Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Sorry, @Waterhouse

@fjodorsenuba Vad menade du med det du skrev om din röstförflyttning? Att det inte gjorde nån skillnad var du la rösten?

Jag slumpades till Tempelklippan:

Det finns 3 fraktioner i spel

2 av fraktionerna har nattmord, alla är lokala, kan träffa vem slm helst, räknas som föemågor men sker innan förmågefasen efter föeflyttning.
Då betyder det att Vimes, Sidd och Brynolf sannolikt inte nyttjat eller har nattmord. Ingen dog i vår stora klump på marknaden.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Tack och förlåt Waterhouse. Förhoppningsvis ska vi ta hem detta som by.

Jäklar nu händer det saker ju, mycket information som släpps. Impetigo står väldigt suspekt men med infon från smedjan finns det fler alternativ.

För att Impetigo inte ska hängas på alltför fel grunder så finns det alltså en väktare i byn som väktar innan nattmord.
Lyckat väktande är alltså också ett alternativ.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
När jag klev in var läget 5 på waterhouse, 4 på octa och jag och vimes var på andra. Jag lade min på Octa som jag ansåg var rödast av de två. Då rök waterhouse oavsett för han hade första rösten. Andersson bytte sista sekunden från en röst sen post 60 och har haft hela spelet på sig att skifta den.
Du visste inte attVimes skulle byta röst menar du?

@Vimes varföe deöjde du så länge med att flytta din röst? Du hade ju som du sagt annonserat att du hellre ville ta ut octa än WH.

Jag fattar att jag ryker denna rundan. Det är lugnt. Ni får kvitto på att infon jag gab är sannoch den är ju sjult viktig ❤👌
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
814
Jag fick i värdshuset veta att nattmord kan utföras slumpat. Tolkar det som att det slumpas på den plats ulven då befinner sig på.

röst: @Impetigo
Jag fick också veta att det finns en förmågesiare, siar lokalt, kan tillhöra vilken fraktion som helst.

En förmågesiare är alltså direkt formulering i PMet, inte min återgivning.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Jag slumpades till Tempelklippan:
Fasiken Impetigo.
Du påstår alltså att du glömde/struntade att välja plats?
Jäklars otur att du inte har nån annan på plats som kan konfirmera din info Samtalsämnen.
Inte direkt till din fördel tyvärr.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Tack och förlåt Waterhouse. Förhoppningsvis ska vi ta hem detta som by.

Jäklar nu händer det saker ju, mycket information som släpps. Impetigo står väldigt suspekt men med infon från smedjan finns det fler alternativ.

För att Impetigo inte ska hängas på alltför fel grunder så finns det alltså en väktare i byn som väktar innan nattmord.
Lyckat väktande är alltså också ett alternativ.
Fast även med en väktare så bekräftade Impe nyss att det är två fraktioner med nattmord och väktaren kan bara väkta ett av dem, så det andra nattmordet måste ha varit på en plats där det bara finns en spelare. Dvs Impe.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag ville inte citera PM så jag formulerade fritt om mitt samtalsämne: ”träffar vem som helst” betyder att alla med nattmord kan nattmörda vem de vill
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det står även att väktaren är bybo så vi får anta att den bara skyddar mot ulvars nattmord och inte kan skydda ulvar från DTF:er
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,391
@Vimes varföe deöjde du så länge med att flytta din röst? Du hade ju som du sagt annonserat att du hellre ville ta ut octa än WH.
Tyvärr har jag inget kul svar på det. Jag var ute och körde in foder till mina får och kunde bara gå in på spelet via mobilen. Så jag hade inte örnkoll på tråden. Eller ja, "köra in foder till fåren" är kanske ett roligt svar i och för sig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Det står även att väktaren är bybo så vi får anta att den bara skyddar mot ulvars nattmord och inte kan skydda ulvar från DTF:er
Det står iofs inget om det, men ja det låter väl lite skumt om en bybo skulle rädda en ulv.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast även med en väktare så bekräftade Impe nyss att det är två fraktioner med nattmord och väktaren kan bara väkta ett av dem, så det andra nattmordet måste ha varit på en plats där det bara finns en spelare. Dvs Impe.

Jag fick i värdshuset veta att nattmord kan utföras slumpat. Tolkar det som att det slumpas på den plats ulven då befinner sig på.

röst: @Impetigo
Alla nattmord eller bara ulvarnas nattmord kan slumpas?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Du visste inte attVimes skulle byta röst menar du?

@Vimes varföe deöjde du så länge med att flytta din röst? Du hade ju som du sagt annonserat att du hellre ville ta ut octa än WH.

Jag fattar att jag ryker denna rundan. Det är lugnt. Ni får kvitto på att infon jag gab är sannoch den är ju sjult viktig ❤👌
Lätt nu med bakåtglasögonen och se att samma sak skett. Hade jag inte bytt hade Vimes gjort det och då också Anderssons sista sekunden räddning. Till FEL person.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Jag kastar in handuken för kvällen så får ni hänga mig istället för Impetigo under nattens gräv. Jag följde min rödlista och bytte in i tåget. Oavsett så fick du hänga den du ville Impetigo så du borde vara rätt nöjd.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Då betyder det att Vimes, Sidd och Brynolf sannolikt inte nyttjat eller har nattmord. Ingen dog i vår stora klump på marknaden.
… eller att de valde att inte slumpa, eller saknade föemågan att slumpa, eller attnågon väktade…
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Jag fick i värdshuset veta att nattmord kan utföras slumpat. Tolkar det som att det slumpas på den plats ulven då befinner sig på.

röst: @Impetigo
Min like betyder att jag kan intyga det Hägern skriver om samtalsämnena på VHuset.

Jag gjorde en sömnig första runda, måste läsa ikapp, återkommer imorgon då jag fått in allt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fasiken Impetigo.
Du påstår alltså att du glömde/struntade att välja plats?
Jäklars otur att du inte har nån annan på plats som kan konfirmera din info Samtalsämnen.
Inte direkt till din fördel tyvärr.
Jag avstod från att välja. Ville slumpas för att det skullebli oförutsägbart.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Alla nattmord eller bara ulvarnas nattmord kan slumpas?
Jag hade definitivt valt att slumpa nattmord om jag haft möjligjetem som scum.
Jag kastar in handuken för kvällen så får ni hänga mig istället för Impetigo under nattens gräv. Jag följde min rödlista och bytte in i tåget. Oavsett så fick du hänga den du ville Impetigo så du borde vara rätt nöjd.
Jag ville hänga WH pga din röstflytt med märklig motivering. Det kändes som en räddning av en scumkompis.

Jag ska också sova. Jag kommer ju ryla denna rundan så jag uppmanar alla att inte hålla på och gräva och dreva utan analysera spelet som om jag är bybo. Det besparar er tid sen i r3.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag kommer ju ryla denna rundan så jag uppmanar alla att inte hålla på och gräva och dreva utan analysera spelet som om jag är bybo. Det besparar er tid sen i r3.
Gräva och dreva MOT MIG menar jag så klart ☺ för allt det arbetet är ogjort i r3 när ni ser att jag är grön och jag ryker ju oavsett.

Gräv och dreva gärna som vanligt i övrigt.
 
Top