Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Åh, och vi kan ju fundera påvilken info som är att betrakta som bekräftad och villem sannolikhet det är att en feaktion står själva på en plats och kan mörka.

Min info är ju svår att bekräft utan att hänga mig så det får vi nog göra

Ingon om slumpat mord tcker jag är ganska långsökt. Nån borde ha dött om det var sant. Men långsökt att TRE spelare feån samma fraktiln ska ha hamnat på samma plats (jag tänker nog 5-3-3 just nu)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
Tack och förlåt Waterhouse. Förhoppningsvis ska vi ta hem detta som by.

Jäklar nu händer det saker ju, mycket information som släpps. Impetigo står väldigt suspekt men med infon från smedjan finns det fler alternativ.

För att Impetigo inte ska hängas på alltför fel grunder så finns det alltså en väktare i byn som väktar innan nattmord.
Lyckat väktande är alltså också ett alternativ.
Ge oss infon nu för annars är det skumt!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
Du visste inte attVimes skulle byta röst menar du?

@Vimes varföe deöjde du så länge med att flytta din röst? Du hade ju som du sagt annonserat att du hellre ville ta ut octa än WH.

Jag fattar att jag ryker denna rundan. Det är lugnt. Ni får kvitto på att infon jag gab är sannoch den är ju sjult viktig ❤👌
Är du bybo så ta del av all info som nu kommer i R2 från samtalsämnena och hjälp oss reda ut hur det funkar med tex
- Nattmord
- DTF
- Placeringen och troliga motiv och vad det säger oss om vart tex Varulvarna gått
osv
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Är du bybo så ta del av all info som nu kommer i R2 från samtalsämnena och hjälp oss reda ut hur det funkar med tex
- Nattmord
- DTF
- Placeringen och troliga motiv och vad det säger oss om vart tex Varulvarna gått
osv
Jag ska absolut vara med hela r2.

Det sjukaste är som sagt att det finns möjlighet att slumpa nattmord men att ingen ändå dött. Både ulvar och d3f kommer förutsätta att jag hör till den andra scumfeaktionen denna rundan iom att jag står ensam.

TA HÖJD i beräkningarna för att jag är grön även fast vi hänger mig dena rundan.

Jag fattar inte själv spontant hur det är möjligt. Nån avfraktioneena måste ha valt att inte slumpa sitt mord eller har inte möjlighet att slumpa🤷🏻‍♂️
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kan väktaren väkta en hel plats? I så fall är båda mördarna på smama ruta som väktaren och det friar de som står 2 påen ruta från mordmisstanke (det friar dem inte feån scummisatanke dock, om man slumpar mordet vill man ju definitovt inte ha en kompis på samma ruta).

god natt!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att ge upp såpass snabbt som Impetigo gör är märkligt. Framförallt med hur kaosigt R1 avslutades. En genomgång på den härvan e nog också på sin plats.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Att ge upp såpass snabbt som Impetigo gör är märkligt. Framförallt med hur kaosigt R1 avslutades. En genomgång på den härvan e nog också på sin plats.
nä, inte märkligt. jag är körd. Vi måste hänga mig för att bekräfta info och jag hade aldrig själv köpt att jag inte försökte battmörda men missade.

god natt 3!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är inte säker på att det nödvändigtvis är bra att outa alla detaljer om väktaren för byn. Väktaren själv vet ju sin förmåga och kommer använda den, att säga exakt hur den fungerar riskerar att ge ulvar och annat scum onödig info. Bättre att de får hållas på tårna. Om alla verkligen vill ha ut allt tänker jag dock berätta. Sen kan ju Anhtrox vara något scum och då vet ju iallafall den fraktionen redan. Vad tycker ni?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,269
Är inte säker på att det nödvändigtvis är bra att outa alla detaljer om väktaren för byn. Väktaren själv vet ju sin förmåga och kommer använda den, att säga exakt hur den fungerar riskerar att ge ulvar och annat scum onödig info. Bättre att de får hållas på tårna. Om alla verkligen vill ha ut allt tänker jag dock berätta. Sen kan ju Anhtrox vara något scum och då vet ju iallafall den fraktionen redan. Vad tycker ni?
Till skillnad från dig som inte alls är scumm någonstans (jag var iaf tveksam till att ens outa att vi hade en väktare, för att hen då hade kunnat arbeta ostört eftersom ingen trodde hen fanns) ;)
Men jag håller med, det finns ingen anledning att avslöja detaljerna kring hur förmågan fungerar. Det ger bara onödig info till scumm-fraktionerna. Om du mot all förmodan är grön så är den informationen safe denna rundan, det är den ju inte om vi outar den. Och nästa runda kan vem som helst gå och få den ändå (men då vet vi ju vilka som varit där och då vet hur väktaren fungerar).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
nä, inte märkligt. jag är körd. Vi måste hänga mig för att bekräfta info och jag hade aldrig själv köpt att jag inte försökte battmörda men missade.

