Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Jag tror att mitt misstag var att sälja in min plan som ofelbar. Jag ville få alla att snabbt förstå att vi antaglugen vinner om vi följer planen så jag använde nog för många hyperboler.

Kan någon snälla SNÄLLA titta på planen med scumögon och försöka komma på hur ni skulle vinna som scum om vi följer planen?

Alla scum har redan tittat på planen och sett att de är körda om vi följer den, fyra av er har med andra ord mycket goda skäl att tacka nej. Men resten: VAKNA!

OCH:

Ni bybor som hellre skickar mig än Hägerstrand denna rundan: Tänk efter. Det är inte vettigt att spela så. Självklart ska ni ta ut den som siaren penat ut som röd. Allt annat är oförlåtligt dåligt.
Jag förstår ärligt talat inte din plan i praktiken. Men syftet är som jag fattar rätt att vi inte ska bli för många på samma ställe, så att eventuella mördare ska bli ensamma "med en kall kropp"?

Jag ser inte vad som är vattentätt med den, men jag fattar åas inte mycket av alla de där siffrorna. Varför ska tex Octa stå på marknaden hela veckan?

Kan du förklara lite extra tydligt för en Dum Fan?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Är det tydligt om Nattmorden är lokala eller globala?

Förklara överpedagogiskt och enkelt utan tvek för en som typ går på honungsfällor å får skit för det😇🙏👍

Jag ser gärna flera som ger sin syn på det.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi kommer stå tre på två platser eller till o med en plats med 4 (Hägern inräknat) och vi kan inte lita på våran siare vilket är två saker som försämrar planen rejält.
Du har uppenbarligen inte ens tittat på planen. Trist.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jo, det är högst rimligt. Du är röd oavsett tillhörighet på Häger. Det finns skäl att anta att Häger är bybo som smetats brun av uv-Andersson, för att rädda kvar dig i spel. Hänger vi Häger så spelar vi med alldeles för mycket i händerna på det teoretiska ulv-paret Anders/Impe. Bättre att sprida risken och hänga en av er så faller vi inte lika hårt om teorin visr sig stämma.
Du kan stapla vilka ord du vill på varandra.

Häger är utpekad som scum av oemtotsagd siare.

Jag ”står själv på en plats”.

Det är casen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Är det tydligt om Nattmorden är lokala eller globala?

Förklara överpedagogiskt och enkelt utan tvek för en som typ går på honungsfällor å får skit för det😇🙏👍

Jag ser gärna flera som ger sin syn på det.
de är lokala. Det framgick av samtalsämnet på tempelplatsen.

Trist att jag ljög ihop just det samtalsämnet iom att det medförde att jag blev automatiskt rödad och hängd (obs sarkasm, jag ljög inte om samtalsämnet) typiskt mig att välja just en sån lögn när jag kunde valt vad som helst.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hans plan är baserad på antagelser kring spelupplägget som inte är förankrade i verkligheten. Det finns inget som säger att scenariot han utgått ifrån är korrekt och minsta lilla snedsteg i den planen leder till att vi sätter oss i en situation där en scumm-fraktion kan plocka ut multipla bybor i samma runda. Och då ska vi sen lyssna på en siare som ingen tror är grön. Och det är helt avhängigt från att planen får mina vildaste idéer att framstå som resonabla. Det är massor som kan gå snett med den, men Impe lyfter fram den som vattentät. Och givetvis gör han det, för den planen är hans enda sätt att inte bli hängd nu.

Det är dessutom riskminimering i att plocka ut Impe före Häger, vilket jag tycker är något vi borde förhålla oss till. Mycket mer sannolikt att Impe har nattmord snarare än Häger. Om Andersson och Impe är i lag och har orkestrerat situationen för att dra med Häger i Anderssons fall så förlorar vi en hel runda (och en bybo) på att testa med Häger först.

Jag tycker alltså inte att Impe jobbar särskilt mycket för byn. Jag tycker han jobbar för att rädda sitt egna skinn.
Åh gud vad detta kommer svida om du visar dig vara bybo, Anthrox 😬
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
de är lokala. Det framgick av samtalsämnet på tempelplatsen.

Trist att jag ljög ihop just det samtalsämnet iom att det medförde att jag blev automatiskt rödad och hängd (obs sarkasm, jag ljög inte om samtalsämnet) typiskt mig att välja just en sån lögn när jag kunde valt vad som helst.
Vad betyder då ”nattmord kan uföras slumpat” tycker du?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Visst är vi överens om att det är 2 nattmord.
Ett stoppades av Väktaren.
Det andra då?

Inte så troligt att det hålls på nattmord väl då ulvar/DTF är riskutsatta för varandras nattmord.
Nattmorden missade eller också avstod scum för att inte riskera att ertappas
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
fan Brynolf nu fick du mig att spinna massa jävla galna idéer i huvudet!

så Andersson ljuger och fakeclaimar = knappast bybo
Ingen motclaimar vilket väl bara kan förklaras på 2 sätt, Waterhouse var siaren, sugig karma för byn och borde inte WH själv ha claimat i R1? Det här är helt osannolikt.
Den riktiga fraktionssiaren tillhör DTF och motclaimar inte för att inte nackas av ulvarna med jordens nerfade nattmord. Nä där dog det.

