Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag hinner inte förklara fler gånger tydligt.

Om allamåste stå två och två (utom ett ställe där vi tvingas stå tre och tre) kommer alla bli siade och inget nattmord kan ske förutom öppet.

Detta innebär attscum inte kan vinna.

Nu är det så jlart för sent att iscensätta planen men så enkeltäe det alltså

Octa (nummer 9) skulle stå still därför att det var vanisnnigt komplicerat atträkna ut de andra förflyttningarna och jag orkade inte göra på nåt annat sätt. Det hade ig varit bättre att flytta honom enligt nåt klokt mönster men jagville bli klar så att jag kunde presentera ett färdigt paket - planen är helt färdig, alltså alla dragvi behöver göra för att vinna står där
Mitt problem med planen är att vi
1. Inte vet om siaren är grön och det är illa för han kommer pinga sina polers gröna.
2. Oavsett siarens färg skulle ju varje scum-general med självkänsla köra ett bondeoffer redan R2 för att ta ut honom.
Offret röstas ut, sen då?
Då står vi utan feaktionssiare, ska vi då fortsatt inte rösta ut någon?
Ska vi vänta på att förmågesiaren presenterar sig och sen börja om?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Mitt problem med planen är att vi
1. Inte vet om siaren är grön och det är illa för han kommer pinga sina polers gröna.
2. Oavsett siarens färg skulle ju varje scum-general med självkänsla köra ett bondeoffer redan R2 för att ta ut honom.
Offret röstas ut, sen då?
Då står vi utan feaktionssiare, ska vi då fortsatt inte rösta ut någon?
Ska vi vänta på att förmågesiaren presenterar sig och sen börja om?
En bärande pelare i planen var jubatt siaren var dold. Vi kan ändå genomföra den pga förmågesiaren.

En ulvsiare hjälper oss som sagt att hitta demoner. Förmågesiaren hittar scum och väktare.

Planen bygger dock på antagandet att siarna står på byns sida. Men gör de inte det har vi ändå ingen möjlighet att få färg på nån och vi har åtminstone tagit bort scummens förmåga till dolda nattmord. Att jämföra med situationen utan siare men där
Scummen har kvar dolda nattmord.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag hinner inte förklara fler gånger tydligt.

Om allamåste stå två och två (utom ett ställe där vi tvingas stå tre och tre) kommer alla bli siade och inget nattmord kan ske förutom öppet.

Detta innebär attscum inte kan vinna.

Nu är det så jlart för sent att iscensätta planen men så enkeltäe det alltså

Octa (nummer 9) skulle stå still därför att det var vanisnnigt komplicerat atträkna ut de andra förflyttningarna och jag orkade inte göra på nåt annat sätt. Det hade ig varit bättre att flytta honom enligt nåt klokt mönster men jagville bli klar så att jag kunde presentera ett färdigt paket - planen är helt färdig, alltså alla dragvi behöver göra för att vinna står där
Ok, men då fattade jag ju, Dum Fan till trots. Och då återstår förstås alla de invändningar som Anth radat upp tidigare. Kanske främst att vi inte litar på vår siare.

Det fina dock är ju att du genom att dingla och visat dig vara bybo kan gröna siaren avsevärt. Så se det som win-win för byn att ställa dig under galgen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
En bärande pelare i planen var jubatt siaren var dold. Vi kan ändå genomföra den pga förmågesiaren.

En ulvsiare hjälper oss som sagt att hitta demoner. Förmågesiaren hittar scum och väktare.

Planen bygger dock på antagandet att siarna står på byns sida. Men gör de inte det har vi ändå ingen möjlighet att få färg på nån och vi har åtminstone tagit bort scummens förmåga till dolda nattmord. Att jämföra med situationen utan siare men där
Scummen har kvar dolda nattmord.
Då är jag med på hur du menar, men iom att Andersson outade strax efter (min tidsuppfattning kan vara skev här) så är det ju inte en helt vattentät plan. För mig är det här ofta nåt sol skaver och gör att jag ryggmärgsmässigt säger nej till alla grandiosa planer nämligen att de säljs in som vattentäta, perfekta, vi kan inte förlora. Alla scum är ju kvar i spel så det är väl rätt uppenbart att de kommer försöka deraila planen så fort det går.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Impetigo : Din plan är för klurig att genomföra och kommer inte följas av alla.
Framförallt när det är fler fraktioner i spel med olika agendor så blir det svårt med samarbetet.

Kör nån tyck-lista på oss spelare och fundera på det här med antal Varulvar osv istället.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok, men då fattade jag ju, Dum Fan till trots. Och då återstår förstås alla de invändningar som Anth radat upp tidigare. Kanske främst att vi inte litar på vår siare.

Det fina dock är ju att du genom att dingla och visat dig vara bybo kan gröna siaren avsevärt. Så se det som win-win för byn att ställa dig under galgen.
Jag förstår inte alls varför det skulle gröna siaren?

Om något talar Anderssons olyckliga outning mot att han är bybo. Enligt min plan skulle vi vinna lätt med en dold bysiare.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok, men då fattade jag ju, Dum Fan till trots. Och då återstår förstås alla de invändningar som Anth radat upp tidigare. Kanske främst att vi inte litar på vår siare.

