Varulv [REVOLOUPTION] - R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
...och @Basenanji varför är du hela tiden på mig om inaktivitet? Jag har skrivit typ 10 ggr inlägg Empiricus gjort men Empi är grön?
Bra kontring! Om du läser mina senaste poster så är Empi med bland de fyra jag misstänker.

Men mest av allt är jag paff över hur stilla du spelst, fram till din sammanställning. Jämför med Anthrox input till spelet. Jag förväntar mig ju att du som är kreativ ich skarp ska gå loss på den hör designen och tyckte at det var out att du var så timid.

Och du HAR rätt: du har skrivit grejer, men ganska korta inlägg väl?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag läste fram till ungefär när Impe börjar gå haywire. Det kanske finns någon bagargesäll och en magister som också smulats, men det är allt extremt långsökt i så fall och troligtvis inte ens något som ulvarna skulle våga sig på. BB7 känns mest misstänkt för att ha smulat något, för han har skrivit många saker som kan tolkas som det. Men det är troligare bara fluff.

Så om någon smulat något annat är jag nog för korkad för att se det. Tror heller inte att någon vågat sig på att smula roll efter att namngate börjat dra igång, för jag misstänker att ulvarna känner sig rätt bekväma med att bara låta mig gå till galgen och avvakta för att se hur saker urartar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
" Efter århundraden av tyranni, oförnuft, svält, vidskepelse och orättvisor har äntligen förnuftet och folket rest sig! En ny tidsålder randas! Men revolutionen och nationen hotas både av yttre och inre fiender. Konspiratörer, brittiska lakejer, påvens agenter och kontrarevolutionärer gömmer sig i varje hörn. Till giljotinen med dem! "

Hmm, från flufftexten från Vimes. Jag har snöat in lite på att det skulle vara uteslutande franskt, men brittiska lakejer och påvens agenter innebär ju faktiskt att lite fler saker kan vara smulningar kanske.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
@RasmusL sammansrällbing i tabellform tycker jag är ganska dålig, nä, totalt dålig förresten:

Det hade varit bättre om du skrev ut dina argument i klartext, bär jag tittar på din tabell får jag höea min egen tolkningsom blir typ ”flera spelare ingår i bån slags konspirationför att baktala den riktigt hyfsade men inte perfekta match innarplanen att vänta och se”. Jag förtsår inte ens om du tycler att det är ulvigt för detverkar ju vara fler än tre spelare i din konspiration.

Det är dåligt och oklart och rödar Rasmus i mina ögon. Sen är ju Rasmus känd för att spela konstigt för skojs skull men för att gröna dig i mina lgon bör du konkretisera vad du faktiskt tycker, vilka du misstänker osv.

Jag är fortsatt helt ställd inför byns ovilja att rösta ut den uppenbara ulven Anthrox, jag tror att vi förlorar pga fen här inaktiviteten. Fyra av er är ju bybor och kommer känna er riktigt fåniga när ulvarna tar hem segern pga den här uppenbart keffa ”vänta och se”-taktiken.

Men jag ska förstås rätta mig efter byns vilja:

Röst: Ingen

Jo. Vi får se.
Invalid formatting! Den kommer du inte undan!

Det är en sammanställning, inte så mycket argument. Jag försöker hålla mig så opartisk det går nu i r1 innan vi ser några moves wller har någon data.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
jag misstänker att ulvarna känner sig rätt bekväma med att bara låta mig gå till galgen och avvakta för att se hur saker urartar.
Jag tror att ulvarna försöker sitta still i båten då mycket de kan. De hoppas nog på att få namnsiarförmågan. Om Anthrox siar Impe som ulv så är ju sedan tystnaden bruten. Ska bli spännande att se vad som händer i R2!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag tror att ulvarna försöker sitta still i båten då mycket de kan. De hoppas nog på att få namnsiarförmågan. Om Anthrox siar Impe som ulv så är ju sedan tystnaden bruten. Ska bli spännande att se vad som händer i R2!
Det är ju en sannolik dödsdom för dem att agera så.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Alltså @RasmusL nu har jag läst ditt dokument och jag tror att vår förbistring handlar om huruvida din strategi att inte göra nåt är bra eller dålig. Du tycker att den är fantastisk - och jag är ganska skeptisk till den.

Och jag uppfattar det som att du tycker att jag är ulvig för att jag inte uppskattar din plan? Eller jag jag fel?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag håller med, tycker strategin luktar cheddar och avslagen engelsk öl....men det är mest för att det är skittråkigt.
Lägger också märke till att vår man bland sansculotterna ännu inte outat vilket är lite spännande!
Det här kan vara en smulning om BB7:s roll som en specifik engelsk agent.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Din siar-outning skaver ju en aning dock. Varför gjorde du så?
För att visa på att det fanns ett egenvärde i att följa din plan och sitta still i båten, och inte bara hänga mig direkt. Jag tror att ni hade hängt mig vid det här laget om jag inte var siare. Det fanns nog fler anledningar, bla var jag ju uppenbart upprörd på Impe. Sen kände jag mig säker för att Basse outat nattmord, men tänkte då inte på att väktaren kunde stoppa siaren också.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Tänker också att det är värt att outa förmågor i kommande rundor på lite specifika sätt:

Miller vill outas mer eller mindre direkt, för att inte siaren ska sia miller.
Namnsiaren bör outas mer eller mindre direkt, eftersom det är en förmåga som mest hjälper ulvarna och det är bra för byn att veta vem som har förmågan.

Nattmördaren behövs outas tidigt, så byn vet om att den är öppen. Är den dold är den hos ulvarna och då behöver vi lägga om strategin. Nattmördaren behöver vara öppen för att vi ska kunna avvakta.

Väktaren behöver outa direkt efter nattmördaren outat. Om den outas innan blir det svårare att skydda någon från nattmord om nattmördaren är ulv. Men den måste outas innan siaren, så inte siaren outar och kan bli mål för att gripas av en ulv med dold väktarförmåga.

När nattmördaren och väktaren är outad kan siaren outa, för då är det riskfritt. Är någon av de rollerna dolda kan siaren avbrytas/mördas och vi missar informationen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Sedan ska jag erkänna att jag suger på att komma på sådana där coola strategier som Rasmus och Octagonal slöjdar ihop. Därför är jag nog lite avvaktande och kanske undervärderar jag deras slagkraft.

Men! Nu följer jag å andra sidan allt det som ni sagt in i minsta detalj, så jag tror ju ändå på strategierna och på er.

Och så vill jag helst att vi allihopa spelar aktivt, skriver mycket, har många tankar. Jag har nog lite bias mot annat spel: tolkar det för snabbt som ulveri.

A propos lågflygeri, har någon sett Empiricus och Sidd?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Sedan ska jag erkänna att jag suger på att komma på sådana där coola strategier som Rasmus och Octagonal slöjdar ihop. Därför är jag nog lite avvaktande och kanske undervärderar jag deras slagkraft.

Men! Nu följer jag å andra sidan allt det som ni sagt in i minsta detalj, så jag tror ju ändå på strategierna och på er.

Och så vill jag helst att vi allihopa spelar aktivt, skriver mycket, har många tankar. Jag har nog lite bias mot annat spel: tolkar det för snabbt som ulveri.

A propos lågflygeri, har någon sett Empiricus och Sidd?
Sidd är nog en ulv med rätt bred marginal, men ulv-Empi hade nog inte outat väktarroll utan använt den istället för att fängsla mig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Empis och Basses gymåterhämtningstips kan också dölja en smulning som gjort att de hittat varandra som ulvar, men herregud vad jag inte orkar hitta den kopplingen 🤣
 
Top