Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Strax utanför stadsmurarna till Utkante börjar ni arumentera kring vem som är vem egentligen? Efter en lång och het debatt väljer ni ut Waterhouse som får stanna kvar i ödemarken. Strax tar ett troll och äter opp han och då visar det sig att Waterhouse var en juste och hederlig bybo! Chock och förstämning!

För att dricka gravöl och minnas hjälten har nu vårt tappra sällskap slagit sig ned på olika platser i den lilla byn för att ta del av samtalen som pågår för fullt. Utkante verkar vara en by full av kunskap!

Waterhouse får tacka för sig med ett favoritminne från Drakar och Demoner, men inte något mer.

* * *

Värdshuset: Andersson, Biobunker VII, Hägerstrand
Smedja: Anthrox, Octagonal
Marknaden: Fjodor, Sidd, Vimes, Brynolf
Tempelklippan: Impetigo

Rundan slutar MÅNDAG 20/11 kl. 21.00. Lycka till alla!

Röstningsverktyget: https://werewolf.florin.nu/82285
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @Impetigo

INGA nattmord har utförts i natt och du står ensam på din plats. Om nattmorden är lokala har du fizzlat ett nattmord.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag kommer anta att Vimes, Sidd och Brynolf har fått samma text som mig från Basenanji.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag fick en massa bra info vi Samtalsämnen som jag vill att byn får ta del av.
Jag vill outa det direkt.
- Vi har en fraktionssiare i spel som siar lokalt och denne kan tillhöra vilken fraktion som helst.
- Nattmord är tydligen personliga och ärvs av andra i samma fraktionen omden spelaren åker ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Röst: @Impetigo

INGA nattmord har utförts i natt och du står ensam på din plats. Om nattmorden är lokala har du fizzlat ett nattmord.
Great minds och allt det där! (Fast kritisk lajkanalys var ju faktiskt ett bybopåhitt måste du erkänna nu!)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sorry, @Waterhouse

@fjodorsenuba Vad menade du med det du skrev om din röstförflyttning? Att det inte gjorde nån skillnad var du la rösten?

Jag slumpades till Tempelklippan:

Det finns 3 fraktioner i spel

2 av fraktionerna har nattmord, alla är lokala, kan träffa vem slm helst, räknas som föemågor men sker innan förmågefasen efter föeflyttning.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag fick i värdshuset veta att nattmord kan utföras slumpat. Tolkar det som att det slumpas på den plats ulven då befinner sig på.

röst: @Impetigo
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hur gör vi med samtalsämnena? Jag vill inte avslöja vad som sades i smedjan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag fick en massa bra info vi Samtalsämnen som jag vill att byn får ta del av.
Jag vill outa det direkt.
- Vi har en fraktionssiare i spel som siar lokalt och denne kan tillhöra vilken fraktion som helst.
- Nattmord är tydligen personliga och ärvs av andra i samma fraktionen omden spelaren åker ut.
Bekräftar detta.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Röst: @Vimes

Ivrigt försvarande av Waterhouse från start utan argument vi andra fattade: kändes hela rundan som att han visste nåt vi andra inte visste.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Octagonal med tanke på hur diskussionen låg förra rundan, känner du att vi borde avslöja det som sades i smedjan?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@fjodorsenuba Vad menade du med det du skrev om din röstförflyttning? Att det inte gjorde nån skillnad var du la rösten?
När jag klev in var läget 5 på waterhouse, 4 på octa och jag och vimes var på andra. Jag lade min på Octa som jag ansåg var rödast av de två. Då rök waterhouse oavsett för han hade första rösten. Andersson bytte sista sekunden från en röst sen post 60 och har haft hela spelet på sig att skifta den.
 
Top