god natt 3!
Så här tänker jag nu:

Om Du är grön så borde du kunna med all info på bordet hitta en förtroendegivande variant hur det funkar med Nattmord-DTF-Varulvar-Impetigo som grön.
Om vi inte hittar den infon beror det nog på att du just tillhör Varulvslirarna eller DTF.

Vad gäller infon från Tempelklippan:
Det luriga för dig denna runda är ju att vi inte kan låta dig leva OCH därmed måste skicka nån gå till Tempelklippan för att konfirmera din information.
Det skulle nämligen betyda att du bara kan stanna kvar där och potentiellt Nattmörda den som kommer dit.
Det är ingen av oss som vill utsätta sig för den risken.
Du har hamnat i typ ett moment22-läge.

Som jag ser det så vågar ingen lita på att du inte är en av de scum-fraktioner som kan Nattmörda.
Röstar vi ut dig och ser att du är grön så kan vi lita på din info.
Röstar vi ut dig och du visar dig vara röd så måste vi få dit bybor för att konfirmera din info.

Din uppgivenhet antar jag beror på detta uppenbara omöjliga läge att ta sig ur.
Även verkar det då som att du inte har några polare att brusskydda eller kör racet att posta så lite som möjligt för att inte försäga nåt matnyttigt som kan avslöja att du har nån medhjälpare.

@Impetigo Å alla andra: Klura på om det finns en variant där Impe kan vara grön👍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,269
Samlar infon vi fått här, så den är lite mer lättöverskådlig:

Tempelklippan:
Det finns 3 fraktioner i spel

2 av fraktionerna har nattmord, alla är lokala, kan träffa vem som helst, räknas som förmågor men sker innan förmågefasen efter förflyttning.

Marknaden:
- Vi har en fraktionssiare i spel som siar lokalt och denne kan tillhöra vilken fraktion som helst.
- Nattmord är tydligen personliga och ärvs av andra i samma fraktionen om den spelaren åker ut.

Smedjan:
Byn har en väktare.

Värdshuset:
Nattmord kan utföras slumpat. Tolkar det som att det slumpas på den plats ulven då befinner sig på.

Det finns en förmågesiare, siar lokalt, kan tillhöra vilken fraktion som helst.

En förmågesiare är alltså direkt formulering i PMet, inte min återgivning.

Ska fundera imorgon på vad det kan betyda, börjar bli sent nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
Så här tänker jag nu:

Om Du är grön så borde du kunna med all info på bordet hitta en förtroendegivande variant hur det funkar med Nattmord-DTF-Varulvar-Impetigo som grön.
Om vi inte hittar den infon beror det nog på att du just tillhör Varulvslirarna eller DTF.

Vad gäller infon från Tempelklippan:
Det luriga för dig denna runda är ju att vi inte kan låta dig leva OCH därmed måste skicka nån gå till Tempelklippan för att konfirmera din information.
Det skulle nämligen betyda att du bara kan stanna kvar där och potentiellt Nattmörda den som kommer dit.
Det är ingen av oss som vill utsätta sig för den risken.
Du har hamnat i typ ett moment22-läge.

Som jag ser det så vågar ingen lita på att du inte är en av de scum-fraktioner som kan Nattmörda.
Röstar vi ut dig och ser att du är grön så kan vi lita på din info.
Röstar vi ut dig och du visar dig vara röd så måste vi få dit bybor för att konfirmera din info.

Din uppgivenhet antar jag beror på detta uppenbara omöjliga läge att ta sig ur.
Även verkar det då som att du inte har några polare att brusskydda eller kör racet att posta så lite som möjligt för att inte försäga nåt matnyttigt som kan avslöja att du har nån medhjälpare.

