Varulv [REVOLOUPTION] - R1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… även om de fick en liten vinst i form av ett namn…
För att du ska räkna det som ”en liten vinst” antar jag att du då är helt säker på att Anthrox är grön?

Annars är det ju direkt felaktigt att kalla det för en liten vinst iom att ulvarna nu kunnat börja komunicera i PM och vår största styrka fram tills dess var att ulvarna var omedvetna om varandra.

Samma sak med ”vänta och se”, det är ENBART om Anthrox är grön som det ger oss nåt, nämligen då ett siande. Är Anthrox ulv vinner vi inget siande, vi har ett namnsiande som är värdelöst eller sämre än värdelöst och ulvarna sitter tryggt och väntar in att få nattmordet i r2.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Börjar en sammanställning här, ni kan ju läsa medans jag skriver om ni vill :p

 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
För att du ska räkna det som ”en liten vinst” antar jag att du då är helt säker på att Anthrox är grön?

Annars är det ju direkt felaktigt att kalla det för en liten vinst iom att ulvarna nu kunnat börja komunicera i PM och vår största styrka fram tills dess var att ulvarna var omedvetna om varandra.

Samma sak med ”vänta och se”, det är ENBART om Anthrox är grön som det ger oss nåt, nämligen då ett siande. Är Anthrox ulv vinner vi inget siande, vi har ett namnsiande som är värdelöst eller sämre än värdelöst och ulvarna sitter tryggt och väntar in att få nattmordet i r2.
Hej ulvas. Oavsett om jag är ulv eller bybo så FÖRLORAR vi heller ingenting på att vänta och se. Vilket innebär att ni får min spaning i R2 och kan hänga mig, så ni då vet att den är riktig.

Vad ger det speltekniskt om ulvarna kan kommunicera med varandra nu? De har ändå inga aktiva medel att faktiskt göra något med, och ett ökat samröre mellan ulvar innebär också mer analysdata. Som Rasmus påtalat flera gånger nu, om vi röstar ut någon nu kan vi inte analysera röstmönstret om ulvarna inte känner varandra. Alltså är det inte ens nödvändigtvis någon nackdel att de kan kommunicera (om de ens kan det, jag tror inte de kan det), eftersom de ändå är vingklippta.

#byboperspektivet
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Börjar en sammanställning här, ni kan ju läsa medans jag skriver om ni vill :p

Jag älskar lite att du är naturligt misstänksam mot smicker 🤣
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Och i linje med vad som sagts i min förra post kan jag då outa att jag har följande förmågor:

SMÄDAD I L'AMI DU PEUPLE - Om du prövas i revolutionstribunalen kommer du framstå som kontrarevolutionär, oavsett fraktionstillhörighet. (miller - sias alltid röd)
LYNCHNING PÅ PARIS GATOR - Du kan välja en spelare som blir ihjälslagen av Paris sans-culotter under natten. Skicka spelarnamn till mig innan deadline. (nattmord)

Mitt primitiva jag vill nattmörda någon av Rasmus, Octagonal eller Impetigo pga inaktivitet och framförallt avsaknad av byboigt perspektiv. Men jag inser ju att det är knas-dumt att jag själv nattmördar hejvilt så ge gärna feedback på vad jag ska göra. Jag har ännu inte skickat in något till Vimes.
Varför outar du bara några av dina förmågor här och inte alla? Eller?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
DatumKlockslagSpelareInläggKommentar
2023-07-1411:35SiddHåller det verkligen?
Vi vet inte vilken fraktion som får vilka förmågor.
Kan inte lita på andras Sianden.
Håller med om att det vore bra om vi kan hitta på ett sätt att få stopp på nattmördaren.
Sidd svarar snabbt med ett ifrågasättande. Svårt att bedöma, tre minuter ska nog vara tillräckligt för att tänka igenom innebörden men lika möjligt att Sidd såg och skrev direkt utan att ha räknat på det hela.
2023-07-1411:38SiddHmmmm.
Håller det så Ok för mig.

