Sömniga Isaac
Brusis största idol - Rollspelsinkvisitor
Just det här, om jag ska ge en vild gissning. Tror du eller någon annan varit inne på det redan, mer handlar om hur många man når ut till. Skriver man till mer välkända rollspel, når man en större publik. Och är drivkraften att nå ut, så är nog systemet sekundärt för kampanjen i sig. Hade ett regellätt system varit det största genom tiderna, hade nog fler kampanjer skrivits till det då den som vill dela sin kampanjidé nått ut till fler människor. Så tror jag i vilket fall.Men diskussionen har ju legat någonstans till att längre kampanjer skrevs till crunchigare system för att de passar till det, när det troligtvis i själva verket finns en miljon viktigare anledningar till varför en viss kampanj skrivits till ett visst system, och varför det till vissa system inte skrivs några längre kampanjer alls.
Så tror inte förskrivna kampanjer är skrivna till regeltunga system på grund av deras regeltyngd, utan mer på grund av att det är de systemen som har störst andel av marknaden. Vild gissning från min sida dock.