Andersson är siare av oklar färg
WH sa tydligt att han i te var siaren. Han var vaniljbybo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tror du på allvar att Impes plan går att sjösätta.
Det var bara jag som initialt skrev under på den.
Just för att se om det fanns en by som skulle vilja försöka samarbeta.
Sen har det varit en massa dribbel med tvek från flertalet.
En av debästa sakerna med planen var att även om den inte skulle gå igenom hade vi haft 1-4 namn på scum som vägrade gå med på den.

Jag räknade inte med att såmånga bybor skulle avfärdaden utan att ens titta på den.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Att Impe säger

" Jag är inte nöjd @fjodorsenuba
Snyggt @Andersson "

i sista sekundrarna av R1 skaver faktiskt lite. Varför klappa snajper-Anders på axeln och associeras med honom... alls egentligen? Och framför allt INNAN Impen seglat vilse och kört fast i en stor röd blobbmanet? Var det så spänt mellan Vimes/WH/Fjodor och Anth/öhnån/Imp i R1? Allt det där tycks vi ha glömt nu, men det var tydligen tillräckligt för att Imp innan han visste hur R2 skulle börja, ville markera att han absolut tyckte att det var en bra snajp det där.

Har du förklarat varför, @Impetigo ?
jag har förklarat: Jag tyckte att Fjodor inte underbyggde sin röst. Han sa att det inte spelade nön roll vart han la den när det i själva verket var helt avgörande. Då fick jag panik och vrålade att nån skulle ingripa

Andersson ingrep.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Mindre än 3h kvar av rundan!

GLÖM EJ ATT SKICKA IN PM FÖR FÖRFLYTTNING!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag förstår ärligt talat inte din plan i praktiken. Men syftet är som jag fattar rätt att vi inte ska bli för många på samma ställe, så att eventuella mördare ska bli ensamma "med en kall kropp"?

Jag ser inte vad som är vattentätt med den, men jag fattar åas inte mycket av alla de där siffrorna. Varför ska tex Octa stå på marknaden hela veckan?

Kan du förklara lite extra tydligt för en Dum Fan?
Jag hinner inte förklara fler gånger tydligt.

Om allamåste stå två och två (utom ett ställe där vi tvingas stå tre och tre) kommer alla bli siade och inget nattmord kan ske förutom öppet.

Detta innebär attscum inte kan vinna.

Nu är det så jlart för sent att iscensätta planen men så enkeltäe det alltså

Octa (nummer 9) skulle stå still därför att det var vanisnnigt komplicerat atträkna ut de andra förflyttningarna och jag orkade inte göra på nåt annat sätt. Det hade ig varit bättre att flytta honom enligt nåt klokt mönster men jagville bli klar så att jag kunde presentera ett färdigt paket - planen är helt färdig, alltså alla dragvi behöver göra för att vinna står där
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Åh gud vad detta kommer svida om du visar dig vara bybo, Anthrox 😬
Kalla det för vad du vill, men jag tycker inte din plan är i närheten av det genidrag du målar upp den som. Och jag gillar ju annars grandiosa planer.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Alltså jag lnskar inget hellre än att ni skickar mig denna rundan för det är jobbigt att upprepa självklarheter hela tiden och det hade varit värt mycket attni fårfärg på mig så attmånga kan tänka om sina tröga tankar MEN

vi måste förstås ta ut den seom den oemotsagda siaren pekat ut som scum

VI MÅSTE FÖRSTÅS TA UT DEN SOM DEN OEMOTSAGDA SIAREN PEKAT UT SOM SCUM!

Alltså, vad håller ni på med?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kalla det för vad du vill, men jag tycker inte din plan är i närheten av det genidrag du målar upp den som. Och jag gillar ju annars grandiosa planer.
För att den eventuellt inte håller om vi är fyra bybor mot sex scum och helt saknar siare?

Äh, orkar inte med dig. Läs planen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hoppas på att hinna kika in lite senare men några potentiellt sista ord:

en variant av planen kommer vara görbar även nästa runda, kanske kommer vi till och med ha goda möjligheter att vinna om scummen bommar morden.

Att fågärg på samtliga spelare och omöjliggöra nattmord i det dolda är ovärderligt.

Kanske finns det nån dold mekanism som omöjliggör det men med bakgrund av det vi vet är planen i princip vattentät

Förmågesiaren ska inte outa förrän på slutet om manbeslutar sig för att följa en plan!

OCH VIKTIGAST! Scummen har vetat hela dagen att planen innebärförlust för dem. Analysera vem som sköt ned planen och på vilka grunder. Vilka notsätter sig en eventuellplan B på liknande villkor nösta runda när ni vet att jag är grön och förstår att planen är på riktigt?
 
Top