Röst: @Vimes
Ser ut att ha tänkt til ett varv och kommer till samma slutsats som Octa och mig. Dock frångår ju Sidd detta senare...
2023-07-1411:41BiobunkerVIIÖppnar vi inte upp för snajpröst och nattmord i en dödlig kombo som värsta tänkbara utfall eller tänker jag fel?En giltig invändning men notera förstärkningen "dödlig" som kanske är aningen överdriven.
2023-07-1411:44AnthroxOj, vad smarta ni är! Aktiv passivitet verkar ju vara skitsmart då.
Men då behöver väktaren och nattmördaren outa va, så att vi vet vilka det är ifall det händer något på natten som vi inte vill?

Så planen då är:
Väktare, miller och nattmördare outar.
Siaren siar (och outar inte sig själv) och berättar rundan efter vad det gett.
Ingen röstar på någon. Ingen nattmördar någon.
Om någon blir nattmördad vet vi att hen är scum.
När alla är siade typ kan vi börja analysera vad som är relevant?
Lite smicker i inlägget gör mig alltid misstänksam men i övrigt en solid analys och fortsätter att agera konsekvent utefter detta i kommande inlägg.
2023-07-1411:50BiobunkerVIIOm nattmördaren outar kan ju väktaren spärra hens förmåga, på så sätt säkerställer vi noll nattmord.Ser ut att stötta planen.
2023-07-1412:02ImpetigoMed den planen har vi chans att få övertaget iom att vi får siade spelare med tiden.

Den stoora svagheten med planen är dock att nattmördande ulvar kan göra enorm skada. Rasmus skrev ”om vi har enorm otur och ulvarna får nattmordet i både r1 och r2” (typ, inget exakt citat), men det krävs ju egentligen ingen enorm otur iom att det är 3/8 ulvar och om ulvarna prickar en bybo med nattmord är det 3/7 i r2 att de får nattmordet igen.

Med det sagt tror jag att planen ändå är bra även om den inte är vattentät iom att vi inte har nån vettig nöjlighet att analysera röstnönster och intedaktion mellan spelare för att hitta ulvar. Sianden blir då vårt kött och potatis och ally som maximerar sianden är bra.
Balanserad analys som pekar ut svagheterna.
2023-07-1414:10BasenanjiÄr vi helt säkra på att den här "aktivt passiva strategin" funkar? Jag tycker att det låter lite som en ulv som vill ta ner tempot.Här börjar ifrågasättandet.
2023-07-1414:12BasenanjiJag tycker tex att låta bli att rösta är en mycket märklig strategi. Visst, vi har ett nytt parti med ny design, men visst är det bra att få info om hur vi ser på varandra? Inte minst i kommande rundor?Basse är ju i mångt och mycket någon som säger sig gilla att nöta strategier i allt från schack till SC2 till varulvsspel så inte konstigt att få ett försiktigt ifrågasättande när vi vill frångå status quo.
2023-07-1414:24BiobunkerVIIJag håller med, tycker strategin luktar cheddar och avslagen engelsk öl....men det är mest för att det är skittråkigt.
Lägger också märke till att vår man bland sansculotterna ännu inte outat vilket är lite spännande!
Bio hakar på, tar rygg, etc men vill itne sticka ut hakan och skyller på "det är tråkigt".
2023-07-1414:25BiobunkerVIIvattentät schmattentät - det finns inga vattentäta planer i ulvspel - Ulvarna kan ljuga - än så länge verkar ju så vara fallet eller vem är nattmördaren?Fortsatt ifrågasättande.
2023-07-1414:29EmpiricusUtöver att det låter som en ohyggligt långtråkig plan att vinna seger genom inaktivitet så har vi ju ingenting som säger att det inte blir att faktionssiarrollen studsar flera gånger mellan ulvar, eller att de får väktarrollen eller dylikt och då motverkar planen medans de lyckas identifiera varandra, så det finns ju en inte obetydlig möjlighet att vi sitter och trycker rundorna igenom utan att få någon payoff.

