Anthrox
Jag heter faktiskt Anthrox
Nej, men åsikten att kampanjer gör sig bättre med crunchiga system har förts fram av Platon som en universell sanning, vilket är en subjektiv värdering av en sorts spelstil och som invalidiserat andras spelstilar. Som det redan står i första posten:Jag vill föra till protokollet att jag aldrig, aldrig, aldrig påstått detta.
spel med mer intrikata regler passar spelare som föredrar mer intrikata regler - spel med lättare regler passar spelare som föredrar lättare regler. Men jag känner inte alls igen mig i att det ena spelsättet är mer kampanjoptimerat än det andra.
"De flesta vill ha tydlig mekanik" ("Jag orkar verkligen inte debattera kring vad definition ”av de flesta” är.")
"Jag är bara helt och hållet övertygad om att väldigt många/gemene man/de flesta känner så."
"Du gillar inte den generaliseringen. Men den är inte mindre sann för det."
"Det är väldigt självklart. Det är spännande att man anstränger sig så hemskt för att inte se att det finns en viss, naturlig koppling."
"Du måste nog bara acceptera att många gillar det."
"Man kan inte förstå allt i livet."
"Och baserat på att det nästan alltid är mer crunchy system så får långa kampanjer så är det bara att hacka i sig att det finns en koppling där."
"Är det en tolkning att de flesta av de långa, kända, episka kampanjerna som har släppts är till något mer crunchiga system?"
"Är det verkligen en tolkning?"
Platon har ganska många gånger sagt "acceptera min subjektiva åsikt som en objektiv sanning" fast med andra ord.