@Impetigo Å alla andra: Klura på om det finns en variant där Impe kan vara grön👍
Å vad gäller röst så kommer jag rösta på Impe om ingen info som grönar denne kommer fram.

Min röst på Vimes ligger där för att vara tidig i ett möjligt jämt race om det nu i alla fall inte skulle vara aktuellt att rösta Impe.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,269
Så här tänker jag nu:

Om Du är grön så borde du kunna med all info på bordet hitta en förtroendegivande variant hur det funkar med Nattmord-DTF-Varulvar-Impetigo som grön.
Om vi inte hittar den infon beror det nog på att du just tillhör Varulvslirarna eller DTF.

Vad gäller infon från Tempelklippan:
Det luriga för dig denna runda är ju att vi inte kan låta dig leva OCH därmed måste skicka nån gå till Tempelklippan för att konfirmera din information.
Det skulle nämligen betyda att du bara kan stanna kvar där och potentiellt Nattmörda den som kommer dit.
Det är ingen av oss som vill utsätta sig för den risken.
Du har hamnat i typ ett moment22-läge.

Som jag ser det så vågar ingen lita på att du inte är en av de scum-fraktioner som kan Nattmörda.
Röstar vi ut dig och ser att du är grön så kan vi lita på din info.
Röstar vi ut dig och du visar dig vara röd så måste vi få dit bybor för att konfirmera din info.

Din uppgivenhet antar jag beror på detta uppenbara omöjliga läge att ta sig ur.
Även verkar det då som att du inte har några polare att brusskydda eller kör racet att posta så lite som möjligt för att inte försäga nåt matnyttigt som kan avslöja att du har nån medhjälpare.

@Impetigo Å alla andra: Klura på om det finns en variant där Impe kan vara grön👍
Will do. Jag hade Impe som grönast på banan fram till röstkaoset i slutet på R1, och sen då det här med inga nattmord och Impe ensam går liksom inte att komma ifrån.

Jag ser jättegärna att Impe gör ett race för att ge analyser och infon till byn, men jag ser inte hur det ska kunna tolkas på något annat sätt än att Impe hängs. Hur ska vi kunna lita på att Impe är grön och att det ligger något annat i grund för att inga nattmord utfördes liksom? Men ska fundera, vi fick trots allt en hel del info om spelupplägget här.

Om ni ser att någon viktig detalj saknas i min sammanställning av samtalsämnena så får ni gärna påpeka det, vi behöver den mesta infon nu för att analysera läget.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
Jag kom hem sent så hängde ju inte med på slutet idag.
Men visst var Impe en av de som snajpflyttade på slutet.
Vilka fler?
Andersson och Vimes eller?

Det är för mig sånt som verkligen måste förklaras för annars är det ju aktioner för att rädda Octa eller låssas sätta Octa i dålig dager väl.
I alla fall scum-beteende.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,621
Location
Oktoberlandet
Om ni ser att någon viktig detalj saknas i min sammanställning av samtalsämnena så får ni gärna påpeka det, vi behöver den mesta infon nu för att analysera läget.
På ett sätt svårt att lita på Impes info.
Dock fick jag känslan att han postade sin plats-info innan han senare i poster verkade inse vilken dålig sitts han satt i och typ gav upp.

Om detta stämmer så kan vi alltså lita på infon.

Ännu ett tecken på att ju mer info som kommer upp till ytan desto bättre för byn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,269
Jag kom hem sent så hängde ju inte med på slutet idag.
Men visst var Impe en av de som snajpflyttade på slutet.
Vilka fler?
Andersson och Vimes eller?

Det är för mig sånt som verkligen måste förklaras för annars är det ju aktioner för att rädda Octa eller låssas sätta Octa i dålig dager väl.
I alla fall scum-beteende.
Impe och Vimes sänkte drevet på Andersson för att införa ett helt nytt precis i slutet av rundan. Det gjorde att Fjodde stod utan röstning och ett drev fanns som inte hade någon framtid. Så då flyttade Impe till WH, medan Vimes och Fjodde flyttade till Octa och förseglade Octas öde. Men i sista sekunden så flyttade Andersson sin röst till WH. Oklart vem som är mest ansvarig för kaoset, men alla fyra känner jag hade suspekt beteende bakom alla flyttarna.
 
Top