Planen är ju inte vattentät. Det räcker med att en av ulvarna sitter på någon av de intressanta förmågorna och väljer att inte outa. Vi vet att förmågorna inte nödvändigtvis kommer vara jämt fördelade - någon kan ha flera förmågor enligt Vimes startinlägg. Och ju längre spelet går kommer ulvarna också ha större chans att hitta varandra och kunna koordinera under tiden. Det måste till en hel del tur för att planen skall lyckas och krävs inte mycket för att rucka på den.

Det är däremot lite ulvigt att propsa på att följa planen, en ulv som kommer på en plan som verkar gamebreaking men som kanske inte är det och som driver den planen sitter ju rätt grönt även när planen sedan kanske inte funkar.
Väldigt noga med att peka ut nackdelar i planen utan att ens nämna faktumet att det är en sannolik vinst.
2023-07-1414:57BasenanjiBra påpekat!

Alltså jag gillar verkligen det här spelet och dess design, men det är ju verkligen en utmaning hur vi borde spela! Kul!

En grej jag funderar på är att ulvarna vill identifiera varandra av två anledningar:
A) För att kunna koordinera sig, röster, mm
B) För att inte rösta ut av sina egna

Och därför blir Rasmus och Octagonals ambition med att spela passivt lite av en ulvtell i mina ögon. Jag flyttar min röst till Rasmus av precis den anledningen, men visst var väl Impetigo med på tåget också?

Röst: @RasmusL
Det krävs inte mycket för att Basse ska lämna planen och börja rösta :)
2023-07-1416:20BasenanjiIntressant att vi tycker så radikalt olika! Men jag är hundra procent säker på att byn i R3 vill ha så mycket info som möjligt att gå på.

Vill Rasmus hjälpa till med det?
En till sån där underhanded brunsmekning. Påstår att planen leder till något den inte leder till.
2023-07-1417:18BasenanjiJag menar att dina förslag leder till tystnad och lite info. Det är grönande att lägga fram en strategi för att fånga ulvar - ja - men den här strategin är som andra har påpekat inte vattentät som tex Impetigos i Genesis spel, utan tvärtom ganska riskabel i och med att förmågorna slumpas.Åter igen, vill inte för att det inte är vattentätt.
2023-07-1417:27BiobunkerVIIHyfsat uselt spel att outa sitt namn i det här läget, tyvärr @Anthrox du är bättre än så, vilket dina senaste spel visat.

Röst: @Anthrox
Förvisso inte orimligt, men jag tycker att BB7 pressar den här linjen väl hårt. En väg ut för att få slippa inaktivitetsvägen och på samma gång få ut en av dess främsta förespråkare?
2023-07-1418:33Sidd???
Lät förnuftigt när jag snabbt läste först men…vafasiken menar du?
Kniper vi en ulv är ju strålande och vi kommer väl se om drevet får mothugg med nån som försöker rädda ulven.
Ett litet ifrågasättande, även om resonemanget ju är solitt från Sidd så är det lite tomt (visst är det bra om vi bara hänger alla ulvar, problemet brukar ju dock vara att hitta dem ;) )
2023-07-1419:51BasenanjiAlltså, är det här skrivet utifrån en bybos perspektiv? Ur bidrar detta till att hitta en ulv?Hugger igen på småsaker.
2023-07-1419:54BasenanjiDet här är inte heller särskilt byboigt skrivet.

Nej hörni, jag vill verkligen att vi synar Impetigo, Octagonal och Rasmus ordentligt.