Det fina dock är ju att du genom att dingla och visat dig vara bybo kan gröna siaren avsevärt. Så se det som win-win för byn att ställa dig under galgen.
och ja, det är mycket win för byn att jag hängs MEN

ibte på bekostnad av att vi inte hänger en scum som är utpekad av en oemotsagd siare!

Det är hål i huvudet. Oförlåtligt. Felfelfel. Dåligt spel.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
och ja, det är mycket win för byn att jag hängs MEN

ibte på bekostnad av att vi inte hänger en scum som är utpekad av en oemotsagd siare!

Det är hål i huvudet. Oförlåtligt. Felfelfel. Dåligt spel.
För att illustrera det tydligare: Jag är Odjuret på taket. Byn är Gaston. Anderssons utpekande av Hägerstrand är Belle som kommer ridande och vinkar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
För att illustrera det tydligare: Jag är Odjuret på taket. Byn är Gaston. Anderssons utpekande av Hägerstrand är Belle som kommer ridande och vinkar.
Hur blev det tydligare av det där? :ROFLMAO:
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Förra rundan hade vi fem spelare som svängde i opinionen under den sista timmen:
Vimes
Impe
Brynolf
Fjodde
Andersson

Två av dem har vi ringat in här som suspekta. Brynolf håller jag som sannolikt grön, Fjodde som måttligt/svagt grön och Vimes som orange.
Det känns som att nästa runda kommer stå ganska klart med att vi troligtvis vill ha ut Häger pga siaren, för att få färg på de bägge. Så jag tänker att jag ska fokusera nästa runda på att gräva lite i de andra för att försöka förstå vad det var som hände i slutet på R1.

Om det inte ska komma en till kavalkad av röstkaos nu i slutet på R2 med dvs.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ja du vet jag är svag för roligt fluff-mys men foka på hårda fakta nu👍
Ok, jag tycker nog att grönlistan ser ut typ så här (men det har varit lite fokus på folks färg och mycket fokus på the plan för mig i dag):

Fjodor
Octa
Bb7
Andersson
Sidd
Vimes
Brynolf
Anthrox
Hägerstrand

Jag har alltså ingen förmåga och det jag sa om SAMTALSÄMNET på tempelbacken var helt sant.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Förra rundan hade vi fem spelare som svängde i opinionen under den sista timmen:
Vimes
Impe
Brynolf
Fjodde
Andersson

Två av dem har vi ringat in här som suspekta. Brynolf håller jag som sannolikt grön, Fjodde som måttligt/svagt grön och Vimes som orange.
Det känns som att nästa runda kommer stå ganska klart med att vi troligtvis vill ha ut Häger pga siaren, för att få färg på de bägge. Så jag tänker att jag ska fokusera nästa runda på att gräva lite i de andra för att försöka förstå vad det var som hände i slutet på R1.

Om det inte ska komma en till kavalkad av röstkaos nu i slutet på R2 med dvs.
Genomgående oärliga argument från Anthrox precis som Vimes och WH tidigare påpekat.

Jag, Vimes och Fjodor letade alternativ in i det sista till de kassa WH- och Octadreven.

Det är INTE rödande hur Anthrox än vrider på det.

Sen tyckte jag ju i stunden att Fjoddes motivering var så dålig så att jag inte köpte den men jag tror helt enkelt att Fjodor tänkte för kort och för dåligt där. Vimes flytt till Octa var 100% given och förutsägbar samt annonserad. Det vorde ju Fjodor ha insett var alltså mitt case mot att Fjodor sa att hans röst inte gjorde nån skillnad.

Så här finns inte så mycket att se som Anthrox vill få det till.

Anderssons röstflytt i sista stund som ulvdrag? Nja, gör en ulv så? Det tycker jag inte är rödande (därmed inte sgat att Andersson är garanterat grön som Brynolf hävdade att det skulle bli om jag åkte ut (fattade inte hur han menade))
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag uppmanar också en sista gång alla bybor att flytta sin röst till Hägerstrand, det är det självklara valet för en bybo och i nulöget är det minst en bybo som underlättar för ulvarna genom att ligga med röst på mig.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Sammanfattning nu när jag checkar in sista gången innan 21 (jag jobbar fortfarande och kommer göra det ett antal timmar till, vilket är trist av fler anledningar än att det påverkar spelet).

Jag är med på att siarclaimet testas på mig. Det är vad det är, men kommer gynna byn i slutändan.

Jag tycker att det är rätt att den verkliga siaren väntar med att avslöja sig. Jag tycker att siaren borde få mer kött på benen innan så sker.

Jag tror att siarclaimet på mig är ett sätt för scummet att maximera nyttan av Impetigos nattmordsförmåga, som vi har extremt starka indicier på att han sitter på. När jag grönas tar Andersson fokus. Impe får två frirundor med nattmord. Även två rundor där bydemens kan inträffa och fokus kan skifta fullständigt. Det är det enda reella argumentet jag har för att plocka Impe innan siarclaimet testas på min skalp.

Min uppmaning till byn är att titta noga på vilka som byggt planer om att styra förflyttningar, öppen förflyttning är kalas för ulvar som kan rikta nattmord.
 
Top