Varulv [R2] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Nu checkar jag ut från jobbet, passerar hemmet för mat och sedan spelar jag World in Flames i en källare resten av kvällen. Så jag kommer bara vara med sporadiskt och på mobil innan deadline.

Jag kommer att försöka sia @Octagonal (för att få svaret på om det var en stenkorkad snajp eller inte).

Om inte byn enats om en vattentät plan för förflyttning rätt snart kommer jag att slå tärning om vilken plats jag väljer att gå till.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Detta är ett rimligt inlägg från Hägern som jag inte läste ordentligt förut. Fattar jag det rätt är poängen att ulvarna vill göra det enklare för ulv Impe att träffa någon att nattmörda genom skicka Andersson till en plats. Sedan har Impe en egen plats själv medans ett helt gäng ska delas på resterande två som sedan Impetigo kommer hoppa till för att få ett enkelt nattmord.

Sen väger fortfarande Anderssons siande tungt. Om han ljuger och du är god ryker Andersson nästa runda. Kom ihåg att vi vinner detta som by och det är långt ifrån över.
Som det ser ut nu så blir det ju även Impetigo som nackas.
Absolut, och som sagt är det en kula jag är beredd att ta. Jag var tidigare orolig eftersom jag tyckte att byn glömde gamla drev när jag spelade i MU, men det här är ju en helt annan situation.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Jag kommer att försöka sia @Octagonal (för att få svaret på om det var en stenkorkad snajp eller inte).

Om inte byn enats om en vattentät plan för förflyttning rätt snart kommer jag att slå tärning om vilken plats jag väljer att gå till.
Men du måste väl välja en plats dit vi ska försöka skuffa Octa också, antar jag?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
@Anthrox @Sidd @BiobunkerVII @Brynolf

Tack för svar!
Ska fundera på varför att skjuta på en hängning av Hägerstrand är bättre än att skjuta på Impetigo hängningen.
Jag är fortfarande inte hundra övertygad att Impetigo är scum. Får ta middag och återkomma.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Nu checkar jag ut från jobbet, passerar hemmet för mat och sedan spelar jag World in Flames i en källare resten av kvällen. Så jag kommer bara vara med sporadiskt och på mobil innan deadline.

Jag kommer att försöka sia @Octagonal (för att få svaret på om det var en stenkorkad snajp eller inte).

Om inte byn enats om en vattentät plan för förflyttning rätt snart kommer jag att slå tärning om vilken plats jag väljer att gå till.
Och förresten så är Octagonal det sämsta alternativet du kan välja. Ni är ju misstänkta kumpanert för bövelen! Ta nån annan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Att Impe säger

" Jag är inte nöjd @fjodorsenuba
Snyggt @Andersson "

i sista sekundrarna av R1 skaver faktiskt lite. Varför klappa snajper-Anders på axeln och associeras med honom... alls egentligen? Och framför allt INNAN Impen seglat vilse och kört fast i en stor röd blobbmanet? Var det så spänt mellan Vimes/WH/Fjodor och Anth/öhnån/Imp i R1? Allt det där tycks vi ha glömt nu, men det var tydligen tillräckligt för att Imp innan han visste hur R2 skulle börja, ville markera att han absolut tyckte att det var en bra snajp det där.

Har du förklarat varför, @Impetigo ?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Och förresten så är Octagonal det sämsta alternativet du kan välja. Ni är ju misstänkta kumpanert för bövelen! Ta nån annan.
Fast det är ju i ditt resonemang. Ett annat minst lika giltigt resonemang är att med en så tydlig snajpning är det högst otroligt att båda är ulvar så tidigt i spelet.

Och ifall jag överlever en runda till så vill jag undersöka någon jag misstänker (men inte Impe som ändå riskerar att åka ut).
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag ställer gärna upp för att bli siad!

Sen förstår jag ju att det från annat håll kan se lite suspekt ut. Om du @Andersson siar mig grön och sedan meddelar det vidare här i tråden finns risken att ingen kommer tro dig då det redan ser ut som att vi är ihopkopplade i och med att du nyss räddat mig.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sen finns ju risken att Andersson vill brunsmeta mig och egentligen är ulv men det kan vi ju ta ifall det händer.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Re: @Andersson och fula gubben

Jag tycker det verkar vara vettigt att Andersson möter upp en kille på förbestämd plats. Det verkar vara det bästa sättet att utvärdera Andersson på ett säkert sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Efter ytterligare några varv i huvudet bestämmer jag mig för att ändå gå på linjen att det år bättre att ta ut Impetigo, trots Ockhams invändningar. Detta beror dels på osäkerhet runt Andersson, då jag håller det för inte osannolikt att scummen har siare också. Impetigo är lika trolig scum, och är i så fall även nattmördare. Det vore mumma att rösta bort en natts nattmord.

Röst: @Impetigo
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Jag ställer gärna upp för att bli siad!

Sen förstår jag ju att det från annat håll kan se lite suspekt ut. Om du @Andersson siar mig grön och sedan meddelar det vidare här i tråden finns risken att ingen kommer tro dig då det redan ser ut som att vi är ihopkopplade i och med att du nyss räddat mig.
Ja, att gröna dig är ju lite att gröna sig själv i Anderssons fall. En snajp är liksom inte särskilt scummig om den gick från en bybo till en annan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tror att mitt misstag var att sälja in min plan som ofelbar. Jag ville få alla att snabbt förstå att vi antaglugen vinner om vi följer planen så jag använde nog för många hyperboler.

Kan någon snälla SNÄLLA titta på planen med scumögon och försöka komma på hur ni skulle vinna som scum om vi följer planen?

Alla scum har redan tittat på planen och sett att de är körda om vi följer den, fyra av er har med andra ord mycket goda skäl att tacka nej. Men resten: VAKNA!

OCH:

Ni bybor som hellre skickar mig än Hägerstrand denna rundan: Tänk efter. Det är inte vettigt att spela så. Självklart ska ni ta ut den som siaren penat ut som röd. Allt annat är oförlåtligt dåligt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Fast det är ju i ditt resonemang.
Det är ju inte jag som hittat på att det är skumt att göra såna där snajp-manövrer, att rädda X genom att hänga en bybo. Du erkände det ju själv, att det var självmord. Visst, det vore oerhört intressant att få veta Octas tillhörighet, men inte att få höra det från killen som gjorde värsta Matrix-stunten för att hålla kvar honom i spel.


Ett annat minst lika giltigt resonemang är att med en så tydlig snajpning är det högst otroligt att båda är ulvar så tidigt i spelet.
Vilka båda syftar du på?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Sen finns ju risken att Andersson vill brunsmeta mig och egentligen är ulv men det kan vi ju ta ifall det händer.
absolut, men när du föddes du fick ju liksom inte en dopsked utan en uppsättning Gilette. du är Mäster Ulv, varför tror du @Martin3 pensionerade sig efter MU4? Du får leva med att vara misstänkt och i det här partiet ser det ju lite mystiskt ut med snajpröst för att rädda dig för att sen direkt vilja sia dig,
 
Top