Tid har vi ju.
Syna är bra! Vi ser hur det utvecklas framöver.
2023-07-1422:56BasenanjiNä, jag är betydligt mer skeptisk till lågflygargänget Rasmus, Impetigo, Octagonal och @Empiricus (vart blev du av? Vill du ha tips på hur man kan återhämta sig efter träning från en tyngdlyftarnörd? 😀)

Det här med Rasmus idé om att ligga lågt tex, det måste ju vara jättebra för ulvarna.

Tänk er att ulvarna nu sitter och funderar på hur de ska spela. De vill förstås hitta varandra, och när de väl gjort det kan de börja koordinera röster och argumentation. Då, om vi antar att de känner till varandra, lär deras röstmönster bli ganska lika.

Därför är det så viktigt att vi spelar ett vanligt varulvsspel i R1 så vi kan jämföra vad folk har sagt och tyckt tidigare. "Varför börjar du nu i R2 misstänka X när du tidigare inte misstänkt hen?"

Men om vi i R1 ligger lågt och bara litar till att alla förmågeanvändsre gör som de ska...vad vet vi då i R2?
Den här är lite svår för mig att greppa, men det kanske bara är jag. Det är väl ganska givet att det är bra att få en rundas gratis förmågeanvändande utan att någon åker ut? Basse håller helt klart inte med hur som helst :p
2023-07-1423:03BasenanjiJag tycker att tex är ett uppseendeväckande exempel på att du inte ser någon större mening med någonting:
det här

Men kan dra mer i morgon.
Mer en brunsmetning av mig än idén.
2022-07-1510:04BasenanjiNu ska jag inte lockas till att prata styrkelyft, utan hålla mig till spelet.

Kolla, jag tycker att vi verkligen ska ägna oss åt vanligt varulvsspel (om det inte redan har framgått). Vi vll ha info om spelare, om spelares syn på spelet, om spelupplägget, om hur vi ska hitta ulvar, om vad som kan gå galet osv. Vi vill helt enkelt pröva folks inställning till spelet. Faran med ett sånt upplägg är att ulvarna (som kanske håller låg profil) hittar varandra lätt och därför och då kan vinna genom att rösta ut en tydlig bybo och (om de har nattmordet) nattmörda en bybo. Men då borde vi bybor ha lika lätt att identifiera ulvarna, varpå risken kan vändas till en fördel.

Jag är nämligen helt övertygad om att den stora utmaningen för ulvarna i det hör partiet är att producera intressant innehåll som verkar byboaktigt. De har ingen aning om vilka som är ulvkumpaner, de vill verkligen inte rösta ut en annan ulv, de törs nog inte nattmörda (av samma anledning).

Därför blir jag ganska perplex av Rasmus låga profil. @RasmusL kan inte du lyfta fram hur du tycker att vi ska hitta ulvar? Hur värderar du strategin att lita till Octagonals passiva strategi om en ulv inte gör som förväntat? Ja, det självklara svaret är att denne hängs nästa runda, men hur kan vi veta att ulvarna är lojala mot en sådan plan? Osv. @Octagonal får gärna svara på detta också.

Sedan @Anthrox jag vet inte hur du får ihop argumentet att ingen outar förmågor med att den som har nattmordet är ulv? Menar du att ulvarna kommer vilja dölja vem som utförde mordet? Jag tror inte att en ulv törs använda den förmågan
Egentligen ett bra inlägg men det ser fortfarande ut som att Basse inte förstår värdet i det här och vill driva mot att rösta ut folk, trots att han sedan visar sig sitta på nattmordsförmågan? Det är... Skumt.
2022-07-1511:26ImpetigoNja, iom att nattmordet är outat talar det åter för en ”vänta och se”-taktik, när nattmordet verkade vara i ulvhänder var jag som sagt alltmer tveksam till detta.

Planen att sitta still i båten är inte så vattentät som det gjorts gällande: Ulvarna har nästan lika stort incitament som byn att sia och ju fler rundor som går desto mer kan de sia. Om namnsiaren och fraktuonssiaren hör till byn talar det väldigt starkt för att sitta i båten men gör de inte det kommer ulvarna bli starkare och byn svagare för varje runda som går.

