mer än fluffnonsens, men ändå.
Snyggt fångat, men om det är så att det finns ett dolt fluff som vi borde ha koll på utan att Vimes har sagt någit tycker jag att det känns som att vi i byn blivit designdödade.

Men som sagt, visst kan det vara så.Jsg är inte 100% säker, jag är ju bybo. Men att Biobunker och du skulle tjafsat så där länge och nån av er är ulv - nej, det är jag för fantasilös för att acceptera.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Snyggt fångat, men om det är så att det finns ett dolt fluff som vi borde ha koll på utan att Vimes har sagt någit tycker jag att det känns som att vi i byn blivit designdödade.

Men som sagt, visst kan det vara så.Jsg är inte 100% säker, jag är ju bybo. Men att Biobunker och du skulle tjafsat så där länge och nån av er är ulv - nej, det är jag för fantasilös för att acceptera.
En ska aldrig säga aldrig, verkar ju ändå vara BB7 som har bäst koll på franska revolutionen av oss, så det skulle inte förvåna mig om någon skitsmart smulning som en bara fattar om en är history-savvy har slunkit igenom.
Men eftersom du är namnsiare kan du ju iaf plocka fram ett namn och se om det finns någon koppling till vad som udda fluffigt sagts. Jag famlar runt helt i blindo känner jag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@RasmusL sammansrällbing i tabellform tycker jag är ganska dålig, nä, totalt dålig förresten:

Det hade varit bättre om du skrev ut dina argument i klartext, bär jag tittar på din tabell får jag höea min egen tolkningsom blir typ ”flera spelare ingår i bån slags konspirationför att baktala den riktigt hyfsade men inte perfekta match innarplanen att vänta och se”. Jag förtsår inte ens om du tycler att det är ulvigt för detverkar ju vara fler än tre spelare i din konspiration.

Det är dåligt och oklart och rödar Rasmus i mina ögon. Sen är ju Rasmus känd för att spela konstigt för skojs skull men för att gröna dig i mina lgon bör du konkretisera vad du faktiskt tycker, vilka du misstänker osv.

Jag är fortsatt helt ställd inför byns ovilja att rösta ut den uppenbara ulven Anthrox, jag tror att vi förlorar pga fen här inaktiviteten. Fyra av er är ju bybor och kommer känna er riktigt fåniga när ulvarna tar hem segern pga den här uppenbart keffa ”vänta och se”-taktiken.

Men jag ska förstås rätta mig efter byns vilja:

Röst: Ingen

Jo. Vi får se.
Allt verkar dåligt och oklart i dina ögon. Har det hänt något i R1 som du ser positivt på?
 
Top