Troligtvis får ulvarna även nattmord vid ett eller flera tillfällen och då blir det plötsligt en fördel för ulvarna om vi lyckats gröna spelare som då vlir tydliga mål för nattmord.

Har vi vittring på en ulv bör vi därför slå till, åtminstone om inte siarroller och nattmord claimats (de sitter då med största sannolikhet hos ulvarna).
Det är inte vattentätt men det är sannolikt. Och det är väl ingen som påstått annat? En till sådan där halvundanglidande lirning.
2022-07-1517:34BasenanjiBra tema att ta upp!

Nej, jag förstår också att det är riskabelt att en bybo riskeras att röstas ut. Jag är inte hetsig på att ta ut folk, däremot är jag hetsig på att vi visar var våra sympatier ligger.

Det är en avsevärd skillnad!

Att bara passivt lita till förmågorna är suboptimalt för byn. Nu tex: vad vet vi om vad du tycker om Octagonals spel?
Risken med att rösta är ju att alla börjar rösta och då kommer vi att hamna i en situation mot slutet där vi inte kan ta oss ur röstandet. Kapprustning, etc.
2022-07-1517:36BasenanjiSedan är jag ganska bekymrad över hur ulvarna kan snajpa ut en grön bybo genom att 21.55 lägga röster. Om resten av byn tror att det bästa är att lägga ned sina röster lär det bli alldeles för lätt för en eller två ulvar att få in en avgörande röst.

Jag tycker faktist att vi ska rösta som om vi spelade ett vanligt parti.
Jag har ju så svårt att förstå det här resonemanget när ulvarna inte känner till varandra, hade de gjort det så hade det varit en helt annan grej men röstanalyserna blir ju väldigt stapplande när alla röstar i blindo.
2022-07-1518:02BasenanjiMen jag vet inte Rasmus, alla de här räkneexemplena blir så himla abstrakta:

"Om EN ulv röstar ut EN bybo så står det 4-5 och då vill alla rösta ut den ulven, men å andra sidan kan både blockerarförmågan och nattmordet hamna hos ulvlaget och då kan de ändå få lika i röstningen samt ett nattmord så då står det 4-4 i R3 men då kanske..."

"Om två ulvar driver stenhårt mot en spelare kan de i R2 hävda att de bara ägnade sig åt klassiskt varulvsspel och inte alls ville ha ut en bybo och och..."

"Om ulvlaget får både nattmord+blockerarförmåga i R2 kan de rösta ut en bybo och dessutom nattmörda en annan, spelet vunnet..."

Dessutom undrar jag hur en R2 kommer se ut om det enda vi får ut av R1 är att vi vet status på en siad spelare? Låt oss säga att Anthrox siar Biobunker och meddelar att han är grön, vad vet vi då egentligen? Ska vi bara lita på att Anthrox talar sanning?

Nej, jag tycker att den här "spela passivt"-strategin är kass.
...och där känner Basse att han samlat tillräckligt med momentum för att kunna säkna planen.
2022-07-1518:50ImpetigoJag tycker fortsatt att folk tar namn-gate på alldeles för lite allvar.

Om Anthrox är ulv så är det väldigt bråttom att börja klippa ulvar iom att båda de andra ulvarna vid det här laget kontaktat Anthrox i PM och pratat ihop sig.

Oroar du dig inte över detta, @RasmusL ? Vad tänker ni andra? @Empiricus @Octagonal @Sidd @BiobunkerVII ? (@Basenanji har jagvrefan tjatat hål i huvudet på, du verkar ju inte se nån fara med detta om jag förstått du rätt, Basse? Du har så mycket grönvibbar på Anthrox att du inte kan se honom som ulv eller?)

”Vänta och se” kan bita oss i röven rejält om ulvarna redan organiserat sig.
Spelar upp paranioa.
2022-07-1521:11ImpetigoDärför att ni vinner om två bybor och ingen ulv ryker naturligtvis. Det kan hända i r2 om ni får nattmord och på nåt sätt lyckas dreva ut en bybo (något långsökt som det nu ser ut) eller i r3 om ni får nattmordet igen (den risken ökar också när en bybo nattmördas.

Jag hade gärna blivit siad men jag litar tyvärr mycket lite på att du skulle rapportera mig som grön.

Jag har redan redogjort för att jag tycker att du ska ut iom att du outade ditt namn trots uppenbart bättre vetande, det kommer inte förändras, du får gärna benämna det som ”insnöning” om du vill.
Spelar fortsatt på worst case. Bra sätt att skapa ifrågasättande om publiken är riskavers (vilket de flesta i Sverige är)
2022-07-1521:23ImpetigoNej, det här stämmer ju inte alls. För varje runda som går där vi kontrollerar både nattmord, väktare och fraktionssiare får vi ett siande men ingen färg på siaren ska det vara. Det är ljusår ifrån vad du skriver.

”Korkad uppoffring” är ditt narrativ, du outade din roll, jag tycker iofs att det var ett korkat drag men resten av byn låter dig av nån anledning komma undan med det så fet var uppenbarligen genialiskt.
Alla länkar vi kan skapa är väl bra länkar?
2022-07-1521:30ImpetigoJag beskrev problemet i r2 ovan. Vi kan förlora i r2 eller r3 mot organiserade ulvar och ävem att hamna 3/4 i r2 är en tuung uppförsbacke.

Du är uppenbarligen ulv, annars skulle du aldrig outat ditt namn, du visste att det var prio 1, 2 och 3 för bybor.

Om vi hänger dig denna rundan så har vi två ulvar på sju i r2 och betydligt lättare att rösta ut ulvar (även om ni får båda rösrollerna räcker det inte, är ni tre mot fem kan vi inte göra ett skit om ni får röstrollerna ens om vi på nåt vänster lyckas få konsensus i röstningen.
Impetigo fortsätter sin kavalkad utan att ge ett riktigt alternativ. Notera att allt det här väller fram efter att Basse tagit tydlig ställning kl 17:36
2022-07-1522:23SiddVäktaren vill alltså inte ge sig till känna.
Tänker då att Väktaren är en ulv som vill fundera och vänta in övriga powerroller för att på så sätt sätta stop på framförallt Siaren=Anthrox.

Detta betyder att Basse kan mysleka fritt imorgon kväll och visst är det bra ok % för nattmord väl?
3-5 i en R1 som bybo ska vi väl inte kasta bort.
Ryck en av oss bara som du tycker ska till giljotinen.

Det olustiga i dagens dans mellan Impetigo💃🕺Anthrox är att jag i paranoia tycker att det tjafsar som typ två arga hundar (taxar) som liksom undersöker varandra för att kolla om de kanske inte är så att de egentligen är ulvakompisar?

Jag tycker i alla fall att nu har vi väl strålande läge när rollerna outats att se vad de ger i R2

Och så får vi rösta.

Vill inte att en lågflygande Octa vinner som ulv igen.

Röst: @Octagonal
Det här kommer lite från en klar himmel för mig. Både agerandet i sig och målet för rösten.
2022-07-1523:26BasenanjiNu när jag läser gårdagens poster från mellan 09-17 blir jag ganska säker på att Anthrox och Biobunker är gröna. Octagonal blir också grönad i samma veva med den här posten. Liksom, det blir bara för mycket att ulv-Anthrox, ulv-Bio och ulv-Octa kör stenhårt på "Tema: Robespierre" i tråden.

Och i så fall har jag följande som gröna:
Basse
Biobunker
Anthrox
Octagonal

Därefter blir det knivigare, men...

Empiricus
RasmusL
Impetigo
Sidd

...återstår.

Nä, jag får flytta min röst.

Röst: @RasmusL
Notera att rösterna haglar kring oss som förespråkar "sitt i båten"-planen. Mig, Anthrox och Octa...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,692
Location
Oktoberlandet
@RasmusL okej, jag tar bort min röst, jag håller med om att vi inte måste rösta ut någon bara för att. Däremot tycker jag att det är viktigt att vi alla deltar och bla bla.

Röst: @Ingen

Och Rasmus, vad gillar du min tes? Hur ser du på Anthrox/Impetigo? Vad tnker du om att Empiricus har fått väktarförmågan? Borde jag namnsia någon eller inte?

:D
Varför frågar du omdu borde namnsia igen?
Känns krystat!
Du gör som du vill och säger INGET om svaret👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,692
Location
Oktoberlandet
Jag röstade för att väcka Octa och vipps dök det upp ett parposter i natt.
Verkar som ingen annan tycker jag gör nåt vettigt där och verkar som att ni inte reagerat på min post om att det är bra att rösta.
Nu vill flera ligga lågt med röstandet då vi kan siamer i lugn å ro denna runda.
Det är väl ok för mig då jag inte fastnat vid nåt bra offer att jaga.

Röst: @Vimes

Kan inte fetmarkera på mobilen😳
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Av de som är kritiska har alla röstat förutom Empiricus. Brunsmeta utan röst? Classic!
På mobilen så jag orkar inte citera fler än en post, men att jag tycker planen är skittråkig och att det inte vore kul att vinna på att sitta av tiden till trots så är jag ju med på banan om att det ju är onödigt att rösta ut nån denna runda.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag röstade för att väcka Octa och vipps dök det upp ett parposter i natt.
Verkar som ingen annan tycker jag gör nåt vettigt där och verkar som att ni inte reagerat på min post om att det är bra att rösta.
Nu vill flera ligga lågt med röstandet då vi kan siamer i lugn å ro denna runda.
Det är väl ok för mig då jag inte fastnat vid nåt bra offer att jaga.

Röst: @Vimes

Kan inte fetmarkera på mobilen😳
Du kan skriva [ b ] "meddelande [ / b ]

...men utan mellanslag i hakparenteserna för att fetmarkera, jag använder aldrig forumets knapp för det :p
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag röstade för att väcka Octa och vipps dök det upp ett parposter i natt.
Verkar som ingen annan tycker jag gör nåt vettigt där och verkar som att ni inte reagerat på min post om att det är bra att rösta.
Nu vill flera ligga lågt med röstandet då vi kan siamer i lugn å ro denna runda.
Det är väl ok för mig då jag inte fastnat vid nåt bra offer att jaga.

Röst: @Vimes

Kan inte fetmarkera på mobilen😳
Ja, och det är ju inte som att det inte skrivits liksom, 20+ sidor är ganska bra skörd i R1
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Min tes går ut på att OM "Robespierre" hade varit ett ulvnamn, så borde någon ulv reagerat tidigare än 16.15. Dessutom borde i så fall inte Anthrox outat namnet, åtminstone inte om Anthrox är ulv.
Som sagt så kan Antrhox ha gjort det i ett bald move att försöka rädda sin ulv polare som hade heat och att det skulle vara en alldeles för galen idé för en ulv att göra. Därför gjordes det. Att ulvarna väntade kan alltså ha att göra med att dom efter ett tag kände att något behövde göras.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Som sagt så kan Antrhox ha gjort det i ett bald move att försöka rädda sin ulv polare som hade heat och att det skulle vara en alldeles för galen idé för en ulv att göra. Därför gjordes det. Att ulvarna väntade kan alltså ha att göra med att dom efter ett tag kände att något behövde göras.
Det fiffiga med det är ju att ni ser det när ni hänger mig i nästa runda. Så då vet ni med säkerhet om det var en ulvtell och om jag siat korrekt.
 
Top